Pasażerowie utknęli w Nowym Jorku

Pasażerowie utknęli w Nowym Jorku Problemy z samolotem PLL LOT. Z powodu usterki samolot utknął już w piątek (23.05) na nowojorskim lotnisku Johna F. Kennedy'ego - podaje interia.pl. Maszyna ma wystartować dziś (25.05) o 15.00, zabierze jednak tylko 50 spośród 200 pasażerów feralnego lotu, pozostali zostali skierowani na inne rejsy. Maszyna miała wystartować z Nowego Jorku w piątek o godz. 18.15 i...
25/05/2008 11:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aynis 2008-05-30 10:54   
aynis - Profil aynis
stenus: no nic się ciekawego nie dzieje ;)
humbak 2008-05-30 10:53   
humbak - Profil humbak
No to powinno to zostac napisane, poza tym zdjete z Wiadomosci Dnia. Widocznie nic sie nie dzieje w branzy ostatnio...
aynis 2008-05-30 10:49   
aynis - Profil aynis
Nie, już dolecieli do WAW ;p
humbak 2008-05-30 10:48   
humbak - Profil humbak
Czy pasazerowie nadal sa "utknieci" na JFK? Bo to nadal Wiadomosc Dnia! :o)
hamburg 2008-05-28 16:55   
hamburg - Profil hamburg
4tech: To nawet by na oplaty lotniskowe nie starczylo :-))))
Widaje mi sie jak by sie dalo ceny zblizone do cen pociagow (nawet troche wiecej) i tylko pare miesc w tej cenie...to by sie chetni znalezli....do tego by doszedl ruch biznesowy ktore tak i tak czesto wiecej placi.
4tech 2008-05-28 00:22   
4tech - Profil 4tech
marecki: to tylko moje uwagi i propozycje..mysle ze loty laczone zdalyby egzamin....tylko zastrzegam sensowne godziny i sensownie przemyslana siatka....co do ceny to zgoda tanie bilety....a powtarzam mozna do tego wykorzystac fundusze UE via regionalne porty lotnicze...cena biletu max.50-60 zloty....drugie tyle daje Unia....i problem rozawiazany, i wtedy mozna pomyslec o polaczeniach LO do miast Europejskich z regionalnych portow z pominieciem WAW.....ojjjj ale byloby fajnie poleciec BZG-BCN, lub GDN-CDG.... rozmazylem sie ...no coz
marecki 2008-05-28 00:05   
marecki - Profil marecki
$tech: zgadza się, te maszyny powinny trafić / wrócić do LOTu (skoro nie ma innych) i być skierowane do obsługi czarterów i ewentualnie jakiś połączeń rejsowych (bo tu są ciągle braki we flocie). Z krajówkami - choć co do istoty oczywiscie przydałby się - szanse na sukces ekonomiczny są słabe bo musiałby być bardzo tanie bilety (ale przy kosztach i opłatach dzisiejszych to nie zapewnia zysku, a o tym teraz mówimy). raczej tylko w pewnym zakresie np. wspomniany krk-gdn i nie wiem czy łączone na większą skalę mają sens. Prędzej przyglądnąłbym się istnbiejącej już siatce, bo np. teraz nie wrócisz do KRK z WAW o sensownej porze, jeśli nie zdążysz wszystkiego załatwić do wczesnego popołudnia, bo samolot odlatuje o 16.50 (rotacja na połączenie KRK-VIE), a potem dopiero 22:45 (wielu pax się chce czekać, jak wsiadasz w IC o 19.00/20.00 i jesteś przed 22/23), a z kolei w ciągu dnia są jakieś bezsensowne połączenia np. koło 14 - nie wiadomo dla kogo. A potem milionowe straty na kierunku...
4tech 2008-05-27 23:54   
4tech - Profil 4tech
marecki: i o to wlasnie mi chodzi...samoloty z C0 dolaczyc do floty LO i niech lataja na trasach Europejskich( wydzielajac np: 4 maszyny do obslugi wylacznie czarterow), a maszyny Eurolotu niech lataj po kraju na laczonych kierunkach...
szot 2008-05-27 23:53   
szot - Profil szot
/Cezary: sweet dreams :-D/
marecki 2008-05-27 23:49   
marecki - Profil marecki
cezary: owszem były, nawet liczne, tyle że wtedy też funkcjonował system dofinansowywania tej działalności (państw nie liczyło zbytnio kasy), a dwa rozdawano krocie biletów na prawo i lewo; w efekcie nawet dzieci na kolonie latały na takich trasach w pewnym momencie. Dziś są inne realia prawne i ekonomiczne.
4tech 2008-05-27 23:49   
4tech - Profil 4tech
szot: tak zgadza sie loty byly "dofinansowane" centralnie...ale byly...a w czym problem dofinansowywac loty krajowe dzis poprzez porty regionalne z funduszu Unii Europejskiej "Rozwoj i integracja regionow" tak jak robia to Irlandczycy z Aer Arann??
cezary 2008-05-27 23:48   
cezary - Profil cezary
4tech: w sezonie letnim w czasach gierkowskich było też Rzeszów-Słupsk. Niestety na istniejącym lotnisku Redzikowo bedzie chyba baza antyrakietowa zamiast małego turystycznego lotniska.
Ile może wynięśc koszt benzyny z Krakowa do Słupska ( Ustki) 300 zł ?
Dobranoc. Wyłaczam kompa. miłej nocki życzę wszystkim.
Cezary
marecki 2008-05-27 23:46   
marecki - Profil marecki
4tech: ok, tu się w takim razie zgadzam, konieczne jest połącznie całej grupy w 1 firmę, tyle że z segmentem działalności czarterowej - dlaczego? bo to stabilny i przewidywalny rynek, w PL przy braku poważnej konkurencji w tym zakresie, ciągle obiecujący i dający stałe źródło dochodu z góry kontraktowane (z resztą to nie jest pomysł nowy, w latach 90. LOT latał wieczorami czarterowo do różnych destynacji śródziemnomorskich i nie tylko i robił to pod swoją własną marką - to moim zd. na dziś lepszy rynek niż ta cała "niskokosztowa" działalność C Zero
szot 2008-05-27 23:46   
szot - Profil szot
cezary: tylko że w latach 70-80'tych (z tego co mi wiadomo) szastano pieniędzmi na prawo i lewo jeszcze bardziej niż teraz /(OT: potrafiono wysłać np. piosenkarkę na występ z Krakowa do Szczecina taksówką!!! wg normalnej taryfy - dziś to NIErealne)/
4tech 2008-05-27 23:43   
4tech - Profil 4tech
cezary: byly !!!! ja pamietam polaczenie Rzeszow-Koszalin !!!!
cezary 2008-05-27 23:41   
cezary - Profil cezary
marecki: już nie mam siły mówić o polskich krajówkach ale to nie ma sensu bo LOT i Eurolot ma zbyt mało samolotów żeby zrobić bezposrednie połączenia krajowe.
Ciekawe że w czasach 70-80 były takie połacznia. Koniec. Kropka.
4tech 2008-05-27 23:38   
4tech - Profil 4tech
marecki: nie mowie o polaczeniu C0 z Eurolot aby powstalo cos EuroCo....mowie o WCHLONIECIU!!! Co i Eurolotu przez LOT i funkcjonowaniu jako jedna firma....i tak dzisiejsze samoloty LO niech lataja za atlantyk na bliskiwschod,azje...B737 z C0 niech obsluguja loty regionalne do krajow Europejskich, a ATR Eurolotu skierowac na trasy krajowe..i tu mysle jest wielkie pole do popisu dla LO!!! stworzyc sensowna siatke polaczen krajowych...z pominieciem WAW..np: SZZ-WRO-KRK, GDN-LCJ-KTW,RZE-BZG-SZZ...I TAK DALEJ I TAK DALEJ
marecki 2008-05-27 23:37   
marecki - Profil marecki
cezary: słuszna uwaga, LOT powinien się skupić własnie na tego typu pomysłach: realnych ekonomicznie i w zasięgu jego bieżących możliwości.
marecki 2008-05-27 23:33   
marecki - Profil marecki
szot: Zgadzam się; to efekt 'mocarstwowego' myślenia; porażka PEK powinna dać zimny prysznic takim zakusom realizowanych "na początek". A wracając jeszcze do wątku 4tech: nie można uzdrowić sytuacji w grupie LOTu zastępując jedne struktury hybrydowe innymi. Nie da się być tradycyjną, tanią i czarterową linią w jednym. C0 konkurował z LOTem na wielu trasach, potem jakoś to bardziej uporządkowano, ale efekt jest taki, że pierwszy na skraju bankructwa a drugi potracił trasy i całkowicie wypadł z rynku na nich. Nie da się budować siatki połączeń krajowych na zasadzie latajmy wszedzie gdzie się da i jakoś to będzie, bo albo musi być realne zapotrzebowanie na nie (z własnego podwórka: jedyne jakie widze realne z KRK teraz to zrobiony z głową KRK-GDN), ale powstawać w oparciu o silnie rozbudowywaną siatke połączeń zagranicznych z lotnisk regionalnych, po to żeby dowozić krajówkami omijającymi WAW paxów na takie lotniska, tyle że wtedy też pewnie niewiele z tego wyjdzie, bo będzie to mnożenie bytów (skoro LOT ma siatkę dziś skonstruowaną o WAW i tam dowozi paxów).
cezary 2008-05-27 23:33   
cezary - Profil cezary
szot: LOT. Zamiast Pekinu ucieszyłbym się gdyby LOT zaczął latać wreszcie rozkładowodo Lizbony (ale nie w środku nocy jak kiedyś Centralwings bo to jest bez sensu i okropna męka. Tylko w ciagu dnia)
Ceny łaczone TAP+LOT lub LOT i SWISS, lub LOT-LH są koszmarne....
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy