Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_54ccb
2014-11-24 13:07
@gość_67568- za jakie grosze? Znasz umowę? Standardowa stawka za pasażera odlatującego to przy tym ruchu koło 17 zł. Na pewno FR ma zniżki, ale port odbija sobie na potężnym ruchu(niejedno lotnisko chciałoby mieć taki, nawet za niską kasę) bo lotnisko czy ma 200tys czy 1,7 mln to praktycznie ma takie same koszty. Lotnisko zarabia również na części komercyjnej, wynajmie, parkingach itd. a pierwsze lata to potężny ,,koszt" w postaci amortyzacji.Modlin również musi myśleć o rozbudowie- za rok ma być 2,5 mln pasażerów a gdzie pomieścić w 2016?
gość_67568
2014-11-24 12:06
Pompowanie balonu. FR lata za grosze, spółka zarządzająca generuje duże straty. Gdzie tu logika ?
gość_46451
2014-11-23 22:19
PPL położył łapę na WMI. Zamierzają przejąć to lotnisko i prawdopodobnie ograniczyć działalność i rozwój.
gość_f3985
2014-11-23 17:42
infomodlin: To ja tylko życzę WMI, żeby jak najszybciej zakończyły się negocjacje i żeby jak najszybciej ten nowy przewoźnik został ogłoszony ;)
gość_33b15
2014-11-23 14:19
gość_e4863: na pewno nie latają wypełnione w 100% i latają trochę częściej, niż raz dzienie. Więc zawsze jest możliwość wysłania do Warszawy 1 albo 2 autokary mniej. Poza tym w większości, te przekierowane też nie mają LF 100%
infomodlin
2014-11-23 14:05
gość_33b15@ cenna uwaga dzięki
infomodlin
2014-11-23 14:04
gość_f3985@ powiem wam szczerze strasznie to irytujące ja już bym chciał t,ego przewoźnika ale jak to prezes i wice prezes mówią negocjacje ,, trwają '' mamy nadzieje że efekty będą niebawem..tylko słowo niebawem powtarza się od czerwca mhhhhhhhhhh
gość_e4863
2014-11-23 13:59
z Twojej wypowiedzi wynika że samoloty z WRO I POZ do WAW latają puste jeżeli można zmieścić w nich kilkaset osób z przekierowań
gość_33b15
2014-11-23 13:16
Infomodlin: Z WRO i POZ latają do WAW K2 i LO. Więc zawsze można wysłać pasażerów z przekierowania rejsem WRO-WAW albo POZ-WAW
gość_f3985
2014-11-23 12:32
infomodlin: Początkowo mówiłeś, że nowy przewoźnik będzie znany "po wakacjach", ale że kilka miesięcy po nich? :( W każdym razie cały czas (coraz bardziej niecierpliwie) czekam na jego ogłoszenie. Może na przełomie listopada/grudnia są szanse?
infomodlin
2014-11-23 12:21
gość_e4863@ tak samo tego nie rozumiem :-/ i to nie chodzi mi o WMI ale ogólnie.. pewnie to co napisał gość_e926c@ chodzi o firmy handlingowe
infomodlin
2014-11-23 12:17
gość_af006@ :-) poleciałeś po bandzie :-)...... Modlin się rozwija pod względem pasażerów, infrastruktury, połączeń . wszyscy cacy tylko Modlin beee...
około 10 dni temu zapowiedziałem ( archiwum ) że 1.5mln.pax będzie 21-22/11/2014r i się sprawdziło :-)
Niebawem statystyki za Listopad będzie kolejny rekord jaki ? to się okaże.....
Pozwoliłem sobie podać moje statystyki za okres styczeń - listopad 100% informacji się potwierdziło
Co do przewoźnika rok jeszcze się nie skończył :-) negocjacje trwają i są ciężkie :-)
gość_e926c
2014-11-23 09:26
Chodzi o firmy handlingowe itd. Widać, że w Modlinie, który był wyśmiewany z powodu mgły wszystko działa normalnie a w Warszawie nie da się lądować- a tak się szczycili, że mają CAT II(o CAT III cicho sza bo jak zwykle opóźnienie a miał być teraz).
gość_af006
2014-11-23 09:24
@gość_e4863 Bo w Modlinie właśnie mgła się zrobiła taka sama jak w WAW, a do LCJ LOT nie lata. Gdyby bylo wiadomo, ze to tylko chwile potrwa, to mozna by bylo zaczejac w LCJ, ale ladujac w np POZ mozna zaoszczedzic i zrobic jednym samolotem krajowke i dolot ludzi z przekierowania.
gość_e4863
2014-11-23 09:19
no tak samoloty LOT do Krakowa Poznania Wrocławia później koszt transportu pasażerów ponoszą linie lotnicze i znowu z naszych podatków poproszą o kolejne 400 milionów
gość_af006
2014-11-23 09:11
@gość_e4863 W Modlinie ta sama sytuacja już się robi METAR EPMO 230800Z R08/0225N.
Czyli widzialnosc wzdloz pasa 225m(warunki wiewystarczajace na CAT II)
gość_e4863
2014-11-23 08:21
Ktoś mi wyjaśni aktualne przekierowania z Chopina do Wrocławia i Krakowa ? jakby nie było bliżej WMI i LCJ ? to równie dobrze można przekierować do Berlina albo lepiej do Toronto
gość_af006
2014-11-23 08:12
@gość_dd8e0 przegonic moze pod wzgledem glupiej statystyki, ale to jasne, ze WMI pozostanie zawsze daleko w tyle pod wzgledem wartosciowosci i uzytecznosci lotnisk takich jak POZ, WRO, GDN. Sprawdz w ile miejsc z tych lotnisk mozna poleciec na jednym bilecie.
Druga sprawa, czyli sledztwo KE w sprawie oplat lotniskowych dla Ryanair, ktore sa cioagle tak samo niskie. Wiecie, ze zarzad WMI planuje rentownosc lotniska przy obsludze 4-5 mln pax!!! Poza KE (sprawa w toku o czym redaktorzy z tego portalu na pewno juz wiedza) UOKiK również powinien zająć się sprawą, bo lotniska takie jak LCJ, czy BZG nie sa w stanie dac tak niskich stawek jak daje WMI (dotowane przez woj. mazowieckie). Takie dzialanie wymusza doplaty. Na szczescie w LCJ sie przed tym bronia.
Coo z tego, ze lotnisko będzie w "trójce największych" jak będzie przynoscić straty.
A teraz mała ciekawostka. Poza sledztwem w sprawie WMI KE przygla sie jeszcze przynajmniej 2 lotniskom. Podpowiem, ze lotniska te przynoszą zyski.
Co jeszcze ciekawsze w sprawie "pomocji regionow" RZE i BZG raczej będą patrzeć przez palce i najwyżej będzie jakas korekta tej kwoty.
Duzo powazniejsza sprawa dla KE jest to, ze lotniska przynoszace zyski (wypracowane dzieki inwestycjom wspolfinansowanym przez UE w infrastrukture) oddają je tanim liniom. Wiadomo, ze to przynosi realne zyski np GDN, ale jezeli sie bierze pieniadze z UE na budowy, remonty, itp, to trzeba trzymac siue okreslonych zasad.
Ogólnie w 2015 roku będzie się działo...
cdn/informator KE
gość_dd8e0
2014-11-22 21:41
Byc moze WMI kiedys przegoni GDN i bedzie w trojce najwiekszych portow w PL.