LOT traci na rynku krajowym

LOT traci na rynku krajowym Na alarmujące statystyki opublikowane przez warszawskie Lotnisko Chopina pierwsza uwagę zwróciła "Gazeta Wyborcza". Choć w styczniu stołeczny port lotniczy zanotował wzrost ogólnej liczby pasażerów o 7,4 proc., na trzech najpopularniejszych trasach krajowych ubyło podróżnych. Nadal mieszczą się one jednak w czołowej dziesiątce tras pod względem ruchu z Lotniska...
18/02/2015 08:19   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_290c6 2015-04-25 23:29   
gość_290c6 - Profil gość_290c6
Conrad: kłamiesz-- jak lecisz do Azji na wakacje to w Warszawie oszczędzasz na taksówce i wydajesz 8 zł na dwie osoby na bilety komunikacji zbiorowej? Wydumałeś przyczyny nieregularnym lotów w GDN. Korowody z odprawą? Przemycasz coś niedozwolonego? W Twoim przypadku jedź Polskim Busem, a będziesz miał słońce Azji i Afryki w jednym.
gość_290c6 2015-04-25 23:13   
gość_290c6 - Profil gość_290c6
Conrad: wydziwiasz i Twój wywód kupy się nie trzyma. 1> Jak lecisz na wakacje do Azji to dziwne że musisz oszczędzać na taksówce w Warszawie i stać Ciebie tylko na 8 złotych na dwie osoby. Jak lecisz last minute do Azji to bilety dzisiaj i jutro na loty krajowe są droższe, ale zawsze możesz pojechać Polskimbusem będzie jeszcze taniej. Remont pasa w GDN też nie ma wpływu na regularność lotów. Z tym bieganiem pieszo po lotnisku też przegiąłeś, to tak jakby do Pendolino peronowi donosili w lektyce takiego wymagającego klienta jak Ty.
gość_4c862 2015-04-25 22:57   
gość_4c862 - Profil gość_4c862
Conrad: a skad takie ceny??? Pendolino w I klasie to 200 od łba, wiec jakim cudem 360? Lot z Gdańska do Warszawy i z powrotem to ok. 150-160 zł od łba w obie strony (z bagażem podręcznym). Wiec cos z d**** te twoje wyliczenia.
gość_4c862 2015-04-25 22:55   
gość_4c862 - Profil gość_4c862
jjemiolo: drogi sa mało istotne, na nich lotnictwo nie traci specjalnie, traci natomiast tam, gdzie sa dobre polaczenia kolejowe. Polska jeszcze długo bedzie pod tym względem w europejskim ogonie. Jesteśmy w skali Europy chyba ewenementem, gdzie mimo wszystko racje bytu maja polaczenia lotnicze pomiedzy miastami oddalonymi o ok. 300 km. Czy z Berlina do Hamburga latają jakiekolwiek samoloty? Albo do Hanoweru? Nie, natomiast co godzinę, a czasem i cześciej jeżdżą pociągi, ktore 300 km pokonują nie w 2,5 godz. jak PKP, ale w ok. 1:30-1:45. I wtedy nikt nawet nie próbuje myślec o lataniu.
Conrad 2015-04-25 20:57   
Conrad - Profil Conrad
Gdańsk - Warszawa lotem w dwie osoby około 1000 zł a Pendolino I klasa 360 zł. na pewno pociagiem dłuzej ale jak policzycdojazd do lotniska dziwne korowody z odprawą ,bieganie pieszo po lotnisku w kazda pogode to pociag wygrywa zawsze.Jeszcze jedno ILS w Gdańsku czasami działa a czasami nie .Nie mogę sobie pozwolić na brak dolotu do Wa-wy gdy lecę dalej np. na urlop do Azji czy Afryki . Koszt prtzejazdu z Wa-wa Centralna na Okęcie 8 zł za dwie osoby ...... Oto czemu jest jak jest .Jeszcze remont pasa w GDN tez ma wpływ na regularność lotów.
krzysiekl 2015-02-23 23:18   
krzysiekl - Profil krzysiekl
imho jeśli ktoś twierdzi, że oferta dowolnego innego przewoźnika jest skierowana dla "innych klientów" to się ośmiesza.
jjemiolo 2015-02-23 18:43   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Wszedzie gdzie powstaja lepsze drogi i szybsze pociagi lotnictwo traci, tak wiec Polska nie jest wyjatkiem. Pozostaja dalsze trasy gdzie samolot ciagle ma przewage a to wymaga koordynacji z innymi dzialami transportu oraz odpowiedniego rozkladu na zmodyfikowanej siatce. WAW ma sens jako jeden krajowy wezel na dalszy zasieg ale ruch europejski moze sie opierac na kilku lotniskach regionalnych z dobrym dojazdem. To bedzie tez wymagac zroznicowanej floty celem dopasowania do roznej wielkosci potokow i zmieniajacej sie sytuacji na rynku.
gość_bc92e 2015-02-22 15:12   
gość_bc92e - Profil gość_bc92e
Ciekawa czy LOT zyska pod różnymi względami na kupnie samolotów z sementu B 737MAX i A319,320neo, które sa konieczne, ale podejrzewam, że maksymalnie do 20 sztuk. Dobre dla LOTu mogą być E 190 LR nowej generacji, a co wazne uzupełnienie floty dalekiego zasięgu. Kilka Dreamlinerów to trochę mało, a konieczne sa nowe kierunki z Japonią włącznie.
bosmanlechu 2015-02-20 15:11   
bosmanlechu - Profil bosmanlechu
Rezerwa pasażerów jest dziś przede wszystkim wśród tych co jeżdżą samochodami. Starczy ich i dla Pendolino i dla LOTu.
maciek_waw 2015-02-19 22:49   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź LOT-u. Krajówki na marzec od 90zł-150zł (jedną-2 strony)! Musieli naprawdę mocno odczuć spadek. Dodatkowo jedna z ostatnich okazji żeby (jeszcze) tanio polecieć Eurolotem (codeshare).
gość_7c1d4 2015-02-19 21:30   
gość_7c1d4 - Profil gość_7c1d4
Pendo się udało, trzeba to przyznać. Z WRO to może jeszcze, ale z GDN nie ma obecnie sensu latać czy do WMI czy do WAW. Nic nie może się równać wpadnięciu na 3-4 minuty przed odjazdem na peron, fotelowi w 1-ce i jajecznicy na szynce zamówionej na miejsce. Miejsca na nogi tyle, że Ryan by tam wcisnął jest fotel. Gdzie tu LO z mikrowaflami. Co z tego, że darmowymi. Taka prawda. Ja już mam 3 "doloty" Pendo na Okęcie przy podróżach do Azji.
spooks 2015-02-19 11:51   
spooks - Profil spooks
Osobiście jeżeli mam wylot z WAW a musze dojechać z Gdańska to wybiorę Pendolino. LOT drogi. Ryan to porównywalna cena (przy podrózy z bagazem może wyjść drożej niż pociąg) i czas podrózy (licząc od wyjścia z domu do dotarcia do Dworca Centralnego). W przypadku pociągu mam też większy wybór godzin i mogę liczyć na promocyjną cenę 49PLN (z bagażem, w przypadku planowania podrózy z wyprzedzeniem, co dla mnie nie stanowi problemu).
gość_617f2 2015-02-19 10:54   
gość_617f2 - Profil gość_617f2
Na lotach z Łodzi (mowa o 3 mieście w Polsce) LOT nic nie stracił rok do roku, może dlatego, że z Łodzi nie jeździ Pendolino :)
gość_cafe7 2015-02-18 23:10   
gość_cafe7 - Profil gość_cafe7
gość_4c862: Czy Ty na pewno jechałeś Pendo? Bo jeśli tak, to jakie masz w ogóle prównanie do samolotu, nawet największego, a nie Bombardiera??? Leciałem wszystkimi z wyjatkiem A380 i zapewniam Cię, że samolot nie ma porównania. W pociagu masz dużo więcej miejsca na nogi, nad głową, nawet na szerokość (choć rzeczywiście nie jest w Pendolino zbyt szeroko). Możesz spacerowac bez obijania sie o innych. Masz totalnie cicho. Ciszej niż w samochodzie. Jedziesz jak po stole: niemal żadnych szarpnięć, przyspieszeń. Na dobrą sprawę momentami nie czuć, że się jedzie. Nie masz żadnych różnic ciśnień - nie bolą Cię uszy.
Już nie wspominam, że wsiadasz bez kontroli bezpieczeństwa i bez tego całego cyrku z jeżdzeniem autobusem po lotnisku, który stoi na mrozie 15 minut z otwartymi drzwiami,.
gość_b8091 2015-02-18 23:09   
gość_b8091 - Profil gość_b8091
gość_21099: Zamiast pisać o nonsensie jazdy Pendolino przy takich prędkościach, poszukaj sobie informacje na temat planów odnośnie linii, po których jeździ. W ciągu 2 lat (wg. artykułu chyba ze stycznia) na 40% linii nr. 9 (WAW-GDN) i na większej części CMK (łącznie z obu linii 300-350 km) prędkości dopuszczalne mają wynosić "200 km/h lub więcej". Po prostu większości przypadków potrzebna jest jeszcze modernizacja systemów sterowania ruchem ;)
gość_4c862 2015-02-18 22:33   
gość_4c862 - Profil gość_4c862
bosmanlechu: z jednym się nie do końca zgodzę. Fakt, komfort wnętrza pendolino jest porównywalny z komfortem samolotu, z lekką przewagą po stronie pendolino. Jednak generalnie komfort samolotu, zwłaszcza w eco jest generalnie dość średni, korzyścią którą daje rezygnacja z komfortu jest szybkość. I tu jest lekki problem, bo o ile w ciasnym Dashu wysiedzę bez problemu 40-50 minut lotu do Gdańska, o tyle siedząc 3 godziny w pendolino zastanawiam się czy faktycznie można tę podróż nazwać komfortową, zwłaszcza w porównaniu z tradycyjnymi wagonami InterCity.
gość_04e2a 2015-02-18 22:26   
gość_04e2a - Profil gość_04e2a
Lot lata z WMI? ;-)
bosmanlechu 2015-02-18 22:24   
bosmanlechu - Profil bosmanlechu
Ten hejt na Pendolino jest strasznie przewidywalny. Doczepianie się szczegółów jest żenujące na forum gdzie nie siedzą ludzie przypadkowi (moze jednak?). Gdyby można było podnieść sufit w toalecie w Pendolino, to byłby pewnie wyżej. Ale co to przeszkadza? jakiemu procentowi ludzi (mam 190 cm i mi nie przeszkadza). Komfort tego pociągu jest bardzo dobry: w porównaniu z innymi dostepnymi środkami lokomocji. Lepszy niż w samolocie . Lepszy niż w innych pociagach. Lepszy niż w samochodze. Ale oczywiście gorszy niż w salonce, klasie first w Emirates itp.
gość_4a148 2015-02-18 21:59   
gość_4a148 - Profil gość_4a148

Prosta matematyka: lecę jutro WMI-WRO-WMI - Ryanair - 393zł, LOT - 1450zł.
Jestem jednym z tych, których LOT na tej trasie stracił.
gość_21099 2015-02-18 21:33   
gość_21099 - Profil gość_21099
Gdyby Pendolino jeździło takie pełne jak piszecie to nie zwiększyliby puli biletów superpromo, ja jechałem z Warszawy do Krakowa i w jedną stronę był bliski 100 %, a w drugą to nie wiem czy 10% było. Generalnie pociąg jest bezsensowny, gdy jeździ z tymi prędkościami. Na dodatek idiotyczne jest kupowanie pociągu bez tilta, gdy ten został zaprojektowany pod tilta, ścięte boczneściany powodują, że w 2 klasie jest masakrycznie mało miejsca na wysokości ramion przy oknie, można było kupić inny pociąg z prostymi bokami, one są ścięte właśnie z powodu tilta, a tak to żadne premium, skoro mniej wygodnie niż w dobrym wagonie, do tego WC ciasne potwornie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy