Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_4717d
2015-04-16 09:00
@gość_defe7: Bydgoszcz i Lublin to miasta o podobnej wielkości i potencjale (nieprzypadkowo odp. miejsce 8 i 9 w skali kraju). Biorąc pod uwagę lotniska, to chyba LUZ ma rzeczywiście trochę większy potencjał z uwagi na większy oddział oddziaływania i mniejszą konkurencję (np. duże tereny na wschodzie bez konkurencji lotniskowej, w tym również poza granicami). BZG jest dosyć mocno ograniczany: przez leżące dookoła: WAW, WMI, POZ, GDN.
gość_defe7
2015-04-16 01:17
Ani Lublin nie jest matropolią ani Bydgoscz. szcerze mówiac w Bydgoszczy chyba jest troche lepszy rynek pracy , w Lublinie wieksza padaka- niby dynamiczny rozmów w ciagu 5 lat a jednak nadal ludzie amsowo uciekają .co do lornisk, zdecydowanie wiekszy potencjał ma LUZ. Byc moze problemem Bygdoszczy ejst zbyt bliskie połoznie do Poznania i Gdanska , plus Torun za mało wspołpacuje.
gość_885f5
2015-04-15 22:46
"Eksperci" z LUZ mają fobię, wiecznie niedowartościowani i na każdy temat coś "do powiedzenia" nic gorszego jak chłop dostanie pióro do ręki może się nim łatwo skaleczyć
O co wy się kłócicie, to portal o lotnictwie, a nie o wielkości miast czy ich stopniu rozwijania się. Nie porównujmy Bydgoszczy z Lublinem, bo jak widać co nie którzy nie potrafią tego zrobić bez kłótni. Proponuję rozejm. Dla mnie oba lotniska się dobrze rozwijają i życzę im powodzenia.
gość_da99a
2015-04-09 13:47
Chciałem tylko zaznaczyć, że reklamowanie bliskości Torunia od BZG może pomóc lotnisku w uzyskaniu pasażerów, a nie wywoływać jakąś wojnę Bydgoszcz vs Lublin. Zresztą i tak podałem za przykład jeszcze Łódź i obawiam się, że ona deklasuje obydwa te miasta, jest jednak w jakimś stopniu bardziej rozpoznawalna ostatnio w świecie niż Lublin czy Bydgoszcz. Chociaż lotnisko mają jak na razie do d..., pomijając AMS i MUC. No ale i tak za wszystkie trzy lotniska trzymam kciuki bo mają potencjał ;)
gość_4717d
2015-04-09 13:32
@gość_ef4ca: Z tego linku wynika, że Lublin i Bydgoszcz są w tej samej kategorii "rynki rozwijające się". W skali kraju jest to 2-ga liga (za "rynkami rozwiniętymi").
gość_82689
2015-04-09 13:23
Zapominacie dodać ile publicznych pieniędzy wpakowano w te lotniska i w linie latające z nich , ciekawe kto w tej rywalizacji będzie lepszy BZG czy LUZ ?
gość_ef4ca
2015-04-09 12:12
gość_5783d nie kompromituj się, akurat w branży BPO/SCC Bydgoszcz nie sięga do pięt Lublinowi, wystarczy porównać nowoczesną powierzchnię biurową w obu miastach, zarówno tą istniejącą jak i w budowie. Lublin jest 7/8 rynkiem w Polsce, a Bydgoszcz w tej kategorii "rywalizuje" z takimi miastami jak Kielce, Radom, czy Rzeszów:
http://www.absl.pl/pl/office-space zobacz link studentów mamy tyle co Bydgoszcz z Toruniem razem wzięte, do tego większe znaczenie dla historii Polski, więcej turystów, atrakcyjniejsze centrum. Lubelskie lotnisko obnażyło również stagnacja i samozadowolenie jakie panowało w Bydgoszczy, pozyskując rok wcześniej Lufthansę, a teraz bazę low costa. W Bydgoszczy jedynie powtarzano przez lata,że "niedasię" a tu niespodzianka, bo nagle ktoś kogo uważano za gorszego pokazał,że jednak da się.Postępujcie tak dalej, to już w 2016 obsłużycie mniej paxów i znowu zrobicie wielkie oczy jak Lublin wyprzedzi was w kolejnej kwestii.
gość_96877
2015-04-09 09:24
Przepraszam, ale po co te durne porównywanie BZG i LUZ? gość_568dd: nie liczyłeś chyba mieszkańców ZK w Starym Fordonie ;)
gość_568dd
2015-04-09 08:47
Stary Fordon jak był 1973 przyłączony do Bydgoszczy liczył 8,5 tyś mieszkańców. Osiedle Fordon , które od podstaw zbudowała Bydgoszcz , liczy 73 tyś mieszkańców i nie ma nic wspólnego z byłym miasteczkiem Starym Fordonem.Więc możesz sobie Lublin liczyć z czym chcesz , ale życia nie oszukasz
Porównywanie Lublina i Bydgoszczy jest całkowicie bez sensu. Z reszta porównywanie jakiegokolwiek miasta z lotniskiem nie wiem czemu ma służyć. Każda z tych lokalizacji ma swoje atuty, które musi wykorzystywać przy rozwoju nie tylko lotnisk, ale również całej infrastruktury , łącznie z drogową i kolejową. Nie ma sensu licytować się między sobą "kto więcej odprawił", "jakie są spadki i wzrosty". Ludziom ma się żyć dobrze, muszą mieć godną pracę i płacę i dodatkowo korzystać z możliwości jakie daje im dana lokalizacja, którą zamieszkuje. Lotnisko jest "oknem" na świat i ma bardzo duże znaczenie dla mieszkańców. Ważne żeby tylko"fachowcy" tam pracujący umieli dostrzec atuty swoich miast ,czy to LUZ, BZG, RZE,KTW czy jakiegokolwiek z lotnisk. Niech się każdy rozwija na miarę swoich możliwości.
gość_568dd
2015-04-09 08:11
ba , a jak policzysz Lublin z Warszawa , to będzie miał 2,5 mln mieszkańców
gość_5783d
2015-04-09 08:11
A to dobre, Lublin bardziej znaczący od Bydgoszczy hahaha. W Bydgoszczy mieszka kilkanaście tysięcy zagranicznych pracowników sektora BPO, NATO. Jest więcej kapitału zagranicznego. Głównie niemieckiego. Główny obszar zasilania jest zdecydowanie większy i bardziej atrakcyjny niż LUZ. Są warunki do rozwoju ale niestety toruńskie władze rujnują ten potencjał i ładują kasę w siebie.
gość_568dd
2015-04-09 08:10
ba , a jak policzysz Lublin z Warszawą to będzie miał 2,5 mln mieszkańców
gość_ef4ca
2015-04-09 00:08
Lublin to jednak bardziej znaczące miasto od Bydgoszczy, a gdy liczyć go ze Świdnikiem, tak jak Bydgoszcz z przyłączonym Fordonem, to spokojnie łyka nawet pod względem ludności.
gość_7ae70
2015-04-08 22:13
Toruń taki atrakcyjny , to dlaczego w tym mieście praktycznie nie ma żadnych inwestycji prywatnych i zagranicznych , a w Bydgoszczy całkiem sporo?
gość_da4c1
2015-04-08 21:44
A dlaczego to niby Lublin ma być bardziej atrakcyjny od Bydgoszczy ?
Poza tym Lublin ma mniejszą populację - tylko 343K a Bydgoszcz 358K !
Przegapiłem jakoś ten moment remontu. Co się działo wtedy z samolotami? Czy i gdzie były przekierowywane?
gość_da99a
2015-04-08 18:45
Jeśli chodzi o lotniska te teoretycznie nierentowne, to Bydgoszcz ma najgorzej, niestety.
Nie jest tak atrakcyjna jak Łódź czy Lublin, ani turystycznie, ani biznesowo, te miasta mają łatwiej o nowe loty i rozwój lotnisk, oprócz tego mieszka tam o wiele więcej osób (w Łodzi chyba dochodzi do miliona). Więc Bydgoszcz nie jest miastem, które by potrzebowało bardzo lotniska i nie jest szczególnie atrakcyjne. Za to Toruń blisko, a ten jest już atrakcyjny i może by bliskość Torunia też reklamować jeśli chodzi o BZG?
gość_581ea
2015-04-08 18:39
Straty nadrobia w czerwcu przez jeden weekend