Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_5315f
2016-05-17 07:53
Ludzie..gość_a47c2 odkopał wywiad z grudnia 2014! W poprzedniej wersji seriwsu nie dało się komentować artykułów starszych niż chyba 3 miesiące i to była słuszna opcja.
Affinitor
2016-05-16 21:51
A od czego automatyczne tłumaczenia? :)
Kochamwizzair
2016-05-16 20:36
A Pan Prezes to zna język polski ?
gość_a47c2, spokojnie Varadi często przegląda ten portal więc możesz liczyć na jego pomoc...
gość_a47c2
2016-05-15 14:49
Szanowny Panie Prezesie ! Pragnę Panu gorąco podziękować za dodatkową atrakcję, którą mi zafundowała Pana firma. Po dokonaniu rezerwacji lotu i wysłaniu przelewu odlot został przesunięty o kilka godzin wstecz. Dzięki czemu będę miał możliwość nocowania na lotnisku, gdyż w żaden sposób nie będę mógł do jechać na lotnisko w Warszawie o sensownej porze. Będę również nocował na lotnisku w drodze powrotnej do Warszawy. Panie Prezesie ! Jestem Panu niezmiernie wdzięczny za dwie dodatkowe atrakcje, które zafundowała mi Pana firma i to jeszcze za darmo. Proszę wynagrodzić osobę, która podjęła decyzją o przesunięciu odlotu na wcześniejszą godzinę. Może jakaś nagroda pieniężna albo awans ? Serdecznie Pana pozdrawiam.
gość_43710
2014-12-26 16:35
@gość_1b631 Co zrobili?! Wyladowali bez podwozia po jednej stronie, co bylo spowodowane blokada drzwi podwozia (to nie pierwszy taki przypadek i winny tutaj jest jedynie producent Airbus). "The ANSV reported that the left main gear entangled with the gear door which prevented any corrective action to get the gear extended."
zobacz link
Identyczny wydadek byl w Alitalii
zobacz link
Wyladowali na tyle sprawnie, ze nie dosc, ze nikomu nic sie nie stalo to jeszcze maszyna HA-LWM dwa miesiace pozniej wrocila do latania.
gość_43710
2014-12-26 15:13
voyager1 tak ciezko zrozumiec, ze W6 moze sie oplacac latac z WAW nawet bez znizek niz konkurowac z FR w WMI? Pytasz co prawda kogos innego czy WMI bedzie miec drugiego przewoznika, ale ja odpowiem. Przy obecnych warunkach nie. Przedstawie kilka argumentow dlaczego:
- zadna linia nawet fizycznie nie bedzie w stanie osiagnac takich znizek jakie ma FR w WMI, gdyz uwarunkowane sa wielkoscia ruchu;
- wchodzac do WMI nie ma co ukrywac, ze linia daje gorszy produkt klintom i musi walczyc cena. Ryanair obecnie topi(inwestuje) miliony w WMI odbijajac to sobie gdzie indziej, ale na razie grubo doklada do intersu nawet przy praktycznie groszowych stawkach. Im sie to w perspektywie czasu oplaci, ale zadna linia nie pojdzie na taka konkurencje;
- linie czarterowe/biura rowniez nie przeniosa sie na WMI, bo dla kupujacych wycieczki jest to duzo gorsze lotnisko i kazde biuro by bylo na wygranej pozycji pozostojac w WAW. Najlepszym dowodem na to, ze na lato 2015 nawet nie zaoferowano ani jednej wycieczki z wylotem z WMI;
- do zapchania sie WAW jest bardzo, ale to bardzo daleko. W tym roku osiagna przepustowosc 20 mln pax, co w praktyce pozwoli obsluzyc duzo wiecej. Przy obecnym tempie wzrostu zapchanie WAW jest mozliwe za 10, moze 15 lat!!!
- Cargo ostro rozbudowuje sie w WAW i tez nikt tutaj nie bedzie oddawal niczego na rzecz WMI.
Podsumowujac najwiekszemu polskiemu lotnisku daleko do tych na zachodzie. WMI wybudowano o 10-15 lat za wczesnie i przez to PPL sprawilo sobie kukulcze jajo. Lata tak tylko FR do ktorego trzeba bedzie doplacac miliony, bo jak beda chcieli podniesc stawki Ryanair zrobi pa pa...a utrzymanie lotniska kosztuje. Realnie moga wyjsc na plus przy 4 mln pax tak zeby juz nie dokladac do interesu ale do tego trzeba znowu zainwestowac w rozbudowe.
Państwowe Porty Lotnicze(PPL) za 2013 rok odnotuje 300 mln zł straty!!! no ale WAW zarabia na papierze;).
No to wyobrazmy sobie sytuacje, ze PPL zostal sprywatyzowany, LOT pada i WAW lezy.
Jak widac nawet sprawa z WAW nie wyglada rozowo, bo w innych spolkach ukrywa sie straty. Podobnie z reszta jak straty LOT-u przerzuca sie na Eurolot i PPL. Kolko sie zamyka...
voyager1
2014-12-26 13:12
gość_ebee8: a co uważasz że modlin cały czas będzie mieć jednego przewoźnika? Nic nie trwa wiecznie, podobnie jak zarząd WMI czy zniżki W6 na okęciu. Jeżeli lotnisko chopina będzie się w przyszłości zapychać a WMI się rozbuduje to pierwsze co stamtąd poleci to low costy.
gość_4c862: tak onetowy gościu byłem wiele razy bo mieszkam od urodzenia w warszawie i wiele razy stamtąd leciałem, więc na temat okęcie nie mnie pouczaj. W6 nie staje na stanowiskach przyrękawowych tylko oddalonych. Jedynym wyjątkiem jest stanowisko 17 gdzie rękaw jest nieczynny, ponieważ na czas przebudowy T1 urządzono tam wejście dla pasażerów przywożonych do terminala autobusami dla strefy schengen. Więc mimo iż rękaw tam jest w tej chwili jest wyłączony i to stanowisko mimo że przy terminalu jest traktowane jako oddalone.
gość_dd8e0
2014-12-26 11:58
Polskie swiateczne piekielko. Fuj.
gość_1b631
2014-12-26 11:53
W Rzymie zniszczyli jeden samolot, szczęśliwie bez ofiar. Nie jest więc prawdą ze zdarzenia lotnicze omijają wizzaira
gość_ccc19
2014-12-26 11:33
Voyager chyba nigdy nie byl na Okeciu, gdyz codzinie samoloty W6 przylatujace z ostatniej rotacji sa parkowane przy terminalu, a dokladnie przy pirsie no szengen i nastepnie przewozeni autobusami. Wesolych Swiat i wiecej luzu zycze:)
spider_85
2014-12-26 11:32
voyager1: Skoro WizzAir to takie badziewie, a zatrudniony u nich personel to takie dno, to dlaczego jeszcze (odpukać) nie przydarzył się im żaden poważny wypadek? To chyba jakiś cud musi być skoro same nie nadające się do pracy w innych liniach ,,odpady" tam pracują? Nie wiem dlaczego obrażasz w ten sposób ludzi tam pracujących. Ja na kilkadziesiąt odbytych z nimi lotów nie spotkałem się jeszcze z nieprofesjonalizmem z ich strony! A wręcz przeciwnie, personel pokładowy zawsze jest miły i chętny do pomocy. Wg. mnie bardzo dobrze, że latają z WAW, bo nawet w naszej stolicy nie każdego stać na latanie tymi ,,lepszymi" liniami. Zresztą przy lotach trwających 1-3 h jaki jest sens płacić czasem 2-3x więcej za bilet...
gość_43710
2014-12-26 09:19
gość_ebee8 i inni W6 nie bedzie latac z WMI. Koniec kropka. ?Uzalanie sie i obrazanie szefa Wizza jest zalosne. Jak MOL przeniesie czesc polaczen na WAW ze wzgledu na lepszy dojazd to tez bedziecie na nim psy wieszac? Zobaczymy heh...
gość_ebee8
2014-12-26 09:00
20 zł to duzo? Jeżeli kogos stać na bilet za 300 zl na samolot to niech bedzie stac na dojazd. Mam w warszawie na takich nygusów alergie. Zastawiaja mi miejsceparkingowe bo zal kasy na parking strzeżony. Potem sie dziwia ze ktorys z sasiadow porysuje mu samochod. Sam sobie winny.
gość_4c862
2014-12-26 02:44
krystek ma racje. Szczerze mowiac nie rozumiem tych obelżywych postów (zwłaszcza na rzekomo modelowanym forum). FR wybrał sobie WMI, W6 wolał zostac w WAW i najwyraźniej obie linie maja z tego korzysci. Wbrew temu co tutejsi maniacy chyba myślą, zadaniem obu tych linii jest zarabianie pieniedzy, a nie wzajemna walka ze sobą. Tort warszawski jest wystarczajaco duży, by obie linie sie napadły. Nie rozumiem w czym problem.
gość_4c862
2014-12-26 02:41
voyager: a ty byłes kiedys w ogole na Okęciu? Akurat bardzo często samoloty zarówno W6 jak i ENT stają przy stanowiskach terminalu, choć nie oznacza to, ze sa dotowane do rękawa, wsiadanie odbywa sie normalnie po schodkach.
gość_10729
2014-12-26 01:57
voyager masz racje w6 nie jest ustawiany pod terminalem bo te stanowiska zwykle sa puste
gość_fb4d3
2014-12-26 00:37
gość_b0ccd: Mówimy tutaj o komforcie i kosztach dojazdu dla pasażerów, o co tak rzekomo troszczy się Wizz. I gdyby mieli to na uwadze nie lataliby z podczęstochowskiego pastwiska pośrodku niczego, gdzie aby dojechać nie mając samochodu trzeba mieć worek pieniędzy i kupę czasu, tylko właśnie z Krakowa. Ale tą szansę przespali kilka lat temu.
W6 bardzo dobrze robi,że lata do WAW, zamiast WMI. Varadi to rozsądny manager i wie,że z koniem się nie kopie...