Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_55ff9
2014-12-19 01:18
Czesc przejmie EPRA juz na wiosne start
gość_e328b
2014-11-22 14:10
Dzisiaj strzeliła bariera 1,5 mln odprawionych pasażerów w Modlinie. Do końca roku powinni być 1,7 mln.
gość_93088
2014-11-22 13:59
@gość_d43ff lotniska regionalne zapewniają komunikacje regionom, dostepność dla biznesu, a na końcu LCC dla pracowników. Modlin mial byc uzupelnieniem dla WAW, co i tak bylo poronionym pomyslem. Mozna bylo wykorzystac do tego LCJ(niestety polityka jest wazniejsza od zdrowego rozsadku). Teraz widać efekty. Wybudowano lotnisko dla Ryanair, ktore wiadomo, ze przy obecnosci tylko tej linii nie ma szans na zysk.
Rozbudowa jak najbardziej, ale tylko jeżeli pojawią się tu czrtery, inne linie. WAW ma spory zapas możliwości, tym bardziej po rozbudowie, dlatego trwonie pieniedzy na rozbudowe tylko dla irlandzkiej linii latającej prawie za darmo jest delikatnie mowiac glupie.
I jeszcze jedno jak już porownujesz do lotnisk regionalnych. WMI nie poprawia w zaden sposob dostepnosci regionow, bo jak ktos dojedzie do WMI, to rownie dobrze moze do WAW. Lotnisko LCC musi na siebie zarabiac. Co do turystow przylatujacych do WMI i zostawiajacych pieniadze to litosci. Warszawa to nie Krakow.
gość_d43ff
2014-11-22 10:24
Zysk po 5 latach działalności to coś rewelacyjnego. Tym bardziej, że większość lotnisk regionalnych, działających dłużej, niże Modlin, może w tym czasie o zyskach tylko pomarzyć. Szkoda tylko, że WMI jest uzależniony od jednej linii i nic nie wskazuje, żeby w najbliższym czasie to się zmieniło.
gość_6bef6
2014-11-22 01:09
taaa, rozbudujmy lotnisko, z którego za pół darmo korzysta jeden przewoźnik, pytanie kto kogo później będzie trzymał w szachu by nadal pół darmo było, będą zyski i drugi przewoźnik to wtedy można myśleć o rozbudowie
gość_46451
2014-11-22 00:41
Pismak powinien wrócić do szkoły. Zysk netto po 5 latach to sukces przy takiej inwestycji i takim rynku. Brawo Modlin. Używanie tendencyjnego sformułowania "dopiero" świadczy o braku elementarnej wiedzy z zakresu finansów. Więc albo do szkoły albo rób to co umiesz najlepiej - czyli nic.
gość_46451
2014-11-22 00:38
Czyli pięknie - zysk netto już po 5 latach! Dopiero można by pisać gdyby zysk netto pojawił się po 10 - 15 latach. Brawo Modlin tak dalej. A do pismaka - wróć na lekcje ekonomii albo zajmij się tym czo umiesz - czyli niczym!
gość_f3985
2014-11-21 23:40
gość_91e24: Oczywiście, jest trochę turystów przylatujących zza granicy do polskich regionów. 12 września lecąc FR z RYG do WRO naliczyłem sporą grupkę norweskich turystów ;)
gość_fe1c6
2014-11-21 21:17
no cóż, serengeti - jak wynika z postów jest warszawskim szowinistą i tylko ten region się liczy. A co masz do zmywaków - tutaj nie mają perspektyw to muszą szukać swojej zielonej wyspy
gość_91e24
2014-11-21 19:35
serengeti; na chwile obecna to oprocz WAW wszystkie lotniska w PL.maja nazwe jako "Regionalne" i chyba nie chcesz powiedziec ze sluza tylko dla emigrantow wywozacych ich na zmywak do takiego GDA lub KRK napewno sporo turystow przylatuje rzekl bym ze nawet wiecej niz do WMI
serengeti
2014-11-21 17:27
gość_7c8b0, czekalem na tego rodzaju osobiste wycieczki, w ktorych za to ze bronie linii/turystow/pasazerow lowcostowych, zostane automatycznie uznany za uzytkownika takowych i wyzwany od obdartusow albo cos w tym rodzaju. straszne trzeba miec kompleksy zeby nawet na anonimowym forum sie lansowac na goscia przy kasie. gdzie ja obrzucilem blotem? piszac ze gosc biznesowy wydaje duzo pieniedzy bo nie sa jego? przeciez to oczywiste ze jak ci zwroca wydatki to masz tendencje do wydawania wiecej niz jak musisz wydac wlasne. zwykla psychologia.
gość_7c8b0
2014-11-21 16:42
serengeti: ale nikt nie mówi, że ktokolwiek ma rezygnować z turystów lowcostowych. Niech przyjeżdżają całymi tabunami, ale niech to robią za swoje pieniądze, a nie za nasze dopłaty do obcych linii. Co to znaczy prawdziwy turysta? Tylko obdartus zajadający kebab na chodniku jest prawdziwym turystą? Jeśli ktoś mieszka w dobrym hotelu, to według Ciebie nie za swoje? Tylko dlatego, że Ciebie na coś nie stać obrzucasz innych błotem, bo oni mają więcej? No, ale to właśnie typowe podejście użytkownika lowcostów - wszyscy mają równać w dół, bo ich nie stać na więcej....
gość_7c8b0
2014-11-21 16:38
serengeti - owszem, pochodzę i to od dobrych kilku pokoleń.
serengeti
2014-11-21 16:15
gość_96877, i co w zwiazku z tym? znaczy sie, nie zalezy nam na turystach lowcostowych? niech przyjezdzaja do warszawy tylko ci ktorzy sie zatrzymaja w sheratonie i intercontinentalu i pojda na obiad do fukiera? reszta niewazna? to by byla bardzo oryginalna polityka wzgledem turystyki, zaden kraj takiej polityki wzgledem turystow nie prowadzi, wyjatkami sa seszele i botswana, o innych nie slyszalem. ps. roznica na pewno jest ale nie wierze ze tak duza, wiec poszukaj i wklej, tylko niech to beda statystyki dot. prawdziwych turystow a nie gosci biznesowych ktorzy szastaja pieniedzmi bo nie sa ich.
serengeti
2014-11-21 15:49
gość_7c8b0, a ty pochodzisz z tej okolicy? bo gwarantuje ci ze wszyscy ktorych znam i ktorzy pochodza z tej okolicy popieraja to lotnisko bo widza rachunek zyskow i strat duzo szerszej perspektywie niz przez wyliczenie ile lotnisko zarobilo lub stracilo na jednym pasazerze.
gość_96877
2014-11-21 15:30
Turysta, który decyduje się na lot lowcostem zostawi w kraju dużo mniej, niż ten, który przyleci tradycyjną linią. Widziałem gdzieś wyniki badań, z których wynika, że turysta korzystający z linii tradycyjnych pozostawia średnio tyle, ile 20 turystów lowcostowych. Jak tylko znajdę link, wkleję.
serengeti
2014-11-21 15:04
Plus dodatkowo nie mozna zapominac o zyskach z turystow ktorzy przez modlin przylatuja do Warszawy. W przeciwienstwie do lotnisk regionalnych ktore sa emigranckie, czyli caly ruch niskokosztowy jest nastawiony na dowozenie zmywakow do anglii i norwegii, modlin, bedac lotniskiem stolecznym a nie regionalnym, ma profil mieszany - jest atrakcyjny zarowno dla zmywakow jak i dla zagranicznych turystow ktorzy zostawiaja w warszawie pieniadze. osobiscie znam przyklady cudzoziemcow ktorzy polecieli rekreacyjnie na weekend do warszawy tylko dlatego ze znalezli bilety do modlina za 80 euro w obie strony. gdyby musieli leciec na okecie placac 200 euro, nigdy by sie na taki weekendowy wypad do polski nie zdecydowali i wybrali inny kierunek. pieniadze zostawione przez te tysiace turystow w hotelach i restauracjach to tez zysk z modlina.
gość_7c8b0
2014-11-21 15:04
Tylko, że te miliony na ogół nie pochodzą z tej okolicy, która dopłaca do lotniska. Z Modlina korzysta nie tylko Mazowsze. A to, że są lotniska jeszcze bardziej patologiczne nie umniejsza faktu.
serengeti
2014-11-21 14:47
Zyskuja miliony ludzi ktore z tego lotniska korzystaja i beda korzystac, gdyby go nie bylo placiliby wiecej za latanie drozszymi liniami. W ten sposob to lotnisko sie zwraca juz od roku. Karygodne jest dotowanie lotnisk regionalnych z ktorych lata garstka pasazerow, bo te sie w zaden sposob nie zwracaja.
gość_79ac3
2014-11-21 14:12
gość_60b08: I tu dochodzimy do filozoficznego problemu - czy lokalna społeczność ma pokrywać deficyt takiego lotniska, aby zachować możliwość potencjalnego podróżowania za rozsądne pieniądze, jeśli tak, to do jakiego poziomu, czy też nie powinna tego robić, a lotnisko powinno robić wszystko, aby zbilansować swój budżet i - poza fazą początkowego rozruchu i wyjątkowymi, nieprzewidywalnymi sytuacjami - nie korzystać z publicznej "kroplówki". Ja stoję na stanowisku, że dotowanie lotniska nie może być stałym mechanizmem jego finansowania. Uważam, że kwestie zysków i strat są bardzo ważne - nie zwracanie uwagi na to jest proszeniem się o większe problemy.