greg0303
2014-12-23 22:08
Pierwszy A350-900 Qatar Airways wystartował dziś z Tuluzy, w swój rejsy do stolicy Kataru, razem z A380 przewoźnika (czwarty egzemplarz dla katarskich linii):
zobacz link
piotrek737
2014-12-23 20:04
Panie Cani oczywiście od Panasonic Polska ;) Co do wypowiedzi, to konfę zaczął od słów "I'm so proud". Zatem jak widać standard przy tego typu okolicznościach ;)
gość_38464 - Zawsze się tak gada przy tego typu okazjach. Oczywiście to nic nie znaczy, ale pięknie brzmi i wygląda. Podobnie gadają politycy na oficjalnych spotkaniach. Towarzystwo wzajemnej adoracji :)
gość_38464
2014-12-23 11:53
"- Jestem bardzo dumny i nie mogę się doczekać, kiedy ten najnowszy samolot pasażerski na świecie wykona pierwszy komercyjny rejs do Frankfurtu - powiedział Akbar Al Baker, prezes Qatar Airways." - Ten pan chyba zawsze ma te sama formulke. Juz bywal dumny i nie mogl sie doczekac, az ich A380 poleci w swoj pierwszy rejs do Londynu. A moze to pasazer.com tak go zawsze tlumaczy? :D
Panie Piotrze - szybkie pytanie. Co to za aparat Panasonic Polska? Nigdzie nie mogę znaleźć co to za model jest. Proszę o więcej szczegółów, gdyż jestem zainteresowany ;)
A350 wraz z zaprezentowanym wcześniej A330neo będą bardzo mocnymi kartami w ręku Airbus. Gdyby nie zdecydowali się na XWB (czyli poszerzeniu kadłuba w stosunku do A330) byliby dzisiaj na dużo gorszej pozycji. Pozostaje ciągle pytanie o los A350-800.
Natomiast o ile pamiętam to A380-900 zostało już opracowane przed 2010 rokiem, ale zawieszono jego sprzedaż. Co najmniej 5 linii było nim zainteresowanych (m.in. Emirates, Lufthansa, czy Cathay Pacific).
Niedawno Bregier (11.12.2014) wspomniał, że pewnego dnia zostanie zaprezentowany A380neo oraz wydłużony A380 (czyli A380-900neo), co moim zdaniem oznacza, że trafi on do sprzedaży. Pytanie kiedy i czym dokładnie będzie.
greg0303
2014-12-23 02:52
Początkowe plany zakładały, że A350 będzie miał kadłub A330 z nowymi silnikami i skrzydłami nowej generacji. Prezes Qatar Airways, Akbar Al Baker, ostrzegł Airbusa, że taka maszyna nie ma szans wygrać rywalizacji z B787 Dreamliner. Na szczęście producent z Tuluzy potraktował te słowa poważnie i opracowano kompletnie nową konstrukcję z szerszą kabiną pasażerską, wykorzystując najnowsze technologie lotnictwa. Przewoźnik z Kataru jest bardzo zadowolony z użytkowania modelu A380 i jego niezawodności. Po okresie 12 miesięcy we flocie Qatar Airways mogą zamówić więcej egzemplarzy SuperJumbo. Prezes Airbusa, Fabrice Bregier, powiedział, że program A380 będzie kontynuowany ze względu na zwrot kosztów inwestycyjnych, związanych z opracowaniem i wprowadzeniem samolotu do produkcji, w przyszłym roku oraz prognozom dalszego zwiększenia ilości pasażerów i zagęszczenia ruchu na najruchliwszych światowych lotniskach. Zdaniem prezesa przyjdzie też czas na opracowanie A380-900 w przyszłości.