Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ap_fly: Patrz watek Warszawa,Gdansk-Haugesund. I niestety nie mozna rezerwowac biletow WAW-GDN
ap_fly: chodzi o połączenie WAW-GDN-Haugesund? Zaczęli latać, ale nie możesz wysiąść w GDN...
Czy ktoś z was orientuje sie kiedy startują loty C0 do Gdańska i dalej do Skandynawii. Gdzieś czytałem o tym ale brak dodatkowych informacji. Czy będzie można takim samolotem lecieć do Gdańska i od kiedy ?
no to nam siatka krajówek pięknie się rozbudowuje o Nowy Sącz-Warszawa- An-2, hehe:)
4tech: Przeciesz ja takiej sredniej nie podawalem.....nawet do tej pory nie wiedzialem ze tak malo przecietny Polak zarabia. :-)
I jak mowilem.....domyslam sie ze jak by nawet ten lot kosztowal tylko 100 zl to taki ,,Kowalski´´ z pensja 1850 brutto tez by nie polecial......bo oplac hotel w miescu docelowym itd. no chyba ze sie leci do rodzinki......ale z reguly chyba nigdzie by polecieli.
hamburg:?piterius: chcialbym aby przecietne wynagrodzenie "normalnego" Kowalskiego wynosilo 3000Pln....przecietnie jest to 1850Pln brutto!!!!! podajecie kwoty z TV ktore dalekie sa od rzeczywistosci..bo srednia sie liczy z 4 podstawowych dzialow gospodarki..a powiedz to emertom,pielegniarkom,nauczycielom ze srednia w PL to 3 tys zl...i ze lepiej leciec samolotem do WAW za 800Pln od glowy przy srednio 4 osobowej.... rodzinie.....
piterius: W tradycyjniej linii nie lecialem taniej niz 90€ na krajowce. (return) Zgadzam sie...LCC by wymusily tansze ceny tez w Locie :-)
piterius
2008-05-07 16:54
Dziad swoje, baba swoje... o tak można bez końca.... WAW-GDA-WAW - najniższa dostępna cena przez cały m-c: 295 PLN. Dlaczego na tym forum zdzierstwo LO ma tylu adwokatów ???? Niech nikt nie mówi, że to cena przystępna dla przeciętnego Polaka, zarabiającego okolo 3000 PLN. 295 PLN to ponad 80 EUR - czy nikt z was nie leciał taniej na jakiekolwiek lotnisko w Europie???? Jeśli choć jednej osobie to się udało - to nie ma absolutnie powodu bronić tezy, że to przystępna cena. A PKP ? Ludzie o czym wy mówicie??? Konkurencją dla samolotów mogą być koleje, owszem, ale we Francji, Hiszpanii, Niemczech, ale tu??? ten syf i czas przejazdów - śmiech na sali. Policzmy waw-gda średnio 8 samolotów dziennie x średnio 64 miejsca daje maksymalnie 512 pax dziennie w jedną stronę, więc spokojnie jest tu miejsce na co najmniej jeden samolot klasy B 737. I jeśli Bóg da, nowy przewoźnik zaoferuje na bank część kabiny w połowie ceny LO. Wiadomo, że LO i PPL zrobi wszystko, jak długo tylko się da, by utrudnić na krajówki wejście jakiegokolwiek innego przewoźnika na takich trasach jak WAW-WRO-GDA, bo póki co ma z tego czysty zysk. Dopuszczenie jakiegokolwiek LCC zmusiło by ich by wszystkie te swoje "trykające złomy ATR" odprowadzili do garażu :)))). A więc czekamy..... 2? 5 lat?
paolo-79
2008-05-07 15:43
biedna aynis,jak zawsze;(
prędzej czy później LOT będzie się musiał zaprzyjaźnić z PKP IC bo ostatecznie na trasach WAW-KRK, WAW-POZ a w dalszej perspektywie WAW-WRO i WAW-GDN nie za bardzo się będzie opłacało latać krajówkami za te ceny no chyba że w następnych latach będzie jakiś przełom na naszym rynku krajowym...
Marecki: Oczywiście masz rację, w tym co mówisz. MOżna i tak to tłumaczyć Lot kreuje sie na linie biznesowa. Zrobili połączenie krajowe omijające warszawe. Bilet kosztował 1000 zł. I co? i zamknęli. Bo nawet biznes ma olej w głowie i szuka oszczędności. Przez warszawę było 500-600 zł taniej. Skoro bilet do brukseli kosztuje tylko samo co lot do wrocławia który jest znacznie krotszy i pewnie koszty obsługi takiego lotu są niższe (paliwo, obsługa na lotnisku) to gdzieś w tych cenach jest ściema !
Wrzuciłem WAW-KRK na piątek 640 zł. To jedyna taryfa. To czego do doprowadzi? Jestem pewnien, że jak ktoś zarabia hmm 3 średnie jakieś 7-8 tysięcy wydatek 1000-1200 zł na lot krajowy (return) to jest to spory wydatek 1/7 zarobku !!
Pozatym chciałbym powtórzyć: Każda złotówka na PKP to bezpośrednia strata LOT'u.
roberto: pominąłeś aynis :-D
Panowie, trochę wszystko uogólniacie. Tam gdzie jest wiele połączeń dziennie, łatwiej o tanie bilety, ponieważ nie wszystkie loty maja wysoki LF, nawet do GDN i WRO latają czasem tylko z kikunastoma pasażerami. Te loty zwykle są w beznadziejnych godzinach, a dodatkowo są często odwoływane co również niekorzystnie wpływa na LF. Na te loty w najlepszych godzinach jest czesto full i nawet z wyprzedzeniem ponad pół roku nie da się kupić najtańszych taryf (bo pewnie w ogóle nie ma ich w sprzedaży). Średnia cena i tak jest gigantyczna w stosunku do kosztów (nie uwzględniając marnotrastwa) i wyższa niż w innych krajach.
Zresztą samoloty na trasie GDN-WAW zawsze pełne, niezależnie od pory dnia. Choć cena dwa razy wyższa od pociągu komfort i czas podróży jest nieporównywalny...
Czas podróży między WAW a KRK wynosi pociągiem 2h45min. To odległość ok. 300km. Czas podróży między GDN a WAW wynosi teraz ponad 5 godzin, choć odległość jest niewiele większa (ok. 340km).
4tech: Tego ci nie moge powjedziec co LOT robi.
Odpowjedziec jest chyba latwa....na trasach do KRK, GDN czy WRO jest po prostu wiecej samolotow....wiec trzeba zaoferowac nisze ceny aby je zapelnic....natomiast na trasie WAW-BZG jest malo lotow w ciagu dnia i do tego w malych samolotow...wiec automatycznie ma sie miej miesc do zaoferowanie i mozna je drozej sprzedac bo sie moze tak i tak po tych cenach zapelnia. Lub nisze taryfy sa zarezerwowane dla pasazerow ktorzy w WAW sie beda przesiadac. / A w maju sa tez bilety po 295 zl na trasie WAW-GDN :-)
adams: i dlatego samoloty WAW-KRK-WAW mają coraz mniejsze obłożenie bo LOT i tu przegrywa z naszym superszybkim IC...
a bilety na trasie krk-waw-krk podrozały ok.30 zł W ogole na tej trasie nie oplaca sie kozystac z uslug LOtu lepiej jechac IC
hamburg: BZG-WAW-BZG na czerwiec to 900zl!!!!!, w maju ponad 1000zl!!!!!, dla porownania WAW-GDN-WAW czerwiec wydatek 295zl!!!! w maju okolo 750zl!!! wiec sie pytam czy to sa ceny dla przecietnego Kowalskiego???? i jaka jest polityka LO jezeli na trasie do BZG wali ceny 2 a nawet 3 krotnie wyzsze niz na trasie do GDN czy KRK lub WRO??!!!