Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
maciek_waw
2015-01-21 15:16
Dzięki za informację @piotrek737.
piotrek737
2015-01-20 01:04
A346 to jest mój ulubiony samolot do zdjęć. Jedna z nielicznych maszyn od A, który jest bardzo ładna ;)
zobacz link
Początkowy sukces A340 (głównie -300 na początku lat 90-tych) był pewnie motywatorem do myśli o czymś dużo większym, co zostało potem nazwane A380.
greg0303
2015-01-20 00:41
Kiedy Airbus rozpoczynał dostawy modeli A340 to przewoźnicy na całym świecie użytkowali jeszcze wiele maszyn B747-100/200, DC-10 oraz L-1011. Dwa pierwsze warianty (-200 i -300) cieszyły się dużą popularnością i producent zdecydował się na rozszerzenie oferty o -500 i -600 (ten ostatni wariant dał Airbusowi bezpośredniego następcę B747-200). Miałem okazję lecieć A340-600 Virgin Atlantic Airways na trasie Nowy Jork-Londyn-Nowy Jork parę tygodni po wprowadzeniu tych maszyn do floty przez brytyjskie linie. Maszyny cechowały bardzo długie kadłuby, co wyróżniało je od innych wariantów. A340-500 to jeden z najładniejszych wizualnie samolotów komercyjnych w historii. Konkurencja ze strony maszyn dwusilnikowych o podobnych parametrach oraz wzrosty cen paliw i kosztów napraw/przeglądów doprowadziły do zakończenia produkcji A340.
piotrek737
2015-01-19 21:53
maciek_waw: Airbus zrezygnował z oferowania A340 w listopadzie 2011 r.
zobacz link
gość_56a19
2015-01-19 20:58
A340 to juz tylko uzywane mozna kupic :P
maciek_waw
2015-01-19 19:18
A jak plasują się ceny A340? Czyżby nie były już produkowane?
greg0303
2015-01-16 16:20
mietek, Airbus na razie ogłosił przerwanie prac nad wprowadzeniem do produkcji modelu A350-800. Producentowi udało się ostatnio przekonać dwóch odbiorców A350-800 do zmiany zamówień: Hawaiian Airlines na A330-800neo oraz Yemenia na A350-900. Pozostałe 16 zamówień A350-800 to linie Asiana i Aeroflot (osiem zamówień każda).
gość_e083a
2015-01-16 15:56
@mietek: 16 sztuk i to tylko od dwóch klientów: 8 Asiana Airlines (która już wcześniej konwertowała część maszyn do wersji -900) i 8 dla Aeroflot.
Po prezentacji A330neo nie ma szans na A350-800 w dotychczasowej formie. Być może za kilka lat pojawi się nowy projekt -800 o podobnej długości (może jeden lub dwa segmenty po 63,5 cm dłuższy), ale z mniejszymi i lżejszymi silnikami - tutaj RR Trent 7000 dobrze pasują, a można zaoszczędzić nawet kilka ton MEW, co w mniejszej maszynie na duże znaczenie.
@greg0303: 16 zamówień na A350-800? Przecież im się chyba nie będzie opłacało w ogóle ich produkować? No chyba, że to prosta sprawa przy okazji produkcji A350-900 ale jakoś nie wydaje mi się:)
greg0303
2015-01-15 16:54
Airbus rozpocznie wkrótce prace nad zmianą konfiguracji wnętrza modelu A350-1000, aby maszyna mogła pomieścić dodatkowe 20 miejsc. W procesie będzie uczestniczyło kilku przewoźników, którzy są odbiorcami maszyn. Nowy wariant oferowałby zbliżoną pojemność pasażerską do modelu B777-9X Boeinga i powinien być gotowy przed końcem tego dziesięciolecia. W przyszłości Airbus może poddać podobnej rekonfiguracji wnętrze A350-900, aby zwiększyć ilość miejsc w tym modelu. Pozostało już tylko 16 zamówień maszyn A350-800.
czapl1997
2015-01-14 19:59
A318 są głownie kupowane w wersji ACJ
gość_f0403
2015-01-14 18:18
Na NG leci program Megalotnisko w Dubaju i tam powiedzieli, że A380 Emirates kosztuje 450 mln USD.
gość_a6b1e
2015-01-13 23:40
To ktoś jeszcze kupuje A318?? o.O
greg0303
2015-01-13 21:46
Ceny katalogowe samolotów komercyjnych Boeinga (rok 2014, nowe ceny jeszcze nie podane przez producenta):
zobacz link
gość_74c72
2015-01-13 21:26
czy redakcja nigdy nie myślała nad tym, by napisać artykuł o tym, jak wygląda cała procedura zamawiania samolotu bezpośrednio u producenta, od podpisania kontraktu przez ustalenie konfiguracji technicznej, konfiguracji wnętrza na odbiorze przez zamawiającego kończąc?
dpietrzak17
2015-01-13 20:13
Może redakcji pasazer.com udałoby się zdobyć także aktualne ceny amerykańskiego giganta. Byłbym wdzięczny :)
gość_887e6
2015-01-13 19:11
oj, szkoda, poczekam na zimową wyprzedaż