Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c32b0
2014-12-06 00:39
mietek: Poniżej masz linki do informacji, że Turkish chciał latać z LCJ, więc nie zaprzeczaj, bo robisz z siebie idotę. I nikt tu nie mówi o BA, AF czy tym bardziej American... ale fakty są jakie są, a ty i tak próbujesz dowieść, że to brednie. Poza tym, aglomeracja łódzka jest większa od krakowskiej, więc bardziej się Łodzi TK należy ;)
gość_e4863
2014-12-05 21:59
czy ktoś coś wie o nowych połączeniach z Łodzi o których mówił wiceprezydent Cieślak? już mnie to zaczyna nudzić fakt Amsterdam jest super ale mnie i masę moich znajimych interesuje południe europy czyli Rzym Mediolan Paryż Barcelona fakt czy znowu ściema?
Chcialem cos napisac ale gość_2dd13 wszystko ladnie ujal. TK z LCJ? Chyba komus pomylilo sie z KRK. I to wieczne marudzenie...okropna Warszawa i LOT nie pozwalaja LH, AF i BA na latanie do LCJ, tacy sa mocni. Ba, na pewno Delta i AA by chcialy latac ale im nie pozwalaja...litosci:)
gość_4ccb3: OK mogę się zgodzić co do LOTu w obecnej sytuacji ale przez wiele lat latali do innych portów z lotnisk regionalnych ignorując Łódź. A co jeśli chodzi o Eurolot (wiem, wiem, to firma z LOTem "niepowiązana") - też nie lata z polskich lotnisk regionalnych?
Co do finansowania Adrii, to jest już tu poniżej wyjaśnione. Adria nie dostaje kasy, co najwyżej miasto wspomaga promocję i wg mnie jest to w miarę zdrowa forma wsparcia a nie dokładanie milionów jak do Ryanaira w wielu innych miejscach.
Suma sumarum: LOT, Eurolot, PKP nie ma w swojej strategii takiego miasta jak Łódź (argument jeden: bo za blisko stolicy). Rynek jednak nie znosi próżni, więc wchodzi Adria, PolskiBus etc i zgarnia tort. Więc państwowe firmy są w plecy.
Twój argument o rozwoju Adrii poza Słowenią jest kuriozalny. Pewnie, że jak linia się chce rozwijać to musi wyjść ze swojego ogródka: WizzAir rozwija się poza Węgrami, Ryanair poza Irlandią a Adria poza Słowenią. Jedynie jakoś LOT nie może się rozwijać nigdzie poza Warszawą...
prizimizio
2014-12-01 23:41
No to w takim razie redaktorzy "pasażera" nie rozumieją o czym piszą, ewentualnie jak zwykle chcą przedstawić lotnisko w Łodzi jako gorsze niż jest w rzeczywistości :) Ale zerknąłem, że pisał to pan Sipiński i wszystko stało się jasne.
gość_1c3f0
2014-12-01 22:45
Gdyby ktoś był zainteresowany - poniżej treść "umowy między Rządem PRL a Rządem Republiki Turcji o komunikacji lotniczej":
zobacz link
gość_1c3f0
2014-12-01 22:37
onet zrobił kopiuj - wklej ;) Artykuł ukazał się kilka dni wcześniej w p.com:
zobacz link
prizimizio
2014-12-01 22:09
@gość_495b2 Koledzy/koleżanki niżej podali już za mnie linki dot. Turkisha w WAW i KRK, a ja dodam jeszcze o LCJ :)
zobacz link
zobacz link
@gość_4ccb3 LCJ nie dopłaca linii, a pieniądze są jedynie na promocje połączeń (bilbordy, reklamy w Internecie, itp). Niektórzy dziennikarze nie potrafią czytać ze zrozumieniem i potem piszą brednie.
gość_686e8
2014-12-01 20:15
Gość_495_b2: co prawda nie jestem primizIO, ale wklejam link:
zobacz link
gość_686e8
2014-12-01 20:09
Gość_4s639: Adria ma jeszcze CRJ200
gość_d1c57
2014-12-01 20:06
gość_4a639
2014-12-01 18:58
CRJ900 to najmnieszy samolot w Adrii?
gość_495b2
2014-12-01 18:40
primizio - jakie fakty - podaj jakiekolwiek dowody - linki etc., poza plotkami, domysłami i spekulacjami.
gość_4ccb3
2014-12-01 16:25
Emes: z innych lotnisk regionalnych LOT oferuje polaczenia tylko do Warszawy. Jak juz bylo mowione wielokrotnie w tym watku, Lodz jest zbyt blisko Warszawy aby takie polaczenia byly sensowne ekonomicznie. Z tego samego powodu LH nie oferuje lotow z Hahn czy nawet z Kassel do Frankurtu, mimo ze sa tam lotniska. Adria pokazuje, ze jest rynek na polaczenia, bo pokazano Adrii kase (sprawdz czego dotyczy poprzednia wiadomosc na tym portalu dotyczaca Lodzi). Adria jest w bardzo trudnej sytuacji, bo trudno jej sie utrzymac w niewielkiej Slowenii. Juz wczesniej szukajac tras latala na trasie z Frankfurtu do Wiednia. Zauwaz takze, ze na polaczenia z Lodzi wykorzystuje swoj najmniejszy samolot.
gość_4717d
2014-12-01 16:11
@gość_f41c6: Qatar czy Emirates ?
;-)
gość_7c8b0: wyobrażam sobie, że LOT mógłby zaproponować takie połączenia jakie oferuje z innych lotnisk regionalnych. To naprawdę nie jest niemożliwe. Nikt nie oczekuje, że z LCJ będzie taka siatka jak z WAW.
gość_2dd13: Nie wiem gdzie Ty tu widzisz łódzkie frustracje. Po prostu stwierdzamy fakty, że obcym przewoźnikom udaje się zgarnąć kawałek tortu i rozwijać na obszarach, których państwowy (sic!) przewoźnik nie bierze pod uwagę z przyczyn niemerytorycznych (naprawdę ciężko słuchać, że w 700 tysięcznym mieście nie ma rynku na połączenia - jak widać Adria pokazuje że jest). Smutne to i przykre i może być co najwyżej powodem frustracji dla władz LOTu, Eurolotu i innych tego typu "państwowych" spółek...
prizimizio
2014-12-01 12:31
Gościu poniżej, to, że Turkish chciał latać do 3 największych polskich miast (Warszawa, Kraków, Łódź), to fakt. To, że do Warszawy chciał latać większym samolotem też. To, że LOTowi nie pasuje większa ilość miejsc na trasie WAW-IST i na odwrót u konkurencji, to oczywiste. To że WAW nie jest na rękę, żeby pasażerowie z Łodzi i okolic latali z LCJ tylko z WAW też, w końcu znacząco by spadła wtedy liczba pasażerów na Okęciu. Jak trzeba być ograniczonym, żeby temu zaprzeczać? Jedyne czego nie rozumiem, to blokowanie Turkisha w Krakowie. Chyba, że LOT zbiera tam tyle pasażerów przez WAW. Ale i tak z taką ilością linii w KRK nie ma to sensu, bo jak nie Turkish, to British Airways czy inne linie wejdą.
gość_f41c6
2014-12-01 11:50
A LUZ to jeszcze wszystkich zaskoczy, zobaczycie
gość_495b2
2014-12-01 10:32
Ludzie przestańcie chrzanić jak potłuczeni o 'blokowaniu Turkisha'. W Polsce tylko WAW generuje ruch wysokopłatny. Reszta lotnisk funkcjonuje dzięki dowozowi taniej siły roboczej i charterom i charter-mixom. Ceny Turkisha wyraźnie wskazują, że ruch niskopłatny ich nie interesuje, a tylko na taki mógłby liczyć z lotnisk regionalnych. Jedyny port lotniczy, gdzie Turkish chciałby się rozwijać to WAW, a na pewno nie LCJ, LUZ itp.
gość_d9cc6
2014-11-30 18:29
Wojtek: Blokowanie Turkisha to kolejny dowód na geniusz Sebastiana Mikosza.