Raport finansowy europejskich linii

Raport finansowy europejskich linii Analiza wyników finansowych ponad 20 największych linii lotniczych w Europie pokazują wyraźną prawidłowość - im niższy koszt jednostkowy (CASK), tym większa szansa na rentowność. Na rynku o dużej konkurencyjności i niskich marżach to właśnie umiejętność redukcji kosztów daje przewoźnikom możliwość wypracowania dużych zysków. Pasazer.com zebrał wyniki finansowe 20...
01/07/2015 08:25   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8663a 2015-07-02 08:33   
gość_8663a - Profil gość_8663a
@gość_7b37c LOT jest na plusie z działalności podstawowej a na minusie jeśli chodzi o wynik całkowity uwzględniający inwestycje, odpisy itp
gość_8663a 2015-07-02 08:32   
gość_8663a - Profil gość_8663a
na pierwszym wykresie nic nie widać - kiepsko dobrana skala "ruch w 2014"
gość_45a90 2015-07-01 17:51   
gość_45a90 - Profil gość_45a90
gość_7b37c: Widzisz, medialny zachwyt i tuba PR to jedno, a fakty - to drugie. Zależy jak sprzedasz. Generalnie LOT ma tendencję do zrzucania całej winy za wszystko "na innych" lub wybiórczego podejścia do tematu danych. Przykład zysku w 2014 - idealny; tak plus ca 100 operacyjnego ale na minusie w totalu 264. Ostatnia wpadka z planami lotów - histeryczna reakcja i próba zwalenia winy na niezależne czynniki - okazuje się bzdurą i po prostu dziurą w systemie PLL LOT. Opóźnienie w odbiorze Q400 od ELO - wina Eurolot, bądź rozdmuchanych problemów na styku dokumentacja/leasingodawca. A co powiesz na to że CAMO PLL LOT otrzymało niedawno krytyczną niezgodność i stą opóźnienie odbioru ostatnich Q400 od ELO? Powinni mieć zawieszone AOC, ale latali dalej (oczywiści firma państwowa, więc ULC musiał przymknąć oko), no i czyja wina? Znowu atak hakerski, czynnik zewn. czy niekompetencja? Ot każdy wybiera fakty i tak je przedstawia jak mu wygodnie i tak żeby "wybielić" swój wizerunek.
gość_7b37c 2015-07-01 16:51   
gość_7b37c - Profil gość_7b37c
czyli jest w plecy 263 mln złotych . świetne wyniki , trzeba przyznać;
gość_e083a 2015-07-01 16:20   
gość_e083a - Profil gość_e083a
Mnie najbardziej zainteresowała marża netto Wizz Air. Pogratulować.
Jak jeszcze wprowadzą do floty A321 to CASK też spadnie, być może poniżej Ryanair.
domos 2015-07-01 16:04   
domos - Profil domos
gość_7b37c: LOT w 2014 r. zanotował zysk operacyjny (z działalności podstawowej) w wysokości 99,4 mln zł i stratę netto w wysokości 263 mln zł.
gość_70ced 2015-07-01 14:00   
gość_70ced - Profil gość_70ced
Dobre wyniki BA i LH nie dziwia. To liderzy z posrod europejskich przewoznikow.
Gdyby nie strajki personelu to Lufa by miala sie jeszcze lepiej.
Teraz trzeba cos wymyslec sensownego by sie nie dac arabskiej ekspansji liniom z emiratow. I mam nadzieje, ze sie da.
gość_7b37c 2015-07-01 13:51   
gość_7b37c - Profil gość_7b37c
moment, moment - wg udzielonych tu informacji LOT jest na minusie około 263 mln. Ostatnio trąbiono, że jest na plusie. Kto się mija z prawdą ???? ;)
mietek 2015-07-01 10:50   
mietek - Profil mietek
Teraz pytanie za 100 punktów: jak BA i LH generują wysokie przychody? Czy to dzięki siatce połączeń czy może kwestia HUB-ów zlokalizowanych w centrch finansowych?
gość_0c626 2015-07-01 09:46   
gość_0c626 - Profil gość_0c626
Artykuł bardzo ciekawy. Wykresy można jednak bardziej dopracować, aby łatwiej było analizować przedstawione dane. Np. Skala logarytmiczna na wykresie nr 1 czy przesunięcie osi x względem y na wykresie nr 4.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy