Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9060f
2016-03-25 22:01
Sorry za odkop, ale czy LOT pomaluje w końcu Bombardiery w swoje barwy? Malowanie Eurolotu, którego już dawno nie ma jest żałosne.
gość_96877
2015-05-26 09:16
Być może była już odpowiedź na to pytanie, w każdym razie nie znalazłem jej, więc powtórzę kwestię. Czy ktoś wie, od kiedy Q400 będą latały w malowaniu LOTu?
gość_96877
2015-05-11 12:21
Nie na temat: Może ktoś wie, dlaczego dzisiaj Q400 EQF wyleciał z Chopina i ok. 12.00 wylądował w... Dęblinie. Po starcie z WAW osiągnął przelotową, pokrążył chwilę nad Dęblinem obniżając wysokość. Kilka minut później wrócił z Dęblina do WAW.
gość_1a056
2015-05-04 17:54
Do gościa: gość_39c3f, mamy w to uwierzyć że NAC zrobiłto wszystko za free?
Otóz komuś już został wystawiony rachnuek i tak na końcu za to zapłacą podatnicy, porozmawiaj z pasażerami odwołanych lotów i zapytaj co oni o tym myślą i jakie ponieśli straty, skoro LOT od miesięcy tak znakomicie był przygotowany to dlaczego na ten okres przwynajął 787 do linii FINNAIR zamaist wynajmować samoloty od innych i odwoływać loty,
wizerunkowo i długofaloo wiecej stracił niż zyskał przez odwołane loty.
gość_3f9b8
2015-05-04 12:55
Hmm, tak a propos poprzedniego wpisu. Jak rozumiem - autorowi polemiki z artykułem pasażera chodzi wyłącznie o to że wiedząc kilka miesięcy wcześniej iż LOT przejmie samoloty - nie zrobili tego na czas. I takie są fakty. Można grać twardo, można planować, i tak dalej, tłumaczyć się na wszystkie sposoby. Ale efekt jest jeden - opóźnienie i parę milionów strat. ACMI na szybko, B787 na krótkie trasy... Lekcja słabo odrobiona.. Mimo - jak twierdza autorzy - doskonałego przygotowania LOTu. Rozumiem że jeżeli ktoś twierdzi że NIE jest to wina LOTu to LOT pozwie tego kogoś o odszkodowanie?
gość_b8042
2015-05-04 09:29
Kolejne Bombardiery SP-EQD i SP-EQG też już latają dla LOT
gość_39c3f
2015-05-01 10:09
Misiu, który tak najeżdasz na LOT - niestety twoja wiedza o sprawie jest niewielka, a nieskrywana nienawiść świadczy o tym, że kiedyś LOT cię skrzywdził. NAC nie chciał się zgodzić na przeglądy, w szczególności boroskopię silników. Przeciągali sprawę, żeby zmusić LOT do wzięcia samolotów bez tego. Potem zażyczyli sobie, żeby robił to specjalista z LHT, a ten nie zawsze był dostępny, co dodatkowo przedłużyło czas odbioru. Mimo komplikacji operacyjnych, w wyniku LOT zaoszczędził sporo dzięki wykrytym brakom. Gdyby tego nie zrobił, to byś napisał, że to amatorzy, bo nie zrobili przeglądów. Czy to ci się podoba, czy nie, LOT był dla nich twardym przeciwnikiem, zarówno w sprawach finansowych, jak i technicznych. Szczegóły niestety nie są dla ciebie. Co do szkolenia stewardes - nie możesz misiu robić tego podczas rejsu w innej linii, ponieważ szkolić masz z własnych procedur, a nie tamtej linii. A że trzeba było początkowo zrobić to w kilku dedykowanych, krótkich rejsach, wynika z deficytu czasu - konieczne było szybkie wyszkolenie personelu, aby pokryć zapotrzebowanie rozkładowe na 5-6 samolotach. Robiąc to podczas normalnych rejsów, trwałoby to dwa miesiące. Operacja wprowadzenia DHC8 była przygotowana dobrze, chociaż czas był bardzo krótki. A czas był krótki, bo Eurolot nie miał już pieniędzy na dalszą działalność. I LOT musiał to zrobić, żeby nie zostać na lodzie bez samolotów na krótkie trasy. Tyle na ten temat.
gość_e94df
2015-04-30 23:06
NAC to nie frajer żeby za cokolwiek płacić, jeśli nie LOT płaci za postój to jest to Eurolot. Nie mam złudzeń, pieniądze tak czy siak idą z kieszeni podatnika. A jak LOT będzie tak dalej postępował i przedłuźał odbiór samolotów pod byle pozorem to nie jest w całe przesądzone ile ostatecznie sztuk Q400 do niego trafi.
gość_9593d
2015-04-30 18:58
Nie wiem czy redakcja Pasażera zechce mojego posta opublikować, ale ten artykuł jest doskonałym przykładem pisania 'na zlecenie'. W tym przypadku na zlecenie LOT. Oczywiście jeśli nie jest się przygotowanym do latania nowym typem samolotu to najlepiej zrzucać winę na wszystkich dookoła. Gratuluję LOT - świetna taktyka.
Eurolot już został przez nich 'opluty' za to że rzekomo samoloty są zaniedbane i rozkradzione co jest totalną bzdurą. Współpracowałem z ludźmi z Eurolotu chociażby CAMO, MCC, ON w przeszłości i ręczę Wam wszystkim że lepszej ekipy nie znajdziecie.
Z mojej strony chciałem tylko chłopakom z Eurolotu powiedzieć że trzymam za nich kciuki, a LOT oraz LOT AMS mogą Wam buty czyścić :)
gość_d72ac
2015-04-30 13:15
wg niektorych tu pseudospecjalistow lot ma prawo za pienieadze podatnikow robic co im sie podoba? otoz nie to nie jest firma prywatna tylko panstwowa i mieli mnostwo czasu a nie zrobili nic i teraz tez nie sa gotowi...co do malowania niepraktyczne samolot na silnikach i kadlubie bedzie non stop zabrudzony...
gość_dd122
2015-04-30 09:13
gość_5b726 nie wiem czy poprzednik ma dużo negatywnych emocji - raczej dużo informacji. A to że LOT miał prawo odebrać samolot w dowolnym stanie nie ulega najmniejszej wątpliwości. Wątpliwości budzi sposób PLANOWANIA o czym wspomina post 45a90.
gość_5b726
2015-04-30 08:17
Do gościa 45a90: Widzę, że ma pan nagromadzone zbyt dużo negatywnych emocji. LOT miał prawo nieodbierać samolotów za daną cenę i w danym stanie technicznym. To akurat zrobili bardzo słusznie. Natomiast jeśli prawdą jest szkolenie stewardes w lotach zamiast na ziemi, to już pieniądze wywalone w błoto i niegospodarność.
gość_678fa
2015-04-30 01:24
gość_45a90
2015-04-29 18:53
Biedny NAC.. Teraz będzie musiał prostować te dyrdymały. No cóż to jeszcze raz tylko potwierdza że LOT nie ma pojęcia o odbiorze samolotów. Wcale NAC NIE miał obowiązku przygotowania samolotów, to w jaki sposób samoloty są przekazywane - to kwestia porozumiemia. As is - where is - jest taka opcja, jest też druga. LOT tylko zabrał sie dopiero do tego za późno i dopiero pod koniec marca ustalił, że rzeczywiście samoloty będą odbierane w inny sposób. Trochę późno jak na planowaną datę rozpoczęcia operacji 1 kwietnia, ale może LOT po prostu zapomniał to wcześniej ustalić ;) Gratulacje - to właśnie nazywa się zarządzanie. Tempo odbioru samolotów z ELO i sposób w jaki jest to wykonywane przez LOT - to dopiero amatorstwo i temat na powieść.. Stwierdzenie że LOT odbiera samoloty ze "wszystkimi wszystkimi dokumentami uzupełnionymi" albo konieczne było przeprowadzenie testów technicznych - to jakieś zupełne przedszkole - przewoźnik łaski nie robi bo to jego psi obowiązek. Po co takie coś wypisywać?! Co do tego że mają byc w idelanym stanie... I tak przecież nie są.. Ale są sprawne technicznie - taka drobna różnica.. To że rozmowy trwały od końca 2014 - fakt, ale tym bardzie stawia to LOT w sytuacji amatorów od piaskownicy, skoro przez pół roku nie byli w stanie ustalić dokładnie sposobu odbioru i wszystkich procedur - a to że za odbiór pierwszego zabrano sie pod koniec marca, bez dogadania szczegółów - ot taki szczegół... A wynajem ACMI - to tylko i wyłącznie pokłosie bałaganu. Stopniowo można było wycofać pojedyńcze egz z ELO i wrzucać do AOC LOTu zamiast parkowac na chama wszystkie samoloty pod pozorem nie wiadomo czego. I tak do dzisiaj ELO ma w AOC połowę Q400 które zamiast latać stoją, bo LOT nie ma sił na przejęcie wszystkich (kilku) egz. na raz. To dopiero bałagan. A artykuł - no cóż jakoś trzeba LOT pokazać w dobrym świetle tego "twardego przeciwnika", przecież PR musi być.. Echh.. A jeszcze o jednym informator nie wspomniał - Q400 wykonały kilkanaście lotów szkolnych, na pokładzie każdego było dwóch pilotów, którzy wcale się nie szkolili. Szkoliły się stewardessy. Dwanaście sztuk w każdym rejsie. Loty szkolne dla stwardess żeby wbiły sobie typ do książeczek wyszkolenia.. To jest dopiero ewenement - bogata linia którą stac na loty szkolne dla stewrdess. Porada na przyszłość - wystarczyło w rejsach w marcu. lutym dodać jedna stewkę LOTowską do składu załogi rejsów wykonywanych na Q400 zresztą dla PLL LOT. I nie trzeba byłoby fundować paniom lotów szkolnych, to naprawdę budzi śmiech w kręgach "lotniczych". Tak robią linie które liczą się z kosztami - ale nie LOT.
gość_49364
2015-04-29 17:41
solokhumbu: Na pewno nie wszystkie. Pewnie max. 10. Gosc 6c85b: Niezrozumiała ta wypowiedź, stek bzdur?? Każdy ma prawo do własnego zdania, oczywiście wypowiedzianego względnie kulturalnie.
gość_e083a
2015-04-29 14:30
@b698f: Moim zdaniem E190 jest w LOT-cie niepotrzebne. Chyba, że piszemy o odległej w czasie perspektywie, docelowo o E190-E2 i rezygnacji zarówno z E175 jak E195 w ciągu 10-15 lat (głównie w celu zmniejszenia liczby modeli).
Na razie E175 wraz z E195 to rozsądna kombinacja. Zamówienie kolejnych 4-6 sztuk E195(plus) też byłoby uzasadnione. E175-E2 będzie o 4pax większe, natomiast E195-E2 ma być aż do 12pax większe - może to być bardzo ciekawa opcja.
gość_6c85b
2015-04-29 14:18
co za stek bzdur
gość_b698f
2015-04-29 13:39
Wydaje mi się, ze beda one wykorzystywane częściowo na kraj i bliższą Europę. Sądzę jednak, że mimo iż Lot ladnie się rozwija, potrzebuje wykorzystać prawo na 2 - 4 E 190 (nie 195 tylko właśnie na 190). 6 195 przy wycofaniu 170 bedzie nieco za mala ilością. A 737 max lub A320 neo to jeszcze wiele lat?
gość_713ec
2015-04-29 13:18
Docelowo w LOT-cie ma latać 10 samolotów - od SP-EQB do SP-EQL. Na razie nie jest planowane przemalowywanie samolotów.