B787 LOT-u ponownie poleci dla Finnaira

B787 LOT-u ponownie poleci dla Finnaira Umowa między dwoma przewoźnikami dotyczy leasingu jednego samolotu B787-8. LOT udostępni maszynę linii Finnair w tzw. formule ACMI (wet-lease), czyli zapewniając m.in. załogi polskiego przewoźnika na pokładzie oraz obsługę techniczną. Wynajęcie samolotu od PLL LOT związane jest z przedłużającą się naprawą jednego z airbusów A330-300 fińskiego przewoźnika. –...
12/04/2015 16:42   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_fd7ac 2015-04-20 12:27   
gość_fd7ac - Profil gość_fd7ac
Prezes powidział ostatnio że 7 będzie odebrany w 3/4Q 2016 a 8 na początku 2017.
piotrek737 2015-04-20 12:22   
piotrek737 - Profil piotrek737
gość_5fd08: W programie Dreamlinera te opóźnienia już dawno są zakończone bo nadgonili sporo i obecnie lata na całym świecie ponad 260 B787. Przecież LOT sam przesunął jego dostawę... Ze względu na restrukturyzację i zakaz otwierania nowych połączeń nie może też rozbudować floty. Dlatego kolejny Dream może trafić około połowy lub końca 2016.
gość_5fd08 2015-04-20 12:09   
gość_5fd08 - Profil gość_5fd08
Mimo sprawnej i obfitej produkcji sa opóźnienia wobec wcześniejszych zapowiedzi. 787 Dreamliner LOTu, który mial byc dostarczony w I pol. 2015 ma przyleciec później. Kiedy?
gość_e083a 2015-04-13 18:46   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@59c5e: "787-9 nie byłby wcale przesadą": być może jeśli chodzi o "lepsze opcje" to warto sięgnąć od razu po 787-10: zasięg bardziej dostosowany do potrzeb LOT (większość tras to 3000-4000 nm), jeszcze więcej pax, lepsza efektywność kosztów, itd.
O tym już było.

Zanim LOT rozkręci siatkę i będzie miał 10-12 B787-8 to 787-10 będą już dostępne.
Trzy, cztery sztuki -10 z wizytówką w postaci First Class...
maciek_waw 2015-04-13 18:18   
maciek_waw - Profil maciek_waw
@mietek: S. Mikosz wypowiadał się jakiś czas temu, że B737 przejdą wymianę wnętrz i pozostaną jeszcze we flocie przynajmniej do 2017 roku.
gość_59c5e 2015-04-13 17:57   
gość_59c5e - Profil gość_59c5e
@demar Latałem na trasie WAW-JFK-WAW obłożenie jest bardzo wysokie, nawet w klasie biznes są chętni, więc zakup 787-9 nie byłby wcale przesadą.
piotrek737 2015-04-13 17:18   
piotrek737 - Profil piotrek737
camilio: Zwiększenie częstotliwości na rejsach transatlantyckich to okres maj-wrzesień, więc póki co 4 samoloty spokojnie dadzą radę.
mietek 2015-04-13 14:11   
mietek - Profil mietek
Ostatnie B737 odchodzą chyba w tym roku z floty LO o ile mnie pamięć nie myli?
gość_47f60 2015-04-12 22:51   
gość_47f60 - Profil gość_47f60
Żeby docenić obecny fit B737 LOT ostatnio używał jeszcze starszego B737 Small Planet ... Leciałem ostatnio SP-LLE i z klimatyzacji na jednym ze styków paneli wyciekał rdzawy płyn (z drugiej strony tego panelu nie kapało bo włożono kawałek ręcznika papierowego). Komicznie wyglądają również fotele w ostatnich rzędach które są w widoczny sposób mniejsze (przede wszystkim niższe!). LH lata jeszcze starszymi B737 ale kabiny ma w super stanie.
gość_1c4c3 2015-04-12 22:15   
gość_1c4c3 - Profil gość_1c4c3
Jakiś czas temu na portalu był news o retroficie wnętrz b737 czy jest szansa na jakiś art o tym ??
demar 2015-04-12 22:03   
demar - Profil demar
Ten wynajem dla Finnair to tylko tydzień. Mam nadzieję, że bardziej opłaca się go wynająć na długi dystans niż obsługiwać nim BRU, FRA, czy nawet LHR - z WAW to są kierunki typowe dla klasy B73x/A32x.
Kolejny B787-8 jest niezbędny - na początku 2016, gdy będzie można rozwijać siatkę. Szkoda, że na razie nie ma go w oficjalnych planach produkcyjnych Boeing - to może oznaczać kolejne przesunięcie terminu (a kolejka jest długa).
Czy LOT potrzebuje 787-9? To więcej pax, ale i większe OEW, MTOW i zasięg. Były już o tym długie dyskusje - chyba są lepsze opcje.
gość_67964 2015-04-12 21:41   
gość_67964 - Profil gość_67964
to tylko tydzień, spokojnie lot w kwietniu potrzebuje 4 maszyny(ze względu na Pekin) i 5 maszyn od maja do września. Luzik. Już latają 3 737, więc 787 nie jest potrzebny na LHR. :)
maciek_waw 2015-04-12 21:00   
maciek_waw - Profil maciek_waw
A LOT taki dobry wujek sam nie potrzebuje maszyn? Przecież rozpoczął się sezon letni.
camilio 2015-04-12 19:54   
camilio - Profil camilio
Kilka dni temu, po informacji o odlocie 787 do Madrytu komentowaliście, że LOT potrzebuje pięciu sztuk do obsługi siatki. Dadzą radę przez ten tydzień? Żeby się nie okazało, że lepszy rachunek jest przy wynajęciu na zewnątrz nawet uwzględniając koszt skasowania własnych połączeń w tym czasie.
piotrek737 2015-04-12 19:35   
piotrek737 - Profil piotrek737
Ostatnie dwie sztuki wezmą tylko nie w tym roku. Obecnie przecież nie mogą powiększać floty. Poza tym nie ma wersji 787-900, a jest wersja 787-9 ;)
gość_4ccb3 2015-04-12 18:47   
gość_4ccb3 - Profil gość_4ccb3
lmajchrowski: obawiam sie, ze po te samoloty jest ustawiona jest dosyc dluga kolejka, wiec nie mozna ich sobie tak wziac. :) To nie jest tak jak z wypozyczaniem ksiazek z biblioteki.
lmajchrowski 2015-04-12 18:23   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Dlaczego nie wezma ostatnich dwoch w wersji 900 i zarabiaja na charterach lub lease ?? zawsze to dodatkowy dochod.
gość_45599 2015-04-12 17:10   
gość_45599 - Profil gość_45599
Jeden dla Air Europa, jeden dla Finnaira a swoje połączenia to chyba na drzwiach od stodoły będą wykonywać :-)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy