Raport: Kosztowne równanie pasów

Raport: Kosztowne równanie pasów Nowe wymagania dotyczą tzw. niwelety, czyli wyrównania dróg startowych w płaszczyźnie podłużnej. Mówiąc w uproszczeniu, droga startowa na całej długości nie może zbytnio "falować" ani być nachylona.- Wymagania są sensowne, ale czas na ich wprowadzenie jest zdecydowanie za krótki. Szacunkowy koszt modernizacji dróg startowych to od kilkudziesięciu do nawet...
09/03/2015 08:03   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
infomodlin 2015-03-10 20:38   
infomodlin - Profil infomodlin
gość_1b41d@ przeczytaj to co napisałeś ogarnij się
gość_6bf7c 2015-03-10 20:22   
gość_6bf7c - Profil gość_6bf7c
Decyzja o budowie pasa w Krakowie jest mocno spóźniona. Tak o kilka lat.
gość_36555 2015-03-10 19:21   
gość_36555 - Profil gość_36555
do gość_a1b46 "jak widać Francuzi potrafią odroczyć zmiany do nie wiadomo kiedy. zresztą jak to jest, że wszędzie waży się i weryfikuje wymogi, a nie narzuca sztucznie z góry , bo tak? a jak w PL ma coś zrobić branża lotnicza skoro administracja nie potrafi napisać krajowych ram SMSa? a ULC potrafi się tylko przerzucać papierami i podpierać "przepisami", które czerpie zwykle z guidelines do przepisów."

Dobrze, że czerpie z guidelines-ów a nie na podstawie wypadków i ludzkiej krwi. Poza tym administracja nie pisze krajowych ram SMS, ramy te są dawno ściśle określone tak w Załączniku 19, Doc. 9859 a i teraz w unijnym 139/2014. Nikt nie zmusza Polski do bycia członkiem ICAO ani UE , nie chcesz stosować zasad, proste - wypisz się. Zobaczymy, kto przyleci na nasze lotniska.
gość_6bf7c 2015-03-10 18:26   
gość_6bf7c - Profil gość_6bf7c
Kraków nowa drogę zbuduje nie wcześniej niż w 2020 roku. Do końca 2017 na pewno nie zdążą wiec musza zrobić remont istniejącej DS a tego nie da sie zrobić bez zamykania lotniska.
gość_7b9c7 2015-03-10 12:59   
gość_7b9c7 - Profil gość_7b9c7
gość_a1b46: na późne przyziemienie ma też wpływ spadek pasa. i co z tego że było to 10 lat temu, wtedy pas był niby równy?
gość_5783d 2015-03-10 12:14   
gość_5783d - Profil gość_5783d
Modlin nie spełnia tych wymagań gdyż przekrój poprzeczny jest jednospadkowy. Tymczasem polskie przepisy wymagają dwuspadkowego.
gość_91128 2015-03-10 10:57   
gość_91128 - Profil gość_91128
Tak jak pisało kilku przedmówców KRK podjęło już decyzję odnośnie pasa. Będą budować nową DS 3200x45, ILS-y na dwóch kierunkach, DS skośna do obecnej i przecinająca ją, stara DS jako droga kołowania, dogadano się też z MON odnośnie partycypacji i terenów
gość_1b41d 2015-03-10 09:32   
gość_1b41d - Profil gość_1b41d
gość_1e2b8: Lublin, Okęcie, Modlin i nowa w Pyrzowicach.
gość_a1b46 2015-03-10 08:54   
gość_a1b46 - Profil gość_a1b46
@gość_45117 chyba późne przyziemienie i nie użycie rewersów... poza tym to było ile 10 lat temu?
@gość_924f1 ludzcy? jak widać Francuzi potrafią odroczyć zmiany do nie wiadomo kiedy. zresztą jak to jest, że wszędzie waży się i weryfikuje wymogi, a nie narzuca sztucznie z góry , bo tak? a jak w PL ma coś zrobić branża lotnicza skoro administracja nie potrafi napisać krajowych ram SMSa? a ULC potrafi się tylko przerzucać papierami i podpierać "przepisami", które czerpie zwykle z guidelines do przepisów.
Kelo 2015-03-09 22:47   
Kelo - Profil Kelo
gość_d0219: 2 lata już nie było kodu E; lotnisko dla nich zamknięte ze względu na remonty dróg kołowania, i rozbudowę płyty postojowej tymczasowo brak stanowisk dla kodu E. 2800m, któe uważasz za rozsądne, to chyba nie ma sensu połowa samolotów odpadnie przy MTOW. Przyszłość lotnictwa to raczej 787-8 (3100m nawet wzmianki o 3300 spotkałem) i a350-8 (2,950m) wersja a350-10 3090m
gość_1e2b8 2015-03-09 21:57   
gość_1e2b8 - Profil gość_1e2b8
a o które 4 chodzi lotniska co droga spełnia wymagania ?
infomodlin 2015-03-09 21:48   
infomodlin - Profil infomodlin
gość_735ca@ oczywiście i nadal za to płacimy..... gdzie WMI mógłby być jakby nie zamknięty PAS....... jest dobrze ale mogło być lepiej.........
szczerze im współczuje że muszą remontować PAS bo my wiemy jak to był trudny okres....
gość_d0219 2015-03-09 21:21   
gość_d0219 - Profil gość_d0219
Według mnie będzie 45m + opaski po 7,5m więc realnie nie będzie 60m, bo opaski są poza światłami krawedziowymi. I będzie 2800m plus ewentualne wydłużenie o 400m. A czy się przetną to raczej kwestja jego usytuowania. Stare opracowanie polibudy krakowskiej stawiało na przecinający się pas, ale to chyba wymaga pozyskania nowych gruntów w południowo zachodniej stronie lotniska, co generuje spore koszty. Budując na lotnisku można by było sporo oszczędzić.
gość_d0219 2015-03-09 20:42   
gość_d0219 - Profil gość_d0219
A gdzie tam zmieścisz 3200m nie zamykając lotniska? W Krakowie max lądują samoloty klasy D rzadko E chyba w zeszłym roku nikogo nie było. Rozsądne jest 2800m - 45m dla klasy E raz na rok też wystarczy. Kraków raczej na podbój świata nie może liczyć, ewentualnie jakąś hameryka.
Jak będzie to się pewnie wkrótce wszyscy dowiemy jak ogłaszą zakończenie prac.
gość_232a8 2015-03-09 20:21   
gość_232a8 - Profil gość_232a8
To zostanie ogłoszone już na dniach, pas nowy dla KRK skośny w stosunku do obecnego, wymiary 3200x60m, asfaltobeton spełniający wymagania ICAO i ILS KAT. II. Stary pas będzie pełnił rolę drogi kołowania. Realne najwcześniejsze zakończenie budowy to jesień 2018 jeśli nie będzie istotnych protestów na starcie. Budowa ma być prowadzona przy pełnym ruchu na starym pasie z wyjątkiem krótkiego (ok. 1,5 tygodnia) okresu na położenie nawierzchni na przecięciu pasów. Wówczas ograniczenia ruchu i 3 dniowe wyłączenie będzie konieczne.
gość_b9679 2015-03-09 20:09   
gość_b9679 - Profil gość_b9679
@kelo

3200m? To chyba planujesz zlikwidować A4:) Pas ma rzeczywiście być 45x2800
Kelo 2015-03-09 19:58   
Kelo - Profil Kelo
gość_2fb52: skąd te wymiary masz, z tego co wiem, nikt nie planuje żadnego 45x2800 dla nowej DS. Co do szerokości nigdy żadnej wzmianki w wywiadach prezesa lotniska nie było a długości parę razy o 3200.
gość_924f1 2015-03-09 19:41   
gość_924f1 - Profil gość_924f1
Do gość_9ef86
Ci "tępi" wg Ciebie urzędnicy to wydają się być bardzo "ludzcy" w tym co robią. Przydałoby się kilku Amerykanów, Australijczyków czy Brytyjczyków. Zrobiliby prawdziwą safety assesment i mogłoby się okazać, że kilka lotnisk trzeba zamknąć, bo ktoś przez naście lat nie inwestował w nawierzchnię DS
gość_924f1 2015-03-09 19:34   
gość_924f1 - Profil gość_924f1
dlaczego przez lata nie utrzymywano parametrów dróg startowych zgodnie z Aneksem 14? Teraz nie byłoby problemu, bo przepisy UE nic nowego nie wymyśliły w tej kwestii
gość_592fd 2015-03-09 19:30   
gość_592fd - Profil gość_592fd
Pogratulować durnym urzędasom nowego przepisu! Wnet nie będzie skąd nam latać, bo porty lotnicze będą udupione przez takich idiotów z "góry" ...
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama