Kłopoty z podwoziem. Awaryjne lądowanie

Kłopoty z podwoziem. Awaryjne lądowanie Na płycie lotniska Okęcie wylądował awaryjnie Boeing 737 linii Centralwings ze 118 osobami na pokładzie. - Pilot samolotu sygnalizował problemy z podwoziem - poinformował rzecznik komendanta głównego policji Mariusz Sokołowski. Samolot leciał z Warszawy do Edynburga. Wcześniej samolot przeleciał nad samą płytą lotniska, by sprawdzić stan podwozia. Zgodnie z...
10/04/2008 09:18   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
cezary 2008-04-17 16:47   
cezary - Profil cezary
No prosze. Nie tylko Centralwings ma takie przygody. W Tokjo awaryjnie lądował samolot linii ANA. Na filmie widać jak z opon lewej strony samolotu leci ogień. (tvn24)
voy 2008-04-15 04:47   
voy - Profil voy
--> miff, uwierz mi, że samopoczucie przed lotem C0 zaraz po tym, jak samolot, którym masz lecieć ląduje w asyście straży pożarnej i karetek nie jest niczym przyjemnym. Przeżyłem to dzisiaj, lot C0 262 DUB-WAW.
andrzej500 2008-04-10 22:49   
andrzej500 - Profil andrzej500
no dzisiaj się należało, jak najbardziej :)
miff 2008-04-10 22:47   
miff - Profil miff
ciekawe czy dzisiaj pax tez klaskali po ladowaniu awaryjnym, jak to zwykle polscy pax robia haha:)
andrzej500 2008-04-10 20:51   
andrzej500 - Profil andrzej500
dobrze że w C0 nie można jak np w FR dokupić pierwszeństwa wejścia na pokład, bo na pewno wszyscy uznali by to za równoznaczne z pierwszeństwem przy ewakuacji
miff 2008-04-10 20:32   
miff - Profil miff
juz nikt mi nie powie ze ryan jest lepsza linia od centrala...:) jeny jak chcialbym byc na pokladzie tego samolotu!!!:) brace position, evakuacja... nie ma jak real situation.
pitterek 2008-04-10 14:56   
pitterek - Profil pitterek
Lądowania powyżej MLW jak napisał mimis się zdarzają. Pamietacie rzekomy pożar na pokładzie notabene też C0 startującego z Frocławia (płyn do odladzania dostał się do układu klinatyzacji)??? lądował od razu - taki se pattern zrobił zładunkiem a co ;-) Jest sznasa że jego TOW była mniejsza od MLW. Ale wyboru za bardzo nie miał.
gral 2008-04-10 14:16   
gral - Profil gral
ja to tylko raz sie zastanawialem co sie dzieje jak w zimie lecialem z Gdanska do Wawy, lot mial trwac ze 45 min, jak to z Gdanska, no i po poltorej godzinie lotu bez zadnych informacji ze strony pilota zaczalem sie zastanawiac co sie wlasciwie dzieje, gdzie jestesmy i ile jeszcze mamy paliwa :) Wyjasnilo sie po wyladowaniu w Wawie jak zobaczylem mega sniezyce. Najwyrazniej latalismy sobie w kolko ale ciemno bylo i chmury tak nisko ze nic nie bylo widac. Na pokladzie nikt nie wykazywal zadnych oznak zdenerwowania.
zuz 2008-04-10 13:51   
zuz - Profil zuz
mimis, dzięki za odpowiedz. Byłam przekonana, że wszystkie samoloty mogą zrzucić paliwo. W końcu czasem i nie można czekać godziny w powietrzu aż się wypali. Swoją drogą: osobie 'zemdlonej' się nie dziwie. A zwichnięta kostka: jak sobie wyobrażę taranujący tłum w polskich samolotach to i tak małe obrażenia. Ciągle nie wyobrażam sobie ewakuacji Polaków w obliczu prawdziwego zagrożenia, oby tego nie trzeba było testować. A czasem tylko opanowanie może uratować.
humbak 2008-04-10 13:06   
humbak - Profil humbak
Boszsz, pismaki! B737-400 nie może zrzucac paliwa. Tylko długodystansowe maja takie systemy. mimis zresztą to juz opisal. A w sumie to CeZero biedne, juz tylko takiej historii mu brakowalo do calej jego sytuacji. Wiatr w oczy, to na calego. :o) hihih A swoja droga, to ja bym chcial pzrezyc taka historie beda na pokladzie. Jedyne, co kiedys mi sie udalo, to hamowanie na pasie startowym w momencie startu. Bylo to na LHR, maszyna bmi, komputer wykazal niedomkniecie klapy luku bagazowego (okazalo sie to blednym odczytem potem). Na pokladzie byla angielska flegma, nikt nie krzyczal. Ot taka roznica mantalna narodowosciowa.
mimis 2008-04-10 12:51   
mimis - Profil mimis
Aha, samoloty dalekodystansowe - owszem mają takie instalacje i mogą zrzucać paliwo. Średnią przyjemnością byłoby latanie w kółko przez 10 godzin ;).
mimis 2008-04-10 12:35   
mimis - Profil mimis
zuz: żadne współczesne samoloty średniodystansowe nie zrzucają paliwa. Jeśli załoga decyduje się na jego wypalenie, to dlatego, że taniej i bezpieczniej jest je wypalić niż lądować "na ciężko" a potem robić przegląd płatowca i podwozia. Lądowanie powyżej MLW nie przedstawia jakichś strasznych problemów, ale robi się to tylko w razie konieczności (gdy kontynuowanie lotu wiąże się z podwyższonym ryzykiem).
aynis 2008-04-10 11:39   
aynis - Profil aynis
Według WP dwie osoby zostały lekko ranne: jedna ma zwichnięty staw skokowy, a druga zasłabła.
zuz 2008-04-10 10:47   
zuz - Profil zuz
B 737 nie może zrzucić paliwa? Myślalam że wszystkie odrzutowce mogą. A jak to jest z arbuzami?
tomekk-81 2008-04-10 10:16   
tomekk-81 - Profil tomekk-81
mirass: bo to nasza narodowa linia ;)
tomekk-81 2008-04-10 10:15   
tomekk-81 - Profil tomekk-81
mirass: bo to nasza narodowa linia ;)
gral 2008-04-10 10:14   
gral - Profil gral
i do tego Eziemu palil sie silnik a Cezeru praktycznie nic nie dolegalo :) ale domyslam sie ze jakby Ezy ladowal w Wawie to tez oddzwiek bylby wiekszy
mrader 2008-04-10 10:10   
mrader - Profil mrader
..widocznie CO ma szerszy krąg rażenia...hehe ;)
miras 2008-04-10 09:55   
miras - Profil miras
Wczoraj awaryjnie lądował EZY i były 3 posty pod tą informacją. Dzisiaj zdarzyło się to C0 i bedzie temat na cały dzień. Już są poświęcone temu 4 wątki!!!
hamburg 2008-04-10 09:53   
hamburg - Profil hamburg
zdaniem tvn24 na pokaldzie bylo 121 pasazerow + 6 osob z zalogii.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy