Skąd ma pasażerów Lotnisko Chopina?

Skąd ma pasażerów Lotnisko Chopina? Firma analityczna WB Data Mining przeprowadziła analizę polskiego rynku lotniczego pod kątem prawdopodobieństwa wyboru przez pasażerów danego lotniska spośród innych, konkurencyjnych portów.Dane pokazują dominację Lotniska Chopina w północno-wschodniej, wschodniej i centralnej części kraju. Z tego obszaru jedynie w bezpośredniej bliskości Lublina i Łodzi...
18/04/2015 16:39   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_fe1c6 2015-04-23 19:09   
gość_fe1c6 - Profil gość_fe1c6
konieczne jest sprywatyzowanie , a nie komercjalizacja PPL i sprawa jasna - samorządy jeśli będą miały sfinansować inwestycje w swoich portach - pomyślą . Na razie rządzi klika PPL - LOT-warszawa - i trzeba to wreszcie rozbić , bo 25 lat to za długo
gość_68969 2015-04-23 16:31   
gość_68969 - Profil gość_68969
Trochę to pokrętne dane. Wybór tego lub innego lotniska zależy w znacznej mierze od oferty linii oraz destynacji i miast startować z najbliższego trzeba pojechać zazwyczaj do Warszawy na Chopina, które oferuje najwięcej możliwości. Nie zawsze opłaca się także, o ile taki jest, dolot do WAW. Kraków po zakończeniu inwestycji będzie drugim wyborem w Polsce, a jeśli jeszcze będzie nowy, dłuższy pas, to absolutnie zwiększy się ilość linii, destynacji oraz wrócą rejsy transatlantyckie.
gość_61c5a 2015-04-20 22:58   
gość_61c5a - Profil gość_61c5a
ja mieszkam 50 km od Lublina, w zasadzie dojazd ekspresówką pod samo lotnisko w 40 minut i bardzo bym chciał stamtąd gdzie polecieć ale nie mam gdzie, bo pracuję w Polsce, a jakoś jak się choćby wczasy wybiera to i tak muszę do Warszawy, cieszę się jak na Okęcie bo już niektórzy mają pomysły na Modlin a to już chyba ze 3 godziny bym jechał, wiec wybór jest co najmniej prosty
gość_7c8b0 2015-04-20 16:42   
gość_7c8b0 - Profil gość_7c8b0
Swoją drogą to ciekawe, jak bardzo zasięg lotnisk warszawskich pokrywa się z mapą zaboru rosyjskiego. Prawie 100 lat mija, a nadal podział zaborczy widać....
gość_17759 2015-04-20 15:48   
gość_17759 - Profil gość_17759
pablakiss Ciekawie zacząłeś... Mógłbyś rozwinąć swoją myśl?
gość_8601a 2015-04-20 15:46   
gość_8601a - Profil gość_8601a
Jestem z Kielc i Zawsze latam z Okęcia! Kraków dla mnie to porażka! Może gdy będą mieć już oddany lepszy terminal to będzie już coś, póki co dworce kolejowe wyglądają lepiej. Gdyby tylko dojazdy do lotnisk były szybsze i lepsze było by super! Po co budować dziesiątki lotnisk skoro wystarczy kilka dużych z szybką koleją ?! W tedy nie będzie problemu z utrzymywaniem się portów! Ale megalomania każdego większego miasta niestety bierze górę a nasze podatki idą na utrzymywanie nierentownych lotnisk. Zamiast je budować zainwestujmy w szybką kolej i drogi do Krakowa, Warszawy, Gdańska, Poznania, Warszawy i Lublina! Te lotniska wystarczą w zupełności!
mietek 2015-04-20 15:39   
mietek - Profil mietek
Najbardziej lubię "analityczne" wypowiedzi w stylu: "nikt nie lata z WAW, bo wszyscy moi znajomi latają z lotniska X":) Modele data mingowe mają to do siebie, że starają się przewidzieć przyszłość na podstawie posiadanych danych. Skoro firmy korzystają z takich modeli to chyba jednak się sprawdzają? Ale to na pewno jest jeden z tych panicznych artykułów "dziennikarzy warszawskich":)
gość_469d4 2015-04-19 14:30   
gość_469d4 - Profil gość_469d4
Najlepiej w całej Polsce mają Kielce - 7 międzynarodowych lotnisk w promieniu od 140 do 190 kilometrów i może kiedyś będzie ósmy Radom :-). Nic tylko latać!!! Szkoda tylko, że na żadne z nich nie można się wygodnie, szybko i bezpośrednio dostać transportem publicznym.
gość_50884 2015-04-19 13:15   
gość_50884 - Profil gość_50884
WAW i LO juz dawno stracili szanse na bycie wielkim hubem i liczaca sie linia w Europie Srodkowej. Do tego jak juz ktos wspomnial zrealizowano kompletnie absurdalny pomysl WMI - lotnisko na kompletnym wygwizdowie, zle skomunikowane.
I tak juz zostanie. WAW bedzie ledwo zipiec i szczycic sie ledwym doganianiem Pragi - malutkiego kraju, a LO dziwna hybryda LCC/legacy.
gość_74863 2015-04-19 12:28   
gość_74863 - Profil gość_74863
To są już stare badania,bo od niedawna z Bydgoszczy lata Lufthansa na cały świat via Frankfurt i to połączenie okazało się strzałem w dziesiątkę,bo oprócz mieszkańców Kujaw i Pomorza latają np. mieszkańcy Piły lub Gniezna,a więc Wielkopolski.A samym bydgoszczanom połączenie ze światem via Warszawa stało się niewygodne i nieopłacalne.
gość_58d1d 2015-04-19 01:16   
gość_58d1d - Profil gość_58d1d
Tak, polnoc wojewodztwa podlaskiego czesto korzysta w lotnisk na Litwie. Widze to po znajomych, ale co tam moge byc w koncu w bledzie.
pablakiss 2015-04-18 22:51   
pablakiss - Profil pablakiss
Problem polega na tym,,, ze Wizz dopiero... zaczyna,, i nie o Waw kaman ,,
gość_f4913 2015-04-18 21:48   
gość_f4913 - Profil gość_f4913
Aby Warszawa i LOT zjadły same siebie oraz by padła i tak juz ledwo żyjąca Lodz, wybudowano Modlin Ryanair Airport za publiczne 700 milionów. Brawo Polsko
gość_18316 2015-04-18 21:43   
gość_18316 - Profil gość_18316
Ale rzeczywistość trochę się zmieniła- dróg za wiele nie przybyło, ale jak wspomniano- w LUZ coraz więcej tras i LH, która rozwija się i trzymajmy kciuki by dodano 4 lot tygodniowo. W LCJ Adria, która również zgarnie może nie liczbowo dużo, ale wartościowo dość dużo bo poprzez huby i 3 loty dziennie otwiera okno na świat a i widać, że jest zainteresowanie. W BZG również LH rozkręca się, więc te 3 lotniska nieco ,,usamodzielniają" się od WAW. Co do ściany zachodniej to nie zmienimy lokalizacji SZZ czy IEG i nadal berlińskie porty będą ściągać tam Polaków-dla wielu bliżej a siatka połączeń taka, że głowa boli. Jeszcze z podbierających lotnisk to Kowno, kto był widział, że jednak jest tam trochę mieszkańców Podlasia mających bliżej niż do Modlina i Warszawy.
gość_db1c3 2015-04-18 21:25   
gość_db1c3 - Profil gość_db1c3
wtedy z Łodzi nie było Amsterdamu i 2 razy dziennie Monachium = dziś wyglądałoby to całkiem inaczej - Amsterdam bezpośrednio tylko z 3 miast w Polsce leciałam ostatnio i bilet był tańszy niż z Wa-wy około 600 zł w obie strony a z warszawy 900 zł
gość_0def8 2015-04-18 20:48   
gość_0def8 - Profil gość_0def8
Jestem z Kalisza i znam tylko dwie osoby, które leciały z Warszawy. I to tylko dlatego, że wybierały się do USA... Znam natomiast dziesiątki ludzi latających z Wrocławia, nieco mniej z Poznania. Ba! Nawet z Berlina lata więcej kaliszan. Zatem pisanie, że prawdopodobieństwo, że ktoś z Kalisza będzie leciał z Warszawy nie wynosi 50%, ba! Nie wynosi nawet 5%.
gość_8ea68 2015-04-18 19:48   
gość_8ea68 - Profil gość_8ea68
Analizę oparto o dane o liczbie pasażerów z 2013 roku i dostępność drogową, więc nie są to stereotypy ani życzenia.
gość_ef4ca 2015-04-18 19:31   
gość_ef4ca - Profil gość_ef4ca
Ludzie nie zmieniają przyzwyczajeń z dnia na dzień, poza tym wszystko oparte na danych z 2013... nie było A4 do Rzeszowa, w Lublinie nie było bazy Wizzaira z najpopularniejszymi kierunkami na Wyspy, czy Lufthansy i był to pierwszy rok działalności lotniska itp. itd. Także artykuł oparty na mocno nieświeżych danych rzeczywistość wygląda dzisiaj już zupełnie inaczej.
gość_d9e1a 2015-04-18 18:55   
gość_d9e1a - Profil gość_d9e1a
Co do berlinskich lotnisk to kiedys podawano, ze nieco powyzej 10 % odprawionych pasazerow to byli Polacy. Skoro w ubieglym roku obsluzono tam okolo 28 mln paxow to dosyc latwo obliczyc ile to jest. I tych pasazerow sie na pewno nie pozyska ani zacheci i by korzystac z lotnisk w Polsce typu Okecie.
gość_54a8f 2015-04-18 18:50   
gość_54a8f - Profil gość_54a8f
w LUZ jest za malo kierunkow, dlatego mieszkancy woj. lubelskiego nie maja wyboru i musza kierowac sie do WAW. swoja droga, w WAW sa tansze loty niz z LUZ
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy