6 proc. wzrostu w Łodzi

6 proc. wzrostu w Łodzi W pierwszym kwartale br. z lotniska skorzystało 46,5 tys. pasażerów, tj. o 1,5 tys. więcej (3,4-proc. wzrost) niż w analogicznym okresie 2014 roku.
09/04/2015 10:46   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mietek 2015-04-13 12:14   
mietek - Profil mietek
Panowie, to, że prezes LO wolałby aby ludzie z Łodzi śmigali do WAW jest jakby zrozumiała skoro LO nie lata do LCJ. Jak dla mnie likwidowanie LCJ to też nieporozumienie, bo to do niedawna było drugie miasto w Polsce pod względem liczby ludności. A co do tych przykładów nieprzychylnych artykułów "warszawskich dziennikarzy" to ciągle brakuje mi przykładu:) Swoja drogą ciekawe skąd pewność, że dziennikarz jest z Warszawy?:)
gucio 2015-04-11 00:49   
gucio - Profil gucio
i to wszystko o czym jest napisane poniżej i powyżej bardzo mnie cieszy, a drogi LOT powinien zająć się swoimi problemami, bo jeżeli taka ilość odwołanych połączeń jak ta w tym tygodniu stanie się standardem, to wróżę nieciekawą przyszłość. Szczególnie informacje o ACMI Small Planet sprawiają, że włos staje dęba na myśl o "naszej narodowej chlubie" o jej niegospodarności
prezesik 2015-04-10 22:34   
prezesik - Profil prezesik
@gość_82689 - ci, co korzystają z połączenia do AMS to nie są tylko Łodzianie i okolica. Zauważ, że AMS w umowie Code Share dostępny był do niedawna tylko z WAW, ostatnio KLM wszedł do KRK, więc tam też jest. Analogicznie do niedawna AMS był z Gdańska w wydaniu Eurolotu, ale umowy typu Interline czy Codeshare Eurolotowi nawet się nie śniły. Zatem jeśli ktoś chce skorzystać z ciekawych (i często dość specyficznych kierunków KLM z AMS) to będzie się musiał pofatygować do WAW/KRK/LCJ, bo nawet z FRA nie wszystko jest dostępne. Adria z LCJ ma umowę interline z KLM, co bardzo podnosi atrakcyjność tego połączenia.
gość_82689 2015-04-10 14:14   
gość_82689 - Profil gość_82689
do mietek: tak jak prezes warszawskich linii lotniczych LOT, ma wyrobioną opinię o łódzkim lotnisku( patrz niżej), tak i warszawscy dziennikarze starają się w sytuacjach zaniepokojenia wspierać nieprzychylnymi artykułami na temat Lublinka warszawskie lobby, a prawda jest taka, że kilka tysięcy łodzian miesięcznie zaczęło wybierać loty z Łodzi przez Monachium i Amsterdam ( oni ominą Okęcie) i nie przypadkiem jest to, że lotnisko po ponad dwóch latach spadków znalazło klucz na rozwój. I wtedy to pojawiła się seria nieprzychylnych artykułów o lotnisku w Łodzi.
gość_2faca 2015-04-10 11:56   
gość_2faca - Profil gość_2faca
No to sie Mikosz zdziwił jak mu sie ruch częściowo zatrzymał w Łodzi dzięki Adri i jeszcze sie zaczęły wzrosty, he he. Też niedawno miałem mieszane uczucia co do LCJ, ale widać teraz wyraźnie, że coś jest na rzeczy że WAW nie na ręke rozwój LCJ. I ten tekst, że ruch z Łodzi całkiem na Okęcie, to by im pasowało do hubu... ehh, niech LCJ walczy o swoje, bo sie opłaci. jakby teraz zamknęli ten port, to za pare lat by były głosy że jedyne takie duże miasto w Polsce bez lotniska i jakim prawem Łódź lata z Okęcia jak ma u siebie... znając polskoe realia. Trzymam kciuki ;)
prezesik 2015-04-10 10:23   
prezesik - Profil prezesik
@mietek: Wywiad GW z S.Mikoszem dn. 25.08.2014 (fragment):

"Rozwój LOT ma się opierać na porcie przesiadkowym - hubie - w Warszawie. Opłaca się w niego inwestować, zamiast dowozić pasażerów do dużych lotnisk, np. we Frankfurcie?

- Jeśli polski narodowy przewoźnik ma dowozić pasażerów do Frankfurtu, to równie dobrze może przestać istnieć. Trzeba wyraźnie powiedzieć, że port przesiadkowy w Warszawie już istnieje. Nikt nie powiedział, że hub musi mieć jakąś określoną liczbę pasażerów. Tak samo jak nieprawdą jest, że do funkcjonowania hubu potrzeba linii mającej 200 czy 300 samolotów. Gdyby tak było, to należałoby zamknąć lotniska w takich miastach jak Abu Zabi, Rzym, Kopenhaga, Dauha czy Moskwa.
Lotnisko Chopina ma ogromny potencjał. Minimalny czas przesiadki w Warszawie wynosi zaledwie 40 minut, nie jest to możliwe we Frankfurcie, w Londynie czy Paryżu, gdzie taki minimalny czas może wynosić nawet około dwóch godzin. Możemy więc konkurować efektywnością, a nie skalą. Poza tym mamy już sieć komfortowych dróg, którymi można szybko dojechać na Lotnisko Chopina. Między innymi z tego względu nie mają więc sensu porty w Łodzi czy w Radomiu. Ich ruch pasażerski należy skierować do Warszawy. Doskonale wiedzą to wszyscy światowi przewoźnicy. W przeciwnym razie Emirates nie otworzyłyby tu połączenia.

Read more: zobacz link

Akurat co do Radomia to się nie pomylił. Co do Łodzi - owszem tak.
gość_5315f 2015-04-10 10:04   
gość_5315f - Profil gość_5315f
prezesik wyciagasz jakies kwoty z powietrza i na potwierdzenie masz to, ze "jest prawdziwa". Ja mam na potwierdzenie zrodla przetargow.
Argumenty typu "to tylko czesc" bez jakiegokolwiek potwierdzenia sa nic nie warte.
mietek 2015-04-10 09:53   
mietek - Profil mietek
@prezesik: a jaki przykład o który prosił przemolot?
prezesik 2015-04-10 09:33   
prezesik - Profil prezesik
@gość_5315f - jeśli chodzi o Łódź to niestety nie masz racji. Mylisz podstawowe pojęcia. To, że Urząd Miasta Łodzi ma jakiś budżet na promocję miasta, to nie znaczy, że ten budżet idzie do Adrii. Z tych pieniędzy w zeszłym roku była finansowana m. in. spora kampania pt. Łódź promuje, w ramach której wisiały billboardy promujące Łódź w innych miastach i tak jest teraz, gdzie z tego budżetu miasto jako główny właściciel lotniska reklamuje jego ofertę (na billboardach, w prasie, w internecie, w mailingach, itd.). Ten pieniądz NIE idzie do linii lotniczej, choć przez promocję połączeń z lotniska w jakiś sposób samą linię też promuje.
To co linkujesz odnośnie LUZ to jedynie fragment kwoty, która na mocy tego przetargu trafia BEZPOŚREDNIO do linii lotniczej, natomiast kwota którą przytoczyłem - jest prawdziwa. Poza tym - to nie jest szczucie jednych na drugich. Skoro w Lublinie mają pieniądze, żeby zapłacić za połączenia Wizz-owi, i pasuje im siatka połączeń, którą W6 w zamian zaproponował - OK. Mnie to nie boli, władze portu lotniczego Lublin mają dobrze, że ma ich kto finansować. Natomiast Łódź nie ma bogatego wujka ani hojnego marszałka województwa, dlatego np. oferta Ryana od dwóch lat wygląda tak jak wygląda - czyli biednie.
gość_104d5 2015-04-10 08:53   
gość_104d5 - Profil gość_104d5
W LUZ to będzie jeszcze kilka milionów złotych ulg w opłatach. Przewoźnik bazowy, zgodnie z cennikiem, przez 2,5 roku ma duże zniżki. Myślę, że te ulgi były ważniejsze niż dopłata. Zresztą sam Wizz mówił, że o lokalizacji bazy zadecydowały m.in koszty ;)
gość_5315f 2015-04-10 08:10   
gość_5315f - Profil gość_5315f
Zarowno kwoty o LCJ jak i o LUZ sa wymyslone w tych komentarzach. Wizz dostal od LUZ 414 tyś EURO link: zobacz link
LCJ na koszty promocji Adrii tez wydało podobną kwotę.
Koszty utworzenia baz sa duzo wieksze i pisanie, ze to zaplata za nie jest smieszne. Jezeli linie inwestuja tyle w lokalne rynki to znaczy, ze chca tu zarobic i widza potencjal.

Banda trolli usiluje wywolac wojenke jak nie RZE vs LUZ, to LUZ vs LCJ, itp. Do tego coraz bardziej przez to wykrusza sie ilosc osob merytorycznie piszacych na tym forum. Szkoda...

A zeby nie bylo, ze LUZ, czy LCJ jest tutaj jakims wyjatkie, to np przetarg przy otwieraniu bazy Wizza w POZ na 1,56 mln zł:
zobacz link

gość_db1c3 2015-04-09 22:32   
gość_db1c3 - Profil gość_db1c3
wiecie może coś na temat wypowiedzi wiceprezydenta Cieślaka z 13-10-2014 w Radiu Łódź że najpóźniej wiosną nowa linia przejmie połączenia po 4YOU ? zobacz link
prizimizio 2015-04-09 21:30   
prizimizio - Profil prizimizio
Gość c594 - Skąd wytrzasnąłeś to, że Łódź za 13 milionów ściągnęła Adrię? Chyba musisz mieć dostęp do takich dokumentów, o których istnieniu nie wiedzą nawet prezesi Adrii i łódzkiego lotniska ;) Pieniądze (i nie jestem pewien, czy była to aż taka kwota, nie pamiętam ile było) poszły na PROMOCJE lotów Adrii na bilbordach, w gazetach, radio itp. Więcej i lepiej opisał już Prezesik.
prezesik 2015-04-09 21:21   
prezesik - Profil prezesik
@gość_c5940 - rozczaruję Cię - Łódź nie płaci Adrii za bazę, co więcej - Łódź nie płaci również Ryanowi. Przyczyna jest prosta - nie ma podmiotu, który by w Łodzi wyłożył na to pieniądze. W innych portach lotniczych znaczący udział właścicielski mają marszałkowie województw, którzy piszą przetargi na promocję i je opłacają. W Łodzi udział marszałka jest na poziomie 6% co oznacza, że marszałek woj. łódzkiego ma lotnisko w głębokim poważaniu. Większościowy właściciel (ponad 90% udziałów) jakim jest miasto Łódź kilkunastoma milionami rocznie pokrywa stratę portu lotniczego oraz spłaca dług za terminal i nie chce ponosić dodatkowych kosztów związanych z pozyskiwaniem przewoźników (zwłaszcza LCC). Więc nie wiem skąd wytrzasnąłeś kwotę 13 mln, chyba, że dopłatę do bieżącej działalności traktujesz jako haracz dla przewoźnika - ale tak nie jest (bo łódzkie lotnisko tak jak większość lotnisk regionalnych nie jest rentowne i wymaga dopłat). Zresztą - czy myślisz, że gdyby Łódź płaciła to jej siatka połączeń w wydaniu FR wyglądałaby tak biednie jak teraz? Bo ja nie sądzę.
gość_2faca 2015-04-09 20:17   
gość_2faca - Profil gość_2faca
Przemolot, ja kojarze, że Mikosz faktycznie sie nie wypowiadał za dobrze o LCJ. Gadał to co większość, że to lotnisko nie ma racji bytu, traci pasażerów i tracić będzie, że łodzianie mogą wygodniej latać z Okęcia itd. Ale LCJ sobie jednak radzi... 3mam kciuki za nie. Jest całkiem sensowne, zwłaszcza w porównaniu z RDO...
przemolot 2015-04-09 16:55   
przemolot - Profil przemolot
@prezesik: można jakiś przykład? Przeglądam "internety" i nie znalazłem złego słowa wypowiedzianego przez Mikosza na temat Łodzi. Co do Łodzi. Oby Adria dalej rozwijała się, oby udało się ściągnąć inne, tradycyjne linie lotnicze. To, co niektórzy uważają za "kamień u szyi" LCJ (autostrada do Warszawy, coraz lepsze połączenie klejowe ze stolicą), może stać się atutem Łodzi.
gość_c5940 2015-04-09 16:18   
gość_c5940 - Profil gość_c5940
Cóż, Łódź nie była gorsza i za 13 mln ściągnęła Adrię. Przyganiał kocioł garnkowi, Prezesiku...
prezesik 2015-04-09 16:07   
prezesik - Profil prezesik
@mietek - jak masz wątpliwości to poczytaj wypowiedzi pana prezesa stołecznych linii lotniczych o lotnisku w Łodzi.
mietek 2015-04-09 15:50   
mietek - Profil mietek
@gość_82689: Ty tak na poważnie?:) 1 kwietnia był ponad tydzień temu:)
gość_09e61 2015-04-09 15:21   
gość_09e61 - Profil gość_09e61
W Prisztinie Adria zmieniał CRJ an Airbusa. Jak Łódź będzie się rozwijać możliwe jest to samo. Na razie na kwiecień są z Łodzi widoczne pierwsze overbookingi.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy