Kraków Airport myśli o drugim pasie

Kraków Airport myśli o drugim pasie Na lotnisku Kraków-Balice trwa obecnie wielki program inwestycyjny. Powstają nowe obiekty zarówno po stronie air-side, jak i land-side. Wśród nowych inwestycji są m.in.: gruntowna modernizacja dróg kołowania, rozbudowa płyt postojowych, budowa nowego terminalu, hotelu oraz dworca kolejowego.  Inwestycje maja umożliwić dalszy wzrost liczby pasażerów odprawianych w...
06/11/2014 15:23   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_cefa1 2014-11-14 19:26   
gość_cefa1 - Profil gość_cefa1
@gość_b9f23
Zazdrościsz? Głowa Cię nie boli ? Tu nie rozmawiamy człowieku na temat , które lotnisko jest lepsze. Ale skoro tego nie zrozumiałeś do tej pory to nie zamierzam Ci tego tłumaczyć. Niektórych tematyka poprostu przerasta. A co do odszkodowań to nawet jęsli pas przetnie pod niewielkim kątem do obecnego to właśnie będzie to mięć największe oddziaływanie zwłaszcza w strefie A obszaru ograniczonego użytkowania. Polecam maps google zamiast pleść głupoty. Polecam też street view, jak widać tam większość chałupki warte po 1 mln zł i więcej. A w ogóle to piszesz jakbyś był trollem wynajętym przez Pamułę.
gość_b9f23 2014-11-14 17:04   
gość_b9f23 - Profil gość_b9f23
Sam widzisz gdzie to brnie. Widać że zazdrościsz , że Kraków się rozrasta i dobija Cię to, że ruch regularny w ktw kuleje. Kraków ma potencjał żeby być południowym małym hubem tak jak Gdańsk dla północy. Nie ma potrzeby budowy centralnego lotniska oraz innych małych lotnisk tam gdzie samorząd sobie tego życzy.
Co do odszkodowań za to że ktoś buduje się w okolicy lotniska, no prosze cię, przecież to lotnisko istnieje tam od wielu lat, wojsko lata stamtąd jeszcze dłużej. Nie powstało od nowa.
Nowy pas o ile będzie, możliwe że będzie zbieżnyny kierunkowo, albo będzie się przecinał pod niewielkim kątem. Zatem przestrzeń ograniczonej zabudowy po części się pokryje, a co za tym idzie wymuszań odszkodowań nie będzie.
gość_4ebf7 2014-11-14 15:23   
gość_4ebf7 - Profil gość_4ebf7
gość_d07ec
Co za bzdury kilka razy drozszy? Sprawdz dobrze zanim cos niemadrego znow napiszesz. Jesli lotnisko doliczy koszt odszkodowan za zmiane OOU to i tak remont duzo taniej wyjdzie. Katowice przynajmniej maja potencjal do rozbudowy a KRK nie. Powtarzam Modlin byl zamkniety wiele miesiecy i nic im sie nie stalo, ruch wrocil i bedzie przysrastal systematycznie! Nie pisz wiecej nieprawdy na temat wiazania betonu bo ten nawet nie uszlachetniany maksymalna wytrzymalosc uzyskuje po 14 dniach a 80% wytrzymalosci jest juz po 3 dniach. Poczytaj sobie..
gość_d07ec 2014-11-14 14:26   
gość_d07ec - Profil gość_d07ec
Dobrze wiesz kolego że lotniska na świecie się remontuje. Ale niestety się je zamyka na okres remontu, tak jak to miało już miejsce w historii również Balic (1991). Koszt super betonu o którym mówisz jest kilkunastokrotnie droższy niż normalnego wiążącego w 28dni. Przy wymianie 1 płyty czemu nie, ale nie kilku tysięcy. Więc nie podnoś głosu skoro się nie znasz bo rachunek ekonomiczny musi się zgadzać, ale to nie dyskusja na forum.
Katowice też mogły wybudować drogę kołowania i remontować pas, ale to się nie opłacało, więc nie pisz proszę ze to inny przypadek.
gość_ee8f7 2014-11-13 19:31   
gość_ee8f7 - Profil gość_ee8f7
@gość_b9f23
Według tego co piszesz wszystkie lotniska na świecie , które mają pas betonowy nie mogą przeprowadzić remontu tylko budują kolejne. Słuchaj stary niezła logika. Co do betonu koleś to te 28 dni to chyba na księżycu. Obecnie są ogólnodostepne mieszanki betonowe , które pełną wytrzymałość osiągają po 48 godzinach. Nie porównuj KTW , tam sytuacja wygląda inaczej, Twoja wypowiedz to zwykła manipulacja. W Katowicach obecny pas stanie się drogą kołowania i wreszcie w KTW buduje się pas równolegle do istniejącego i to tłumaczy takie posunięcie. Oprócz samych kosztów budowy w KRK trzeba doliczyć jeszcze koszty odszkodowań a jak na to przyjdą jeszcze protesty mieszkańców, które zawsze opóźniają inwestycje to całość nie ma sensu. Wyremontować pas zrobić ILS 3 , zbudować trasę balicką i na tym koniec.
gość_b9f23 2014-11-13 18:16   
gość_b9f23 - Profil gość_b9f23
Ludzie do szkoły się wróćcie. Nie da się wyremontować pasa pod ruchem w technologii betonu, a tego zapewne chciałby prezes. Beton swoją nośność/wytrzymałość uzyskuje po 28dniach i tego nie przeskoczycie. Także nawet w cały weekend nie jest to do ogarnięcia. Poza tym nikt nie zna parametrów nośności warstwy podłoża, a to ono przenosi w dłuższym okresie obciążenia. O niwelecie koniecznej do wyrównania nie będę wspominał. Samym dywanem z asfaltu tego nie da się załatwić.
Czy nikt z was nie zastanawiał się dlaczego ktw wybudowały nowy pas, a nie remontowały starego wraz z przedłużeniem.
Odpowiedź jest prosta - nie tracą ruchu z powodu zamknięcia obecnego pasa oraz wybudowanie nowej drogi startowej jest znacznie tańsze niż odbudowa starej włącznie z wymianą podłoża i przedłużeniem.
gość_4ebf7 2014-11-13 16:56   
gość_4ebf7 - Profil gość_4ebf7
@gość_9ef86
No ale co zrobic jak ambicja Pamule nie pozwala ?
gość_9ef86 2014-11-13 13:23   
gość_9ef86 - Profil gość_9ef86
z Unii nic nie dostanie, bo UE nie finansuje już lotniskowych inwestycji od 2015 roku. a drugi pas jest im potrzebny jak świni siodło, trzeba rozsądnie podejść do remontu.
gość_4ebf7 2014-11-13 11:24   
gość_4ebf7 - Profil gość_4ebf7
@gość_43310
To jesli tak jest to by to znaczylo, ze lotnisko w Balicach jedzie na kroplowce
gość_43310 2014-11-13 09:46   
gość_43310 - Profil gość_43310
Zamkną lotnisko to ruch przeniesie się do Katowic, które mają nową drogę startową. Jaką macie gwarancje że wróci? i ile go wróci? To realne zagrożenie, nie ma nic dziwnego w tym, że chcą zrobić wszystko żeby do tego nie dopuścić.
gość_1fd82 2014-11-12 22:45   
gość_1fd82 - Profil gość_1fd82
Pamuła nie ściemniaj. W Modlinie ile był zamknięty i co ? Ruch wrócił i co więcej rośnie. Więc nie gadaj Pan głupot że chodzi o zamykanie czy nie tylko o pieniądze z unii. W przypadku remontu unia nie daje w przypadku budowy nowego pasa i owszem. A te pieniądze z unii to bysmy woleli wydać na drogi w Krakowie bo stan jest dramatyczny. To nawet nie są drogi tylko muldy.
usuniety 2014-11-12 15:49   
usuniety - Profil usuniety
gość_67568 Nie da się wykonać tego remontu bez zamykania lotniska.

gość_4ebf7 niech bedzie tydzien, ale pozniej trzeba wyrownac teren, wybudowac nowy pas. To pewnie by wylaczylo lotnisko przynajmniej na 2 miesiace, albo dluzej.
Poza tym na nowy pas KRK bez problemu dostanie dotacje z UE, dlatego to chyba najlepsza opcja, ktora ma jednak bardzo wielu przeciwnikow. Łatwo nie będzie.
gość_4ebf7 2014-11-12 14:55   
gość_4ebf7 - Profil gość_4ebf7
do gość_67568
Z pewnymi ograniczeniami w ruchu mozna bez problemu wykonac remont. Prezes pytal nieodpowiednie firmy. NIech oglosza przetarg , zjawi sie wiele firm. Generalnie wygladaloby to tak , ze prace bylyby prowadzone noca oprocz tego na kilka weekendow trzeba zamknac ruch. Z tym , ze w przypadku budowy drugiego pasa tez bylaby koniecznosc jego czasowego zamkniecia.
gość_4ebf7 2014-11-12 13:53   
gość_4ebf7 - Profil gość_4ebf7
@gość_67568:
Akurat to nie będzie przeszkodą. Wjeżdża ciężki sprzęt 24 h i śladu nie ma po betonie w tydzien. Tu się rozchodzi o politykę. Pamuła dąży do zbudowania nowego pasa i każdy argument wykorzystuje jako pretekst aby dalej budować. A to jest zupełnie nie potrzebne bo wygeneruje tylko dodatkowe koszty. Za miedzą mamy konkurencję gdzie koszty lotniskowe są dużo mniejsze. Zadłużanie spółki dobrze wychodzi prezesowi. Nowy pas by się przydał ale proponowana nowa konfiguracja z osią startów Rząska- Cholerzyn niesie za sobą konsekwencje w postaci wysokich odszkodowań, w niektorych przypadkach wykupu nieruchomości. A przynajmniej w Rząsce mieszka sama elita i domy bardzo bogate. Nie wiem więc po co Prezes pcha się w bagno
gość_67568 2014-11-12 13:49   
gość_67568 - Profil gość_67568
Marlenax 88, to jak ten remont zrobić bez zamykania lotniska ?
usuniety 2014-11-12 13:37   
usuniety - Profil usuniety
gość_67568 Problem w tym, ze nie da sie szybko wykonac remontu pasa, bo po pierwsze jest betonowy, a po drugie trzeba go dostosowac do nowych przepisow, czyli wyrownac (roznice poziomow sa zbyt duze wg nowych wytycznych).
gość_67568 2014-11-12 11:31   
gość_67568 - Profil gość_67568
Patrząc całkowicie obiektywnie, lepiej jest zamknąć lotnisko na krótki okres, wykonać w sposób zaplanowany i szybki remont pasa, niż czekać aż ULC go zamknie i wtedy przerwa w funkcjonowaniu lotniska będzie znacznie dluższa. A i linie lotnicze w tym drugim przypadku będą miały spore roszczenia.
gość_4ebf7 2014-11-12 10:17   
gość_4ebf7 - Profil gość_4ebf7
Ciekawa dyskusja sie zaczęła pod adresem zobacz link po tym jak gościu dostał bana :D na forum lotnictwo.net.pl Ciekaw jestem czy faktycznie budowa nowego pasa ukośnego mogłaby się odbyć pod ruchem. Czy ktoś wie czy lotnisko wysłało zapytania ofertowe do firm i jeśli tak do jakich o możliwości remontu obecnej drogi startowej ?
gość_7520e 2014-11-11 22:19   
gość_7520e - Profil gość_7520e
Taki na 3200m by się przydał jak w KTW :D
gość_3adc8 2014-11-10 22:26   
gość_3adc8 - Profil gość_3adc8
Najlepszym pomyslem jest wspolne lotnisko dla Krakowa i Katowic, ktore mogloby obslugiwac owe 10 mln pasazerow juz za ok 5-10 lat. Lotnisko powinno byc polaczace z centrum Krakowa i miastami Konurbacji Slaskiej szybka koleja oraz dzieki przedluzonej na poludnie linii CMK z Bielskiem Biala i Ostrawa. Takie lotnisko mogloby konkurowac z PRG, BUD i nawet VIE oraz uzupelniac nowe lotnisko dla Warszawy i Lodzi (zastepujace Okecie, Lublinek i Modlin) umiejscowione na miejscu przeciecia (przedluzonej do Rebiechowa i Gdanska) CMK z linia Y. LOT i ELO mieliby skad rozwijac siatke.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama