Airbus: A350 będzie się zmieniał

Airbus: A350 będzie się zmieniał - Wielu pasażerów szuka coraz więcej komfortu, ale równocześnie coraz większa grupa zwraca uwagę na koszty. Na szczęście A350 jest samolotem, który może odpowiedzieć na obydwie potrzeby - przekonuje w rozmowie z Pasazer.com Mike Bausor, dyrektor marketingu i relacji z klientami programu A350. Zarówno airbus A350, jak i konkurencyjny boeing 787 są często...
23/01/2015 09:27   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2015-01-24 14:02   
demar - Profil demar
Wg analiz MEW pierwszych A350 jest o ok. 3,3t większa niż przewidywał projekt. I plany redukcji MEW są opracowane. Ok. MSN60-70 powinny mieć już wagę zbliżoną do założeń projektu. Plan jest taki, aby to było przed montażem pierwszego A350-1000. Zobaczymy.

Dla porównania B787 do LN19 miały mieć nadwagę konstrukcyjną ok. 6 ton. Potem zredukowano to do ok. 4 ton i dalej. Ok. LN102 waga wróciła do założeń projektowych. Co ciekawe wraz z LN126 i dalej waga jest już poniżej pierwotnych założeń.

Moim zdaniem to jest uzasadnione postępowanie. Na początku liczy się bezpieczeństwo w fazie testów i wieku dziecięcego. Potem każdego roku można nanosić poprawki do projektów i je optymalizować.
gość_e083a 2015-01-23 15:46   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@gość_caefe: w sprawie źródła- większość to wypowiedzi nieoficjalnie ludzi z Airbus. Ale proponuje sprawdzić analizy takich źródeł jak: aspireaviation.com, czy leehamnews.com, gdzie to jest przytaczane.
gość_e083a 2015-01-23 14:58   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@czapl1997: Począwszy od MSN021 A350 ma być ponad tonę lżejszy.
Dalsza redukcja masy też już zapowiedziana. Wydaje się, że to jest normalny mechanizm dla wprowadzania nowego modelu - lepiej zrobić konstrukcję z lekkim przewymiarowaniem i dokładnie ją dalej badać niż od początku zbyt mocno oszczędzać na wadzę, co może się skończyć źle - pamiętamy co było z bariami do B787.
Np. w A350 są nadal klasyczne, cięższe baterie zamiast nowego typu (tak jak w B787), a ich zmiana jest zapowiedziana w egzemplarzach dopiero od roku 2016 (i to o ile testy i certyfikacja wypadnie pozytywnie).

Jako rekompensata m.in. jest dostępna wersja z MTOW 275t, czyli o siedem ton więcej niż wcześniej zaplanowana wersja 268t.
gość_caefe 2015-01-23 14:49   
gość_caefe - Profil gość_caefe
Podobno jedna baba drugiej babie..... i takie komentarze zamieszczaja "znawcy" problematyki lotnictwa. Jak piszesz takie informacje to podaj pochodzenie Twoich danych zrodlowych a nie pierdoly bo mi sie tak wydaje a w ogole jestem wrogiem Airbusa. Mentalnosc wiejskiego chlopka, nic wiecej.
czapl1997 2015-01-23 14:31   
czapl1997 - Profil czapl1997
Podobno A350 dostarczony do Qatar jest 3 tony cięższy, niż zakładano, więc muszą coś zrobić.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy