Za sterami: Lufthansa kołuje bez silników

Za sterami: Lufthansa kołuje bez silników Po otrzymaniu certyfikatu od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), Lufthansa LEOS, spółka zależna Lufthansa Technik AG, rozpoczęła wykorzystywanie innowacyjnego ciągnika TaxiBot opracowanego przez Israel Aerospace Industries (IAI). Po bardzo dokładnych testach i certyfikacji TaxiBot jest obecnie używany w bieżących działaniach operacyjnych na lotnisku...
23/02/2015 08:37   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b0289 2015-02-25 14:46   
gość_b0289 - Profil gość_b0289
Super, LH ma juz kolujace samoloty bez silnikow, teraz czekamy na samoloty bez pilotow, przynajmniej beda latac, a nie strajkowac.
czapl1997 2015-02-23 16:47   
czapl1997 - Profil czapl1997
Szkoda, że Concorde nie "doczekał" się takiej technologii.
gość_07cd9 2015-02-23 15:37   
gość_07cd9 - Profil gość_07cd9
To nie jest tłokowa jednostka napędowa, tutaj jak się ustabilizuje silnik, N2 EGT się zgadza i ciśnienie też, to możesz startować... Ale tak jak tutaj redaktor napisał jest to przyszłościowe, ale póki co dużo pytań a mało odpowiedzi. Trzeba pewnie troszkę czasu ;)
gość_0a454 2015-02-23 15:00   
gość_0a454 - Profil gość_0a454
APU i tak musi działać, więc oszczędności nie będą aż tak duże. Co z odladzaniem ac jak stanowisko do odladzania jest przy pasie? Ciekawe jak się będzie spisywał na wymazanej w glikolu powierzchni. Jak to arcydzieło opuści drogę kołowania? Wymusi to na porcie wybudowanie dodatkowych dróg ( o ile ich nie mają).
dareck 2015-02-23 14:35   
dareck - Profil dareck
Wam, drodzy goście, naprawdę się wydaje, że ktoś wydaje miliony Euro na opracowanie prototypów i uruchomienie produkcji takich pojazdów bez brania pod uwagę różnych aspektów ich użytkowania? Trochę zaufania...
gość_c7b12 2015-02-23 14:21   
gość_c7b12 - Profil gość_c7b12
Wydaje mi się, że tu też rozchodzi się o możliwości programowania wózków do wyznaczania optymalnych tras kołowania na zatłoczonych lotniskach. Ekspertem nie jestem od silników i ich użytkowaniu - trzeba czekać aż się ustabilizują co zwykle trwa chwilę potem można butować ;) . Ale myślę też czy wózek mógłby ciągnąć samolot z włączonymi silnikami na 'idle', bo rzeczywiście rzadko bo rzadko ale czasem pewne usterki są weryfikowane podczas kołowania.
gość_bf01d 2015-02-23 13:03   
gość_bf01d - Profil gość_bf01d
Tylko że samoloty nie będą miały odpowiedniej temperatury w silnikach przy starcie i może dochodzić do wyłączenia silnika przy starcie ... oszczędności a gdzie bezpieczeństwo...
????
gość_51fd6 2015-02-23 08:48   
gość_51fd6 - Profil gość_51fd6
Świetnie. A jak ten BOT wróci na płytę postojową? Bo na pewno nie zawróci sobie po kołowance, gdzie będą jechały kolejne samoloty do startu...
Kolejna sprawa, co z przyspieszeniem kołowania (expedite), skoro jedzie toto ze stałą prędkością?
Co w sytuacji, kiedy będzie miał awarie podczas kołowania, albo lepiej, przed pasem startowym? A tego typu ciągniki psują sie dużo częściej niż samoloty...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy