Polemiki w sprawie Centralnego Portu Lotniczego

Polemiki w sprawie Centralnego Portu Lotniczego
20/04/2015 19:49   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
banan86 2015-04-22 09:22   
banan86 - Profil banan86
Zanim WAW i WMI się zapchają doszczętnie to na naszej planecie skończy się ropa naftowa i wszystkie paliwa na niej oparte. Do tego czasu bardziej cywilizowane części świata będą podrózować na duże odległości super-szybkimi pociągami Maglev (który właśnie wczoraj pobił rekord prędkości 602 km/h - to prędkość zbliżona do samolotu!)

Oczywiście, jak już gość_b9601 wspominał, zawsze drugi hub można otworzyć na innym lotnisku z dużymi możliwościami rozbudowy. KTW są tu sztandarowym przykładem! Warto dodać, że jeśli byłaby taka paląca potrzeba a Warszawa stałaby się tak dużym podrózniczym ośrodkiem jak Londyn to nic nie stoi na przeszkodzie żeby wybudować trzecie lotnisko dla Warszawy, chociażby w Sochaczewie. Ale szczerze wątpię by za naszego życia była taka potrzeba....
gość_992ee 2015-04-21 23:44   
gość_992ee - Profil gość_992ee
Czytam, czytam i śmiać mi sie chce. Wam sie naprawde wydaje, ze CPL to pomysł ostatnich lat? To lotnisko było zaplanowane jeszcze pod koniec lat 60-ych. Gdyby nie krach zycia na kredyt w latach 70-ych to powstałoby zapewne w okolicach 1980-85 roku, ale kasa rozeszła sie szybciej. Na Trasę Łazienkowska, drogę szybkiego ruchu miedzy Katowicami, a Warszawa oraz na hutę Katowice wystarczyło, na resztę juz nie. Natomiast szczerze watpię czy to lotnisko powstanie. Moze za kilkanaście, albo kilkadziesiąt lat, ale nie wczesniej.
demar 2015-04-21 23:18   
demar - Profil demar
@753c0: wydaje mi się, że CPL nie został wymyślony przez Łódź - oni raczej mogą mieć z jego powodu kłopoty.
Okolice Mszczonowa dla CPL były wymieniane od kilkunastu lat - to, że ktoś to planuje, rezerwuje teren, nie wprowadza kolizyjnych inwestycji, a inne uwzględnia (A2, S8, trasa Y) to raczej dobrze - samo takie planowanie nie wiele kosztuje, a gdy zajdzie potrzeba (np. za 10, 20, 30, 40 lat) to będzie gotowe.
Natomiast dzisiaj zarówno WAW jak i WMI mają spore rezerwy. Dla WAW drugi równoległy do 15/33 pas to skomplikowany temat (zakłada np. S2 częściowo w tunelu), ale pozwala na znaczące zwiększenie operacji.
WMI też ma dużo większe rezerwy terenu, ale na razie to musi walczyć o miejsce w pierwszej lidze portów lotniczych w Polsce, choć podium jest tu możliwe. WMI ma też teoretycznie szansę, że jeśli kiedyś będzie już trzecie, czy nawet drugie w kraju to samo stanie się CPL niemalże naturalnie.

A planowanie i myślenie o CPL jest słuszne (bo gdzie zmieścić lotnisko z 3-4 drogami startowymi), ale realizacja to temat na kolejne dziesięciolecia.
gość_753c0 2015-04-21 21:07   
gość_753c0 - Profil gość_753c0
Bez sensu!! Łódź ma małe lotnisko i dlatego wymyślają jakiś centralny port bliżej nich. Nie wiem po co niszczyć coś co dobrze działa. W WAW jest Ok. w innych potach regionalnych oprócz Radomia i Zielonej Góry też jest Ok. Dlaczego mamy dawać miliony na coś co nie jest potrzebne?
gość_33b70 2015-04-21 14:13   
gość_33b70 - Profil gość_33b70
Radom CPL
gość_495b2 2015-04-21 13:49   
gość_495b2 - Profil gość_495b2
No cóż, pewni znani biznesmeni nie po to zakupili bezwartościowe grunty w domniemanych realizacjach CPL, aby teraz tak łatwo złożyć broń. Zawsze znajdą się 'fachowcy' głoszący zatykanie się Okęcia itp. dyrdymały. A prawda jest taka, że mało która z linii sieciowych wysyła do Warszawy duże samoloty - przeważają różne Avro, Fokkery, Embraery, ATRy i co najwyżej raz dziennie coś większego (jeśli już). Nowych linii nie przybywa, bo i nie przybywa ich w ogóle, a jak już coś powstanie - to raczej w typie low costów lub czarterów, dla których jest Modlin. Szkoda zatem marnotrawstwa publicznych pieniędzy w mrzonkę pt. CPL.
gość_b9601 2015-04-21 12:45   
gość_b9601 - Profil gość_b9601
Chyba lepiej póki co rozbudować WAW do granic możliwości (np. wg. słynnego projektu z 2 równoległymi pasami), a później się martwić co dalej. Wtedy dopiero budować CPL albo stworzyć drugi hub np. w WMI, GDN czy na innym istniejącym lotnisku z dużymi możliwościami rozbudowy.
gość_d9e1a 2015-04-21 09:24   
gość_d9e1a - Profil gość_d9e1a
Nie wiem po co w ogole zaczynac CPL skoro i porty regionalne doskonale sie rozwijaja, dzis I na jeszcze wiele lat Okecie wstarczy w zupelnosci. Po co?
gość_b58b1 2015-04-20 21:32   
gość_b58b1 - Profil gość_b58b1
z biznesowego punktu widzenia CPL jest nieuchronny, dlatego im wczesniej zacznie sie go planowac tym lepiej
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama