Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8307f
2015-01-13 05:45
WOŚP to była piękna akcja dopóki nie weszła do polityki. Teraz to już jest trąba propagandowa, która przy okazji zbiera pieniądze. Myślę, że Lot niepotrzebnie włącza się w tę politykę.
dareck: Co do Caritasu to nie chce się wypowiadać bo ich działalności szczegółowo nie śledzę. Akurat taki link znalazłem,w którym porównano te dwie organizacje. Co WOŚP to myślę,ze na ich stronie pewno będą takie dane nawet sprzed wielu lat, ile i na co zostały przekazane zebrane pieniądze.
@dareck: oczywiście że te 46% dla Owsiaka się nie marnuje. Idzie duża część na demoralizujący woodstok.
krystek: Dzięki, ale mnie interesowały konkretne liczby, a nie gotowe wnioski dla nie lubiących się przemęczać...
Zadałem sobie odrobinę trudu i przejrzałem raport Caritasu za 2010 - stoi tam jak wół, że "wpływy finansowe" Caritas Polska wyniosły 72,6mln (z czego: ponad 6 mln z różnych urzędów i rządowych programów pomocowych!), a "wydatki finanasowe": 31mln w Polsce i 7 mln za granicą. Gdzie brakujące 34 miliony?
Pamiętacie taki stary dowcip o relacjach z maratonu przywódców ZSRR i USA? Wg mediów amerykańskich, ich prezydent przybiegł pierwszy, a ten drugi - ostatni. Z kolei radzieckie media tryumfalnie donosiły, że radziecki przywódca zajął zaszczytne 2-gie miejsce, natomiast jego przeciwnik przybiegł na metę przedostatni... to samo tutaj, przy czym odnoszę dziwne wrażenie, że ludzi krytykujących w niewybrednych słowach WOŚP w ogóle nie interesuje ile dobrego zrobiono dzięki tej akcji, interesują ich tylko "przejedzone" przez fundację pieniądze - co jest o tyle dziwne, że ludzie tak zaciekle atakujący Owsiaka uważają się za dobrych katolików.
Podsumowując i przepraszając za taki długi off-topic: nie wierzę ani w 99% sprawność Caritasu, ani w marnowanie 46% środków przez Owsiaka - prawda jak zwykle jest gdzieś pośrodku i szkoda, że tak wiele osób niewspierających Orkiestry nie chce tego zrozumieć i nie umie po prostu dzisiaj siedzieć cicho
Pozwólcie,że ja dodam linka na ten temat -
zobacz link
@dareck: nie będę podawał linku, bo takich danych jest bardzo dużo także w internecie, więc kto chce, niech sobie popatrzy ;-)
gość_5cc20
2015-01-11 17:22
Może także szczęśliwcy poczują jak mało zarabia pilot B787 w PLL LOT, wszędzie na Świecie to awans a w Polsce ??????
pede: ta proporcja jest tak nieprawdopodobna, że przydałby się jakiś link do _wiarygodnych_ danych na ten temat. Dopóki takiego linku nie zamieścisz to Twoje posty będą postrzegane jako zwykła agitacja inspirowana przez ludzi i organizacje, którym taki szmal przechodzi koło nosa...
gościu, nie, "prawiczek"(?) pede nie sieje zamętu. Mówię jak jest. Bardzo dobrze że sprzęt taki jest i Twoje córki żyją dzięki niemu. Ale jednak wolałbym, żeby z zebranych w zeszłym roku ok. 60 milionów poszło na sprzęt 60 milionów, a nie 30.
gość_c91c1
2015-01-10 17:44
Oj będzie sie działo, złote melony !
piotrek737
2015-01-10 16:59
Z tego co da sie zauważyć, to w B787 schowki na bagaż podręczny są nieco większe i pojemniejsze. W A350 nie podniesiono wilgotności pokładu, a tak uczyniono w Dreamlinerach. B787-9 jest pierwszym samolotem Boeinga wyposażonym w "hybrid laminar-flow control (HLFC)", który jest dodatkiem do statecznika pionowego i poziomego i stanie się standardem w B787-8, B787-10 oraz B777X. Maszyny B787 posiadają też high-lift system, który został częściowo zaadoptowany z wersji 787-8 do "zaspokojenia" startów z wyższymi masami. Chociaż obrys i klap skrzydła są identyczne i w -8 i -9, to większy ma trzy dodatkowe ustawieniam klap (10, 17 i 18).
gość_747dc
2015-01-10 01:00
A jakie to bajery oprócz tych elektrycznych "zaslonek"?
piotrek737
2015-01-09 23:39
O A350 można napisać, że jest najnowszym samolotem szerokokadłubowym na świecie, ale na pewno nie jest najnowocześniejszy. Jednak 787 ma kilka bajerów, których nie ma A350. Zresztą tutaj nie ma co robić wojny A vs B. Po prostu obydwa samoloty są bardzo fajne i w swoich segmentach wielkości będą się idealnie sprawdzać :)
gość_7a0b1
2015-01-09 18:22
Camillo, 787 jest ciągle najnowocześniejszy, bo rozwiązania techniczne są o wiele bardziej zaawansowane i wyjątkowe niż w A350, który jest tylko nieco lepszą i nowszą konstrukcją niż A330 czy A340, ale w sumie nie jest niczym wyjątkowym.
gość_7a0b1
2015-01-09 18:18
To i tutaj jakis prawiczek "pede" sieje zamęt i bawi się w politykę? Jakoś dzięki Owsiakowi i sprzętowi z WOŚP żyją obie moje córeczki i cała Polska jest mu wdzięczna! A 787 to piękna maszyna!
To 787 jest znowu najnowocześniejszy? A ten nowy 350 spod igły, co to go Qatar odebrał, to zestarzał się aż tak szybko?
Po to żeby połowa kasy poszła na dobry cel a druga połowa do kieszeni Owsiakowych?