Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2057f, na jakiej podstawie mamy ci wierzyć?
gość_2057f
2016-10-16 18:24
Byłem wczoraj na targach turystycznych w Nadarzynie i przedstawiciele indonezyjskiego stoiska powiedzieli, że prawdopodobnie od lata 2017 Garuda będzie latać do CGK z WAW 3x w tygodniu.
gość_29b79
2016-03-31 09:22
Powinna lecieć do WAW. Ciągle nie mamy - i w najbliższym czasie nie będziemy mieć - bezpośredniego połączenia do Azji Południowo-Wschodniej...
Mam nadzieję, że Garuda jeszcze o nas pamięta.
adam7691
2015-05-19 00:45
@jedzgruszki7: raczej z Radomia z międzylądowaniem w Zielonej Górze
jedzgruszki7
2015-05-18 22:26
@gość_67568 - oczywiście, a z Szczecina i Zielonej Góry będzie LAX.
gość_67568
2015-05-18 08:33
LOT faktycznie planuje uruchomienie tras transatlantyckich z KTW I RZE na lato 2016. 2 razy w tygodniu odpowiednio do ORD I JFK. Co do ekonomicznego uzasadnienia uruchomienia tych tras jestem pewien, że w lecie samoloty będą latały pełne na tych trasach. A z innych portów nie ma szans na te trasy bo mają za krótkie drogi startowe.
gość_56ca2
2015-05-16 23:28
Pełna racja. Garuda zapowiedziała, że uruchomi bezpośrednie połączenie do Warszawy, nie powiedziała tylko kiedy. Przy dobrym rozkładzie lotów, sens miałaby zarówno Garuda jak i Singapurczyk w WAW - który prawdopodobnie zacznie do nas latać po dostawach Airbusa A359.
gość_aba7c
2015-05-16 20:07
@gość_656dc - Madrego to i milo sie czyta.
gość_656dc
2015-05-16 19:32
torunczyk: SQ nie zdecydował się póki co na WAW, ponieważ woli się skupić na mocno rozwijającym się rynku azjatyckim. Jesli chodzi o Garudę, jego CEO mówi właśnie o chęci otwarcia bezpośredniego połączenia, a nie np. CSy na trasach przez AMS. W indonezyjskich mediach mówi się też o argumentach za połączeniem CGK-WAW ("Poland is strategically located and it could be hub for Central and and East Europe including Scandinavia, he said."). W sumie jest to niszowe połączenie z Europy, więc przy dobrym ustaleniu rozkładów pod przesiadki z zachodu, Skandynawii, demoludów może się udać- przynajmniej mam taką nadzieję.
torunczyk
2015-05-16 13:14
SPA to Special Prorate Agreement - umowa między liniami A i B o dwustronnie ustalonych zasadach rozliczeń za odcinki linii A w biletach linii B i na odwrót. Gdy między liniami nie ma podpisanej umowy SPA, a trafi się bilet linii A z odcinkiem linii B to o rozliczeniach decydują generalne zasady IATA, dość skomplikowane wzory, przeliczanie procentowe, w zależności od taryfy itd.
W umowie SPA za to na ogół jest zapisane, że za odcinek z lotniska C do lotniska D wykonywany przez linię A i zawarty w bilecie linii B linia B (która dostała pieniądze za cały bilet) zapłaci linii A kwotę X USD w klasie rezerwacyjnej B, a Y USD w klasie M itd.
Taka umowa nie ma nic wspólnego z otwieraniem nowych połączeń, choć oczywiście może być koincydencja czasowa ew. otwarcia połączenia i podpisania umowy SPA.
Jeśli chodzi o ew. JKT-WAW - jak dotąd SQ nie zdecydował się na otwarcie SIN-WAW, które to połączenie na pewno z racji dużo większej popularności SIN niż JKT i bogatszej siatki SQ niż GA miałoby większe szanse niż JKT-WAW, wydaje mi się, że to wystarczy za cały komentarz... Generalnie wiadomość pasująca bardziej do 01.04 niż do połowy maja, chyba że się spóźniła o 1,5 miesiąca ;-)
gość_656dc
2015-05-16 00:23
pcharasz: Jeśli chodzi o feedowanie i do WAW i do CGK, to właściwie jest to w dużej mierze kwestia dobrze ułożonego rozkładu.
pcharasz
2015-05-15 23:08
Wydaje mi się, że feedowanie do WAW mogłoby nie wystarczyć bo ruch do CGK z Europy nie jest tak wielki, a obecnie i TK, i KLM i LH już tam są, nie wspominając np. o Qatar. Więc żeby to połączenie miało ręce i nogi, Garuda by musiała też feedować paxów z regionu do CGK by wysłać ich dalej do WAW lub do Europy. Jak przyjazne dla pasażerów transferowych jest lotnisko w CGK - chyba każdy kto tam był wie - nie jest przyjazne. Do tego Garuda ma bardzo słabą siatkę połączeń do Australii, chyba 3 połączenia do Sydney, Melbourne i Perth i każde może 3 razy w tygodniu max. Loty na Bali nie zapełnią klasy biznes! A w inne regiony Indonezji gdzie lata się biznesowo, np. Balikpapan czy Surabaya można spokojnie dolecieć przez Singapur. Życzę takiemu połączenie powodzenia, ale pozostaję sceptyczny. Z drugiej strony, Garuda ma dużą konkurencję na rynku krajowym i musi wyjść za granicę w celu poszukiwania zysków. Wiele dochodowych tras azjatyckich jest już obstawionych, więc stawianie na long-haul nie jest takie głupie. A nie zapomniajmy, że mają zamówione kilkanaście A330 i B777. Ich 777 mają mieć konfigurację z 1. klasą i na pewno pójdą na long-haul. Być może część z tych A330 również.
gość_656dc
2015-05-15 18:31
marqoos_pl: Raczej oznacza właśnie uruchomienie CGK-WAW, ponieważ w zagranicznych mediach prezes Garudy mówił o chęci wykorzystania WAW jako HUBu w Europie środkowo-wschodniej. Moim zdaniem połączenie mogłoby się utrzymać, bo przecież LOT miałby feedować to połączenie.
gość_93d54
2015-05-15 17:17
do gość_14ceb Za to z KRK miały by jak najbardziej ekonomiczne uzasadnienie według Ciebie i Pamuły tak???"?
haile_cracovia
2015-05-15 10:48
Wystaw nos poza Nusa Dua i Kutę, a mocno się zdziwisz :P
gość_fd7ac
2015-05-15 10:24
marqoos_pl: AMEN. Mimo wszystko LOT bardzo dobrze robi badając/szukając/podpisując porozumienia itp w AZJI - Teraz garuda, wsześniej singapor, czy japonia. LO musi zaznaczyć swoją obecność oraz mieć potencjalnych partnerów - dla mnie osobiście wszystkie działania mają kokretny cel, a nie są typową polityczną gadką
gość_14ceb
2015-05-15 10:05
gość_cb94a: te prowincjonalne kompleksy całkiem uderzają wam już do głowy. Skąd przeświadczenie o wyższości tego lotniska nad innymi? Wszystko wskazuje na to że info o transatlantykach z regionów było kaczką dziennikarską. Czas zrozumieć to, że loty te, zwłaszcza z KTW, nie miałyby żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Żadnego!
marqoos_pl
2015-05-15 09:04
Połączenia Dżakarta-Warszawa jest zupełnie bez sensu. A samo podpisanie umowy z LOT-em wcale nie musi znaczyć otwarcia nowych tras, a prędzej właśnie dostarczanie pasażerów LOTu Garudzie do ich obecnych lotnisk europejskich (i to samo ze strony indonezyjskiej). Spekulacje o ewentualnych nowych trasach były chyba mocną nadinterpretacją niektórych gazet, które jednak na rynku lotniczym jednak się nie specjalizują. Poza tym, to prędziej Etihad Airways by się pojawił w WAW ze swoimi lotami w WAW, a dalej code-share Garudą do Indonezji. To też jest spekulacja :)