Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_88841
2015-05-14 10:12
Temat lotów z RZE i KTW do USA już chyba nieaktualny
gość_96877
2015-05-12 16:32
gość_e9156: nie wiem co słychać, ale dużo widać ;)
zobacz link
gość_d1e7d
2015-05-12 16:03
Pomysł lotów z KTW i RZE do USA jest poroniony w każdym aspekcie. Kilka lat braku bezpośrednich połączeń spowodował że dla ludzi przesiadki już nie są takie straszne. Chyba tylko ceną mogliby sciągnąć pasażerów z małopolski i odpowiednio z podkarpacia do ord i śląska do jfk, co przy ofercie BA, LH, OS, KL, SN, AZ, AB, LX z KRK z góry przedsięwzięcie to skazuje na niskie przychody lub wręcz straty. A chyba celem samym w sobie nie jest ruch nisko płatny. Tylko połączenia z KRK, usytuowanego mniej wiecej na przecięciu linii Rzeszów-Katowice i Zakopane-Kielce pozwala przewidywać sukces. I prawdą jest że z Katowic do Balic jest lepszy i szybszy dojazd niż z Krakowa do Pyrzowic.
gość_e9156
2015-05-12 15:46
No to wiemy, co w KRK a co słychać w GDN, bo od tego chyba ten wątek?
gość_67568
2015-05-12 14:25
Połączenie z Katowic do Chicago ma z założenia sciągać ruch z całej Polski południowej do Chicago. Bardzo dobre skomunikowanie Pyrzowic dzięki autostradom A4 i A1 zdecydowanie to ułatwia. Dojazd z Krakowa czy Wrocławia jest bardzo wygodny i szybki.
haile_cracovia
2015-05-12 13:07
A może to o cargo chodziło? :)
Jak dla mnie to dziwny pomysł zarówno z KTW jak i RZE. Jeżeli tak by się stało to dla mnie świadczyłoby o fiasku LOTu z planów budowania huba w Warszawie. Jeżeli LOT chce zdobywać wysokopłatny ruch biznesowy wschód - zachód to musi robić to z Wawy a nie upychać niewykorzystane Dreamlinery aby obsłużyć krakusów i górali.
gość_b2b2b
2015-05-12 12:42
Powiedzmy wiecej. Za Katowicami przemawia wylacznie dlugosc pasa! Wylacznie. Zadna normalna linia nie otworzy polaczenia tylko dlatego ze dane lotnisko ma dlugi pas. Jest wiele wiele wiele czynnikow i te akurat przemawiaja za Krakowem. KTW ORD to absurd!
Ale przyznacie że jeżeli faktycznie ktoś planuje loty z KTW to jest to trochę dziwne. RZE jest dużo lepiej położonym portem do takich połączeń niż KTW.
gość_70ced
2015-05-12 12:29
Oj ja tam sie ciesze, ze oba lotniska,mzarowno KRK jak i GDN maja okres niesamowitego rozwoju, GDN ma wspaniala infrastrukture, w KRK bedzie niedlugo nareszcie nowiutki terminal. Potencjal jest w tych dwoch lotniskach wielki. W okolicy Krakowa jest wielkie skupisko aglomeracyjne i mieszka masa ludzi. GDN z kolei jest najwiekszym portem przesiadkowym i glowna brama na Skandynawie i okno na swiat na polnocy Polski.
Wszystko wskazuje, ze jeden i drugi port beda po Warszawie graly glowna role w ruchu lotniczym w Polsce.
przepraszam nie kłamię tylko pomyliły mi się artykułu - były jakieś jednoczesnie. to było w Rynku Infrastruktury :) "Mamy preferencję i cel, aby z krakowskiego portu lotniczego odlatywały bezpośrednie samoloty do Stanów Zjednoczonych, do Chicago. To jest polska racja stanu "
@marcowy i powiedz tylko, po cholerę kłamiesz? Pan Pamuła nigdzie nie komentował, że "polska racja stanu" wymaga lotów z regionów "tylko z KRK".
puls biznesu ostatnio pisał że LOT przymierza sie do lotów do Chciago z KTW i RZE - od razu Pamuła to skomentował że polska racja stanu wymaga lotów z regionów ale tylko z KRK :) ale dla mnie to pisane patykiem.
spotter10
2015-05-12 11:13
Wiecie jeszcze z czego bardzo się cieszę? Z tego, że w tym wątku jest prowadzona normalna, kulturalna wymiana zdań i poglądów :)
Prawda, że rozbudowa KRK mogła działać na niekorzyść lotniska, ale czy aż w takim stopniu? Zobaczcie jak było z WAW gdy budowali nowy terminal. Ilość połączeń się jakoś specjalnie nie zmieniła a po otwarciu nowych płyt i pirsu liczba połączeń nie zaczęła nagle gwałtownie przyrastać. Raczej było to w tym samym tempie co dotychczas. Podobnie było w GDN po otwarciu nowego terminala i tak samo może być w KRK i GDN po rozbudowie (bo nie zapominajmy, że GDN się już rozbudowuje).
Na pewno ma to jakiś wpływ, ale nie wydaje mi się, aby był on aż tak znaczący.
Czy informacje odn. połączeń transatlantyckich z KRK to potwierdzone informacje czy przypuszczenia?
kuba-gda
2015-05-11 16:41
Oferowanie w GDN linii regularnych w lipcu i sierpniu wzrasta o około 20% w stosunku do tych miesięcy z 2014. Oferowanie KRK w lipcu będzie prawie trzy procent wyższe niż w GDN jak pisałem wcześniej.
Jak będą wyglądały czartery w 2015?, w GDN raczej wzrost, W lipcu 2014 KRK w ruchu czarterowym przekroczył 32tys. a GDN 51tys. Może lipiec 2015 będzie drugim miesiącem w tym dziesięcioleciu gdzie GDN osiągnie lepszy wynik od KRK.
gość_97a80
2015-05-11 16:11
kuba-gda;nie był bym jednak takim optymistą. Owszem w GDN pojawi się kilka nowych tras ale KRK też nie śpi. Doszły kanary, BA, SWISS i KLM, FR zwiększy ilość połączeń do Alicante, pozostawi Barcelonę i co ważne na jesieni FR zbazuje 3 samolot a co za tym idzie dojdzie jeszcze kilka ciekawych kierunków. Ponadto trwają zaawansowane rozmowy dotyczące lotów do Portugalii umożliwiające przesiadki na loty do Ameryki Południowej (przewoźnika nie podano ale chodzą słuchy że ma to być TAP Portugal). Tak więc....
kuba-gda
2015-05-11 15:23
Z racji potencjału jaki występuje w obszarze oddziaływania KRK pozwala postawić je przed GDN. Jednak w ostatnich sezonach różnica wielkości oferowania pomiędzy tymi lotniskami zmniejsza się coraz bardziej. W lipcu i sierpniu różnica to będzie wynosiła ok. 3% foteli, Na W15 różnica oferowania będzie trochę wyższa 6-7%.
Od paru lat średnioroczna różnica obsłużonych pasażerów minimalnie się zmniejsza, pomimo również dużych wzrostów w KRK (zmniejsza się za to procentowa różnica). Różnica pomiędzy KRK i GDN w I kwartale 2014 wynosiła 153 tys. a w 2015 już 121 tys.. Różnica w całym 2013 wynosiła 608 tys., w 2014 już 532 tys. a w tym może wynieść ok 400-450 tys.
gość_bdce7
2015-05-11 14:55
Trzeba też dodać, że w związku z rozbudową KRK nie ma praktycznie czarterów a po wybudowaniu nowej DS raczej pojawią się tam transatlantyki.
gość_bdce7
2015-05-11 14:54
marcowy; idąc tym tokiem to Norwegian robi więcej rotacji z KRK niż SAS w GDN.
W interesie KRK jest żeby, GDN gonił jak szalony "siedział na plecach" :D bo wtedy zarząd czując utratę pozycji będzie się bardziej starał i szybciej pozyskiwać nowe połączenia/linie (w drugą stronę to działa tak samo)