Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2eb8b
2015-06-23 12:01
gość_5315f racja, więc tych połączeń jest jeszcze więcej :)
gość_5315f
2015-06-15 14:14
gość_2eb8b doczytaj dobrze ten rozklad..STN jest 4x, LTN 7x. W sezonie zimowym STN bedzie 3x, a LTN 5x (zle odczytales po prostu ten rozklad, bo te zakresy na siebie nachodza, tylko tak jest to przedstawione, bo sa zmiany godzin)
gość_2eb8b
2015-06-12 15:09
gość_8826a w LUZ masz Londyn 7x w tygodniu od Wizza i 1-2x w tygodniu od Ryana, więc 8-9x, a nie 3 razy :
zobacz link
gość_ec32d
2015-06-11 13:56
@gość_4717d
Wiewiórki ćwierkają, że z miedzylądowaniem w RDO...
gość_8826a
2015-06-11 13:50
ojejku ile pozytywów.. przepraszam, ale nie wierzę w powodzenie tego lotniska. Obok WAW, GDN i WMI (z bazą low costów i rozbudowaną siecią kierunków) nie mają szans konkurować, Londyn pewnie 3x w tygodniu tak jka w LUZ i taka to historia połączeń. kolejne lotnisko tworzone z myślą o samorządowcach vide Radom...
gość_33fd5
2015-06-11 11:24
spotter10: E4 do TXL/MUC/FRA/DUS powiadasz? ;)
gość_4717d
2015-06-11 09:30
SprintAir ?
To znaczy, że będą loty Babimost - Szymany ?
;-)
spotter10
2015-06-11 08:34
Nie twierdzę, że od samego początku będzie wysyp połączeń od W6 czy FR'ancy. Sukcesem będzie jeżeli w pierwszym roku działalności pojawi się właśnie np. Sprint Air latający 2x dziennie do WAW (oczywiście z opcją dalszych lotów), ze 2 połączenia krajowe (największy sens chyba do KRK oraz WRO i wcale nie muszą być codziennie), ze 2 kierunki zagraniczne w wykonaniu LCC oraz charter. Jeżeli do końca przyszłego roku tak by wyglądała siatka połączeń z SZY, to ja bym to uznał za wielki sukces.
Oczywiście sam region ma wiele mankamentów, które należy poprawić. Zwłaszcza komunikację. Drogi są słabe, połączenia kolejowe również. Ale jeżeli zwiększy się liczba turystów, to i z czasem to się też poprawi. Tak samo jak baza turystyczna, ich znajomość języków oraz jakość. Przy czym ta ostatnia bywa już na bardzo wysokim poziomie.
Poza tym moim zdaniem SZY mają największą szansę na jakiś charter z DE, który będzie PRZYWOZIĆ turystów do Polski, a nie ich zawozić w ciepłe kraje. Niemcy mają w swojej ofercie wiele wycieczek na Mazury właśnie. Może touroperatorzy zamiast ich wozić z Niemiec autobusami, to postanowią klientów wsadzić w samolot i dopiero tutaj pokazywać ten przepiękny region z autobusu.
Sprinterek nie głupi pomysł, ale sam region pewnie będzie musiał wyłożyć trochę kasy, aby zaczęli tam latać.Ja tam natomiast stoję za tym lotniskiem w porównaniu do kilku innych wynalazków w naszym kraju.W przeciwieństwie do Zielonej czy Radomia na Mazurach jest "to coś" co może przyciągać potencjalnych pasażerów i turystów.Powiecie, że tylko w lato.Może i tak ja jestem optymistą i twierdzę, że na jesień czy wiosnę również.Pamiętajcie, że tam też mieszkają ludzie i przy odpowiednim rozkładzie i trasach krajowych mogą z tego portu latać.Owszem są w pobliżu i Gdańsk i Modlin, ale skoro Bydgoszcz się jako tako trzyma to myślę, że i Olsztyn-Szymany da sobie radę i pomału będzie się rozwijać.Owszem jest kilka rzeczy, które można, a nawet trzeba będzie poprawić w najbliższej perspektywie, ale spokojnie nie od razu Rzym zbudowano. ;) Sam osobiście jestem ciekaw kierunków w Polsce i czy zdecyduje się tam latać ktoś z dwójki FR/W6. ;)
gość_33fd5
2015-06-10 18:38
spotter10: Zgadzam się z Tobą, że lotnisko ma potencjał. Uważam jednak, że powinno się lotnisko lepiej skomunikować z ważniejszymi miejscowościami (większymi, bardziej turystycznymi). Poza szybkim połączeniem kolejowym do Olsztyna (które ma być, a przejazd ma wynosić ok. 40-50 min.) powinno się np. wyremontować, dostosować do większych prędkości torowiska do ww. przeze mnie lokalizacji (do niektórych kluczowych miejscowości, jak Giżycko lub Mikołajki tory lecą naokoło, to można byłoby np. zrobić skrót, gdzie np. mógłby być jeden tor z mijankami co jakiś czas). Niedawno czytałem artykuł o Irlandczyku, który po pobycie na Mazurach stwierdził, że bardzo mu się spodobały, ale przy okazji wskazał kilka głównych blokad dla zagranicznego turysty, np. wielu pracowników słabo zna angielski, bądź kompletnie go nie zna; czy właśnie czas dojazdu do wielu miejsc.
adam7691
2015-06-10 17:18
Zielona Góra (Babimost) w tym miesiącu się odkuje... przyleciało kilka tysięcy żołnierzy USA, Holandii ... na manewry, czy to się wlicza do statystyk
Według mnie to lotnisko ma tylko sens jeśli będzie dowodzić pasażerów małymi samolotami takie jak ma sprint air na większe lotniska w kraju. W takim przypadku lotnisko powinno mieć jak najniższe koszty utrzymania. A z 2 strony czy nikt nie może wyciągnąć wniosków z tego co się dzieje z lotniskiem w Zielonej Górze?
gość_4d07f
2015-06-10 17:08
,,... samorząd wojewódzki jest gotowy dopłacać po minimum 5 mln zł rocznie w pierwszych latach jego funkcjonowania ...''- oj, trza będzie przygotować znacznie większe sumy . Przykład innych lotnisk, podobnej wielkości i o podobnym potencjale pokazuje , ze potrzeba dużo większej gotowości do współfinansowania działalności lotniska w pierwszych latach funkcjonowania. 5 mln PLN to zbyt optymistyczne założenia ,nieprzystające do rzeczywistości . Samo życie ... :-)
gość_2eb8b
2015-06-10 16:26
Prezes GDN już zapowiada,że nie pozwoli na to żeby lotnisko Szymany się rozwijało, bo to nie jest w ich interesie:
zobacz link będziecie mieli ciężko, bardzo ciężko.
gość_2eb8b
2015-06-10 16:00
W Szymanach powstaje bardzo ładny terminal, a co do potencjału to ja jednak nie jestem takim optymistą jak spotter 10 - województwo nie dość,że małe (1,4 miliona ludności) to biedne, z bardzo mocną konkurencją (WAW,GDN,WMI) z małym miastem centralnym (Olsztyn ma 2x mniej mieszkańców od Lublina) które na dodatek jest daleko od powstającego lotniska w Szymanach. Ok jest turystyka ale bardzo sezonowa (właściwie tylko letnie miesiące) i trochę przyjeżdżających z sentymentem Niemców. Ale czy to wystarczy na regularne loty, low costy i połączenie z hubem? Moim zdaniem to za mało i skończy się na Sprintair i czarterach (zapewne też łączonych, choćby z LUZ o czym wspominała kiedyś delegacja z SZY goszcząca w Lublinie). Ja obstawiam,że będzie to "rywalizacja" na paxy o czerwoną latarnię z Zieloną Górą i Radomiem, a nie walka w trzeciej lidze z Rzeszowem,Łodzią,Bydgoszczą, Szczecinem i Lublinem. Czas pokaże, kto miał rację i wolałbym się mylić ale na dzień dzisiejszy tak to widzę. Aha Radom też miał kilka listów intencyjnych podpisanych i wiemy już,że od nich do umów jest baaaardzo daleka droga.
a w GDN 10% na plusie za maj a pasażer się spóźnia :)
gość_fd7ac
2015-06-10 14:40
lotnisko niby OK, ale patrząc na jego położenie: 60KM do Olsztyna, 83 KM Mikołajki,
osobiście uważam że to lotnisko skończy niestety na sezonowym dopłacaniu do sprinta. Ale mam nadzieję że się mylę. Warmia i Mazury rzeczywiście są nie najlepiej skomunikowane więc w tym szalenstwie może być metoda
spotter10
2015-06-10 14:28
Gościu, nie zrozumiałeś moich słów. Ja się nie cieszę z listów intencyjnych, tylko z faktu że to lotnisko tam powstaje. Ten region jest najsłabiej skomunikowany i to lotnisko ma jak najbardziej uzasadnienie ekonomiczne, w przeciwieństwie do Radomia, Zielonej Góry a o Lublinie można by dyskutować. Mam nadzieję, że spora część ruchu na tym lotnisku stanowić będą turyści przylatujący do Polski, na Mazury.
A na ogłoszenie połączeń jest jeszcze czas. Lotnisko ma być otwarte dopiero w styczniu, zaś sezon letni sezon zaczyna się dopiero pod koniec marca. Obecnie mamy początek czerwca. Moim zdaniem w okresie października najwcześniej można się spodziewać jakiś konkretów.
gość_c81e0
2015-06-10 13:44
Ta inwestycja powinna być dokładnie prześwietlona. Sądzę że to najgłupiej wydane 200 mln w ostatnim czasie, nie mówiąc że do tego "pustostanu" trzeba będzie dopłacać grube miliony. Mazury są czarną dziurą bo po prostu tam są jeziora, i gęstość zamieszkania jest bardzo słaba. To tak jak by ktoś powiedział że nie ma lotniska na Bałtyku... Przekrętem śmierdział przetarg na projektanta, i ten smród będzie się unosił cały czas. Bliżej temu lotnisku do Radomia niż się wszystkim wydaje.
gość_51065
2015-06-10 13:40
@spotter10
Nie porównujmy Lublina z bazą Wizz Aira, Lufthansą i Ryanairem do Olsztyna z dwoma listami intencyjnymi.
Lublin na wiele miesięcy przed otwarciem miał już ogłoszone loty Wizz Air i Ryanair.