gość_b0289
2015-02-25 14:46
Super, LH ma juz kolujace samoloty bez silnikow, teraz czekamy na samoloty bez pilotow, przynajmniej beda latac, a nie strajkowac.
czapl1997
2015-02-23 16:47
Szkoda, że Concorde nie "doczekał" się takiej technologii.
gość_07cd9
2015-02-23 15:37
To nie jest tłokowa jednostka napędowa, tutaj jak się ustabilizuje silnik, N2 EGT się zgadza i ciśnienie też, to możesz startować... Ale tak jak tutaj redaktor napisał jest to przyszłościowe, ale póki co dużo pytań a mało odpowiedzi. Trzeba pewnie troszkę czasu ;)
gość_0a454
2015-02-23 15:00
APU i tak musi działać, więc oszczędności nie będą aż tak duże. Co z odladzaniem ac jak stanowisko do odladzania jest przy pasie? Ciekawe jak się będzie spisywał na wymazanej w glikolu powierzchni. Jak to arcydzieło opuści drogę kołowania? Wymusi to na porcie wybudowanie dodatkowych dróg ( o ile ich nie mają).
Wam, drodzy goście, naprawdę się wydaje, że ktoś wydaje miliony Euro na opracowanie prototypów i uruchomienie produkcji takich pojazdów bez brania pod uwagę różnych aspektów ich użytkowania? Trochę zaufania...
gość_c7b12
2015-02-23 14:21
Wydaje mi się, że tu też rozchodzi się o możliwości programowania wózków do wyznaczania optymalnych tras kołowania na zatłoczonych lotniskach. Ekspertem nie jestem od silników i ich użytkowaniu - trzeba czekać aż się ustabilizują co zwykle trwa chwilę potem można butować ;) . Ale myślę też czy wózek mógłby ciągnąć samolot z włączonymi silnikami na 'idle', bo rzeczywiście rzadko bo rzadko ale czasem pewne usterki są weryfikowane podczas kołowania.
gość_bf01d
2015-02-23 13:03
Tylko że samoloty nie będą miały odpowiedniej temperatury w silnikach przy starcie i może dochodzić do wyłączenia silnika przy starcie ... oszczędności a gdzie bezpieczeństwo...
????
gość_51fd6
2015-02-23 08:48
Świetnie. A jak ten BOT wróci na płytę postojową? Bo na pewno nie zawróci sobie po kołowance, gdzie będą jechały kolejne samoloty do startu...
Kolejna sprawa, co z przyspieszeniem kołowania (expedite), skoro jedzie toto ze stałą prędkością?
Co w sytuacji, kiedy będzie miał awarie podczas kołowania, albo lepiej, przed pasem startowym? A tego typu ciągniki psują sie dużo częściej niż samoloty...