LOT sprzeda i wyleasinguje zwrotnie embraery 170

LOT sprzeda i wyleasinguje zwrotnie embraery 170 Samoloty objęte umową mają 10-11 lat. Będą nadal operowały zarówno w ramach siatki LOT-u, jak i zostaną przeznaczone na wynajem innym przewoźnikom. Transakcje typu "sale and leaseback" to popularny sposób pozyskiwania gotówki i optymalizacji wykorzystywania floty przez linie lotnicze. Przy takiej transakcji przewoźnik sprzedaje samolot firmie leasingowej, która...
04/05/2015 18:54   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_87830 2015-05-16 15:25   
gość_87830 - Profil gość_87830
LOT 9001 wykonywany przez SP-LDC leci w stronę Islandii na międzylądowanie, cel nieznany.
gość_4e40f 2015-05-13 07:52   
gość_4e40f - Profil gość_4e40f
Sale and leaseback 11-to letniego samolotu??? To jakieś wyżyny inżynierii finansowej. Przecież taki samolot jest już niemal spłacony w całości, a więc zamiana polega na rezygnacji z zerowych rat leasingu finansowego na bardzo wysokie raty leasingu operacyjnego. Takie rzeczy robi tylko ten, kto ma dramatyczną sytuację z płynnością. Poprawi sobie płynność dzisiaj, a za tę płynność zapłacą kolejne Zarządy przez kolejne lata. Podobną głupotę już raz zrobił Eurolot ze spłaconymi ATR-ami. Na efekty nie trzeba było długo czekać - tylko jakieś półtora roku.
bosmanlechu 2015-05-08 15:27   
bosmanlechu - Profil bosmanlechu
adam7691: nie znam się, więc się wypowiem...
Leasing zwrotny jest formą pozyskania pieniędzy, np. zamiast kredytu. Masz np. budynek (albo most, albo sieć tramwajową - jesli jesteś miastem) a szukasz pieniędzy. Więc sprzedajesz ten obiekt bankowi (firmie leasingowej) równocześnie podpisując umowę, że będziesz placił za jego użytkowanie określoną kwotę. Na ogół wychodzi to ułamek procenta taniej niż klasyczny kredyt. Co w tym złego?
adam7691 2015-05-05 17:14   
adam7691 - Profil adam7691
nie jestem ekonomistą, ale wydaje mi się, że jest to po prostu odkładnie problemów na później
gość_96877 2015-05-05 14:32   
gość_96877 - Profil gość_96877
Nie na temat - czy ktoś wie, dlaczego dzisiaj SP-LDH (PRG-WAW) jest już trzeci raz przekierowany do WMI?
arahja 2015-05-05 14:29   
arahja - Profil arahja
żadne wyprowadzenie pieniędzy - jak się nie da sprzedać samolotu na wolnym rynku to się sprzedaje firmie leasingowej. Po takiej operacji miesięczne utrzymanie samolotu kosztuje więcej, ale z perspektywie 2-3 lat wygodzi na zero lub na plus jesli firma leasingowa znajdzie inną linię lotniczą na niepotrzebne samoloty. Lot teraz dostanie duży jednorazowy zastrzyk gotówki z którego będzie spłacał raty i inwestował w krótkiej perspektywie. Na ile to jest opłacalne a na ile tylko zabieg księgowy to już zalezy od konkretnego kontraktu
sauvi 2015-05-05 11:39   
sauvi - Profil sauvi
@gość_7c8b0: to by było wytłumaczenie, ale o ile mi wiadomo tego rodzaju umowy na obecnym rynku lotniczym są rzadkością, stąd moje pytanie.
gość_7c8b0 2015-05-05 09:34   
gość_7c8b0 - Profil gość_7c8b0
sauvi: wszystko zależy od umowy leasingowej, widać Lot podpisał umowę, w której po spłaceniu samolotu przechodzi on na własność leasingobiorcy.
spotter10 2015-05-05 08:48   
spotter10 - Profil spotter10
Bo leasingi zostały już spłacone a maszyny przeszły na własność leasingobiorcy?
sauvi 2015-05-05 08:40   
sauvi - Profil sauvi
Jeżeli dobrze zrozumiałem, te E170 były dotąd własnością LO. Ale jeżeli tak, to dlaczego zostaly kupione na własność, zamiast od początku być wyleasingowane, tak jak to się obecnie powszechnie praktykuje? Czy ktoś byłby w stanie mnie oświecić?
sauvi 2015-05-05 08:40   
sauvi - Profil sauvi
Jeżeli dobrze zrozumiałem, te E170 były dotąd własnością LO. Ale jeżeli tak, to dlaczego zostaly kupione na własność, zamiast od początku być wyleasingowane, tak jak to się obecnie powszechnie praktykuje? Czy ktoś byłby w stanie mnie oświecić?
spotter10 2015-05-05 08:28   
spotter10 - Profil spotter10
E70 to nie porażka. To był bardzo dobry ruch LOT'u i wiele linii zainwestowało w ten typ maszyny. To były pierwsze odrzutowce, które idealnie się wpasowywały w strategię wielu linii lotniczych. Pozwalały przewieźć więcej niż ołówki ER4, a koszt na pasażera był znacznie niższy. I dlatego w wielu liniach sporo ich latało.
Jednak ruch rośnie, lotniska są coraz mniejsze, więc linie muszą mieć coraz większe maszyny a także obniżać koszty na pasażera. A na to pozwalają większe E75 oraz E90/95. Mnie wcale nie dziwi chęć ich wycofania z floty, bo docelowo LOT ma je zastąpić większymi maszynami (E75 oraz E95).
pcharasz 2015-05-05 01:19   
pcharasz - Profil pcharasz
gość_c3d14, masz coś konkretnego do powiedzenia?
gość_4c862 2015-05-04 23:50   
gość_4c862 - Profil gość_4c862
Czyli dokładnie tak - kredyt pod zastaw. Tak jakbym najpierw wziął samochód na raty, a po jego spłaceniu, gdy juz jestem właścicielem ide do banku i mowie - odkupcie teraz ode mnie ten samochód, a ja wam to bede w ratach spłacać od nowa. Tylko po co tworzyć jakieś mydlace oczy nazwy zamiast nazwać to po imieniu?
gość_d7f5c 2015-05-04 22:55   
gość_d7f5c - Profil gość_d7f5c
Źle myślisz. W ten sposób działają wszystkie linie lotnicze. Nikt nie kupuje samolotów za gotówkę tylko bierze sie w leasing aby nie blokować pieniędzy. Potem kiedy samolot juz sie spłaci robi sie właśnie sale and leasing back aby moc inwestować w kolejne maszyny, które bedą zamawiane po 2015 roku.
spooks 2015-05-04 22:37   
spooks - Profil spooks
Niech mnie ktoś poprawi jeżeli źle myślę, ale czy to znaczy jednorazowy zastrzyk dużej kasy (którą można dowolnie wydać), zaczynają się raty za leasing, a jak kiedyś zabraknie na raty to... będzie szybki koniec jak w przypadku OLT?
gość_4c862 2015-05-04 21:13   
gość_4c862 - Profil gość_4c862
Pecha? Raczej kiepskich strategów. A sama operacja dla mnie nie jest żadnym "sale and leaseback" tylko swoistym kredytem pod zastaw samolotów i tyle.
gość_c3d14 2015-05-04 19:53   
gość_c3d14 - Profil gość_c3d14
Sale and leaseback, firma posredniczaco-doradcza:) Typowe metody na wyprowadzenie kasy.
gość_57767 2015-05-04 19:20   
gość_57767 - Profil gość_57767
Dziwnie mi to przypomina działania Eurolotu, hi hi.
gość_b9601 2015-05-04 19:05   
gość_b9601 - Profil gość_b9601
"LOT chciał wycofać te samoloty z floty, ale brakuje na nie chętnych." Pod tym względem to LOT ma niezłego pecha- najpierw ołówki a teraz E170.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy