gość_c067f
2015-01-23 02:21
@demar Oczywiscie, ze ograniczenie rejsow pasazerskich jest duzym powodem. Jednak przepisy przepisami ale tych tez sie nie obejdzie. Co do koncowej daty (11 Kwietnia), jest to okres kiedy zwieksza sie czestotliwosc rejsow pasazerskich wiec powstaje wiecej opcji transportu (np wysylka cargo "Unknown Shipper" przez Kanade, gdzie przepisy sa inne...bardziej logiczne). Rejsy All-cargo z reguly powracaja po zakonczeniu sezonu pasazerskiego.
Jezeli chodzi o sprawe 787, raczej miejsce jest problemem a nie udzwig. Przy pelnym zaladunku pasazerow i bagazu na cargo dostepne jest okolo 17 ton udzwigu (zalezne oczywiscie od pogody, temperatury i ilosci paliwa).
@f7e13: przepisy, przepisami, ale bardziej skłaniałbym się do faktu, że to sezonowość i mniejsza liczba lotów zimą jest przyczyną zamówienia dedykowanych lotów cargo. Tym bardziej, że jest podana końcowa data: do 6 kwietnia 2015 r.
Swoją drogą: czy ktoś się orientuje jak wygląda średni załadunek dla B787-8 z WAW do JFK, tzn. czy dwie, trzy tony dodatkowego cargo mają szansę się jeszcze zmieścić, czy już nie (tutaj pewnie masa jest ograniczeniem, a nie liczba dostępnych miejsc dla LD3).
gość_f7e13
2015-01-20 05:25
gość_e083a Dla informacji pragne rowniez poinformowac, ze wysylka cargo z USA nie jest tak latwa jak z innych krajow. Wymogi TSA (Administracja Bezpieczenstwa Transportu) niestety zabraniaja przyjmowania towarow od klientow indywidualnych (Unknown Shipper...
zobacz link na rejsy pasazerskie (czyli Dreamlinery) wylatujace z USA wiec zaladunek na tych rejsach jest mniejszy. Z tego powodu oferowane sa rejsy Cargo (Cargojet), ktore objete sa innymi przepisami. Zapraszam do przestudiowania informacji o TSA Known / Unknown shipper
piotrek737
2015-01-19 19:26
gość_e083a: A po czym to wnosisz? Bo problemem LO i cargo jest sezonowość ruchu do Ameryki Północnej... W sezonie letnim masz łącznie 34 rotacje do ORD, JFK i YYZ, a zimową porą tylko 14 rotacji, więc to jest spadek możliwości cargo o prawie 60 proc. Mimo, że 787-8 zabiera więcej bo 28xLD3 vs. 30 mniejszych LD2 w 763, to przy tak małej liczbie rejsów nie jest się w stanie ogarnąć dużego zapotrzebowania na cargo. Tak BTW Cargojet na pierwszym rejsie miał 38 ton cargo.
gość_e083a
2015-01-19 12:22
Moim zdaniem oznacza to, że B787-8 LOT-u ma zbyt małą ładowność cargo. Gdyby mogły zabrać kilka (kilkanaście) ton więcej na lot to mniej więcej byłoby tyle, ile dedykowany kurs cargo co tydzień.
gość_4dcba
2015-01-19 08:45
@gość_06825
Nie ma to jak podleczyć kompleksy.
Niestety, ale Katowice zdychają i nie ma tam po co latać.
I nie ma to nic wspólnego z tym czy Warszawa chce coś przejąć czy też nie.
Raczej z nieudolnością zarządu lotniska i regionu.
@gość_06825 wmawiaj sobie że LOTwycofał loty z KTW bo lotnisko za bardzo się rozwijało. będziesz od tego na pewno zdrowszy.
gość_06825
2015-01-18 16:02
To prosimy do Katowic z powrotem. Warszawa ma czym wozić cargo z/do JFK. Aha zapomniałem, za dobrze interes się rozkręcał, więc trzeba było zablokować dalszy rozwój. Bo najważniejsza jest Stolyca.
gość_136af
2015-01-18 15:53
Może zacznie również latać do katowic