Pyrzowice z wyższym kodem referencyjnym

Pyrzowice z wyższym kodem referencyjnym
26/03/2015 16:44   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_58044 2015-03-27 21:30   
gość_58044 - Profil gość_58044
Wyniki finansowe ? Lotniska to "dzieci specjalnej troski"... uprzywilejowanie spółki pod kątem prawa handlowego, kodeksu spółek handlowych tj. są zwolnione z podatku gruntowego i od nieruchomości oraz mają możliwość dotowania przez samorządy po to by mogły stać się NARZĘDZIEM dla rozwoju regionu ...wyniki finansowe ? żadna inna spółka (oprócz lasów państwowych) nie ma takich przywilejów! ...zawsze podatnik będzie dokładał ...tylko lotniskowy PR określi jaki to będzie sukces ...powodzenia
misiok 2015-03-27 20:34   
misiok - Profil misiok
@gość_42710 - zanim zaczniesz się wypowiadać to zapoznaj się choćby odrobinę z tematem o którym piszesz, bo tak jak to Ci napisał demar działa ekonomia.
Poza tym poczekajmy na koniec kwietnia, aż porty ogłoszą wyniki finansowe za ubiegły rok wtedy zobaczymy do ilu portów dokłada podatnik, bo jakoś ostatnimi laty jedynie Warszawa, Kraków, Gdańsk i Katowice były nad kreską.
demar 2015-03-27 18:59   
demar - Profil demar
@42710: To ja poproszę o fakty.
KTW (w zasadzie to GTL S.A.) oficjalnie odnotowuje zysk.

Pomijając skalę kwot: jeśli mam 100zł przychodu i 90zł kosztów to mam 10zł zysku.
Jeśli z moich 90zł kosztów w ramach "działań marketingowych" pośrednio przekazuje komuś 20zł na "promocje" (nazwa w sumie obojętna) to nadal mam zysk. Po prostu gdybym tych 20zł nie przekazał na promocję to być może miałbym zysk 30zł.
Ale jeślibym tych 20zł nie dał na promocję i miałbym wtedy zamiast 100zł przychodu np. 65zł przychodu to mógłbym mieć stratę (65zł przychodu minus 70zł kosztów daje 5zł straty). Biznes przecież zyskami się mierzy.

Moim zdaniem kwoty na promocje nie mają nic wspólnego z dokładaniem przez podatnika pod warunkiem, że lotnisko przynosi zysk. Te kwoty tak naprawdę płaci klient, przede wszystkim pasażer.

Czy coś pomyliłem?
gość_65a98 2015-03-27 13:05   
gość_65a98 - Profil gość_65a98
Najdziwniejsze jest to,ze wladze lotniska poprzez inwestycje wprowadzily Katowice Airport na najwyzsza polke lotnisk miedzynarodowych (wlasciwie do pelni szczescia brakuje tylko rekawow),az drugiej strony Katowice sa jedynym duzym regionalnym Portem Lotniczym (KRK,WRO,Gdansk),ktory nie potrafi przyciagnac nowych linlii lotniczych i uruchamiac nowych polaczen.Wszystko kreci sie wokol WIZZAIR.Albo uruchomia nowe polaczenia (i wtedy sa),albo nie.Przeciez mozna sie dogadac z innymi tanimi liniami w sprawie nowych polaczen.Jesli placi sie Wizz lub FR to mozna i innym.
gość_42710 2015-03-27 09:42   
gość_42710 - Profil gość_42710
demar; "ważne, że zarabia, podatnik nie dokłada i pozwala wielu ludziom latać"- czyżby? podatnik nie dokłada? to zapytaj FR czy WIZZ jak to nie dokłada. Dodatkowo mamy jedne z najniższych opłat lotniskowych w kraju. Porównaj sobie nas do np. WRO czy KRK. Dzięki temu mamy m.in. tyle czarterów. Nie ma w PL lotnisk bez dopłat więc nie mów mi że podatnik nie dokłada.
demar 2015-03-26 22:04   
demar - Profil demar
Moim zdaniem to sensowna inwestycja.
KTW obok tylko WAW i RZE będzie mieć cywilną drogę startową o długości ponad 3 km. O ile mnie pamięć nie myli w Niemczech jest 14 dróg startowych o takiej długości. Tak więc mamy jeszcze co nadrabiać.
Dodatkowo stara drogą o 2,8 km może być używana np. podczas remontu dłuższej drogi, co ma swoje plusy.
To czy KTW będzie 3, 4 czy nawet 5 portem w kraju ma mniejsze znaczenie - ważne, że zarabia, podatnik nie dokłada i pozwala wielu ludziom latać.
gość_d0219 2015-03-26 19:30   
gość_d0219 - Profil gość_d0219
I jaki z tego profit? KTW swoje "piec minut" mialo, teraz sa juz za GDN i WMI. Trzeciej pozycji juz sie nie da tak latwo odzyskac. Nawet majac pas startowy dlugosci Broadway.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy