Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_4c862
2015-02-18 21:30
Moim zdaniem komfort pendolino jest raczej umiarkowany. Mam 186 cm wzrostu i po rozłożeniu fotela w 1 klasie jakos nie czułem sie pierwszoklasnie uderzając kolanami o fotel przede mną. Poza tym oświetlenie w pociagu pozostawiało wiele do życzenia. Jechałem w połowie grudnia wyjeżdżając z Warszawy o 7:30 w pochmurny dzien. Aż sie prosi o drzemkę, a tu feeria światła, co chwile wrzaski z głośników (choć to akurat w samolotach tez jest). Ale biorąc pod uwagę fakt, ze w przypadku Trojmiasta i Krakowa podróż z lotniska do miasta jest dosc kosztowna lub bardzo długa, to nie dziwie sie, ze jednak większość wraca do kolei. Jedynie w przypadku Wrocławia czasowo jest przewaga samolotu nad koleją, ale w przypadku Krakowa i Trojmiasta, o Katowicach nawet nie wspomnę, to juz raczej nie bardzo.
piotrek737
2015-02-18 21:23
Jechałem też 2 razy na trasie Warszawa - Gdynia i było podobnie i to w środku tygodnia ;)
maciek_waw
2015-02-18 20:41
Fakt, mój błąd że nie sprecyzowałem relacji pociągów.
maciek_waw
2015-02-18 20:40
@Piotrek737, nie porównuj trasy Warszawa-Kraków do tras Warszawa-Gdańsk i Warszawa-Wrocław, gdzie jest konkurencja przede wszystkim w postaci Ryanair.
piotrek737
2015-02-18 18:04
Ostatnio jechałem WAW-KRK Pendolino o 8:35 i LF w granicach 90-95 w klasie pierwszej i drugiej. Komfort jest świetny. Owszem jakoś na wieczornych połączeniach szału czasem nie ma, ale to kolejny mit powtarzany przez większość, że Pendo jeździ puste.
gość_136af
2015-02-18 16:45
dobrze by było gdyby ryanair wszedł do katowic na połączenia do gdańska szczenina i poznania jak w 2012 zrobił to olt
gość_136af
2015-02-18 16:44
dobrze by było gdyby ryanair wszedł do katowic na połączenia do gdańska szczenina i poznania jak w 2012 zrobił to olt
bosmanlechu
2015-02-18 15:58
maciek_waw@: Sorry, ale to smieszne jest co piszesz. Jechałem 2 razy pendolino w dzień powszedni, poza szczytem. Do Warszawy z Gdańska pociąg miał w 2 klasie lf na poziomie 100 proc. W drodze powrotnej jakieś 70 proc. Więc jest doskonale. A swoją drogą jedzie się świetnie, bez porównania przyjemniej niż w klasie bydlęcej w FR.
gość_b8091
2015-02-18 13:02
maciek_waw: 130 zł, to jedne z wyższych cen (ok. 100 zł jest średnią ceną), a z obłożeniem w EIP bywa różnie. Często obserwuję ostatni przyjazd (20:05) do WRO i zwykle jest ok. połowy pociągu, czasami jest mniej, ale czasami również przyjeżdża ładnie wypełniony. Wczoraj prawie cały skład był pełny, poza przedziałami i dwoma ostatnimi wagonami (poniżej połowy).
solokhumbu: Tradycyjne skłądy również przyspieszył dzięki remontom linii i zwiększonym prędkościom ;)
gość_865c5
2015-02-18 11:11
....Wiosną irlandzki low-cost planuje uruchomienie trzeciego rejsu dziennie do Gdańska.....chyba do WROCŁAWIA!!!
gość_865c5
2015-02-18 11:09
Proponuje zrobić bilety ponad 1 000 pln w dwie strony na trasach GDN-WAW oraz WRO-WAW to pasażerowie wrócą...
maciek_waw
2015-02-18 10:44
Pociągi pendolino (z cenami średnio 130zł/odcinek!) jeżdżą prawie puste. Prędzej Ryanair, aczkolwiek i tutaj samoloty często są wypełnione maksymalnie do połowy.
gość_a7f3d
2015-02-18 10:40
@gość_1db8f a widziałeś jak Ryanair skubie klientów? Sprawdzałem przed chwilą, lot na dziś. Ryanair do Gdańska jest po 600PLN, al LOT po 400PLN.
gość_1c327
2015-02-18 10:25
Po rozbudowie KRK i napływie tam nowych przewoźników (KLM, SWISS,BA) to i na trasie do KRK będzie spadek.
gość_c7716
2015-02-18 10:04
„Wiosną irlandzki low-cost planuje uruchomienie trzeciego rejsu dziennie do Gdańska.” Serio serio??? Od kiedy?
gość_1db8f
2015-02-18 10:01
i bardzo dobrze kto chce placic 200-300 zl za lot krajowy jak mozna zaplacic 18 zl czy 38 zl za dwa loty krajowe znienawidzonego ryana:))) pociag gdansk wawa wyjdzie w dotaku tak samo jak lot czasowo wiec po co pakowac sie do lotu, lot jest dobry na przesiadki jak leci sie tranzytem do innego kraju ale krajowki to juz bezsensu
solokhumbu
2015-02-18 09:30
gość_b70f6e: dodajmy do tego znaczące, naprawdę znaczące skrócenie czasu jazdy pociągiem - pomijam pędź - dolino, ale zwykłe składy też istotnie przyspieszyły.
gość_b70f6
2015-02-18 09:00
W przypadku trasy Wrocław-Warszawa trzeba jeszcze wziąć pod uwagę wpływ ostatnio otwieranych odcinków drogi ekspresowej łączącej te miasta. Brakuje już tylko jednego odcinka. Na dobrą sprawę można teraz obrócić tę trasę tam i z powrotem w jeden dzień.
kuba-gda
2015-02-18 08:47
Panie redaktorze, proszę czytać co Pan pisze. A pisze Pan: "Wiosną irlandzki low-cost planuje uruchomienie trzeciego rejsu dziennie do Gdańska" z odnośnikiem do trzeciego połączenie WMI-WRO w piątki.