LOT na plusie i wciąż bez dalszej pomocy państwa

LOT na plusie i wciąż bez dalszej pomocy państwa Zgodnie z zatwierdzonym planem restrukturyzacji LOT-u, druga transza pomocy publicznej w wysokości 381 mln zł powinna zostać wypłacona już w sierpniu ubiegłego roku. Pierwszą transzę w wysokości 400 mln zł przewoźnik otrzymał w grudniu 2012 r. Skuteczniejsza niż zakładano restrukturyzacja linii spowodowała jednak, że przewoźnik ma wystarczająco dużo gotówki. Po...
03/10/2014 15:34   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_3570a 2014-11-13 10:58   
gość_3570a - Profil gość_3570a
gość_5da8b: Nie jestem pewien, czy mogą zamawiać teraz samoloty. Poza tym czekajmy cierpliwie, za niedługo ma być wreszcie ogłoszona strategia rozwoju, to się wszystko dowiemy ;)
gość_5da8b 2014-11-12 21:41   
gość_5da8b - Profil gość_5da8b
Na plusie, ale po jak długim okresie minusa. I to dużego minusa. Mimo to LOT powinien m.in. już dziś złożyć zamówienie na minimum kilka samolotów średnich. Niedługo pewnie będą sprzedawać te bardziej wysłużone Embraery 170, więc flota znów może się pomniejszyć. Np. E 175 Plus bądź E 190Plus albo 190-E2 czy Boeing737 bądź A320 powinni już zamawiać, bo na przyjście zamówienia czeka się nawet kilka dobrych lat.
gość_4e40f 2014-10-22 22:51   
gość_4e40f - Profil gość_4e40f
LOT do 2008 nie był czerwoną wyspą. I komu to przeszkadzało?
pablakiss 2014-10-22 14:06   
pablakiss - Profil pablakiss
a ja polecam Greckie narodowe Olympic air :) he he
mietek 2014-10-22 13:20   
mietek - Profil mietek
gość_4e40f: "Ale 7 lat z rzędu jechać na stracie, to jest wynik skandalicznie zły i niespotykany w żadnej innej linii lotniczej." - przeglądałeś kiedyś wyniki finansowe innych linii lotniczych? Polecam Air France:)
gość_e205d 2014-10-22 12:57   
gość_e205d - Profil gość_e205d
gość_4e40f: A dlaczego nie latają 787 gdzie indziej? Krytykujesz, a znasz przynajmniej przyczynę takiego działania? Bo jak nie, to Twoja wypowiedź nie ma sensu...
gość_4e40f 2014-10-22 01:21   
gość_4e40f - Profil gość_4e40f
Nikt nie mówi, że okres jest łatwy. Ale 7 lat z rzędu jechać na stracie, to jest wynik skandalicznie zły i niespotykany w żadnej innej linii lotniczej. Dreamliner spóźnił się nie tylko dla LOTu, inni też musieli na niego przecież czekać. Największym dramatem LOTu jest jednak całkowity brak tych "zamierzeń" o których piszesz. Podaj choćby jeden przykład wykorzystywania przez LOT przewag konkurencyjnych jakie daje im 787. Oni po prostu latają tym samolotem nadal tak samo, jak kiedyś przez lata całe latali na 767 - Północny Atlantyk i nic więcej! Mimo że mają teraz do dyspozycji znacznie większy zasięg i koszty dużo niższe od konkurencji. Do tego obsługują te samoloty w angielskiej firmie bo Zarząd sprzedał swoje hangary które miał na Okęciu komuś innemu! Przecież to jest monkey business w najczystszej postaci. A konkurencja już w grudniu dostaje Airbusy A350, więc i przewagi Dreamlinera szybko się skończą... Mało która firma tak bardzo jak LOT potrzebuje dziś wizji rozwoju i kompetentnego zarządzania z pomysłem na rozwój siatki i mądre alianse. To jest branża dla odważnych profesjonalistów, nie dla księgowych którzy jedno co umieją, to tylko obcinać koszty. Poprawi się w ten sposób niewątpliwie wynik każdej firmy, ale to działa wyłącznie krótkoterminowo.
demar 2014-10-15 08:46   
demar - Profil demar
Okres dla LOT jest trudny - tutaj nikt nie ma wątpliwości. Dawniej często zmieniano zarządy (polityka..), zbyt długo czekano na B787 (skumulowana strata w latach 2008-2011 wyniosła ponad 1116 mln zł, najwięcej w 2008 - 732 mln, do tego trzeba dodać wyprzedaż dużej części aktywów), słabe było nastawienie na sprzedaż - napisano o tym bardzo, bardzo wiele.

Natomiast w tej chwili pozostaje weryfikować, czy nowe zamierzenia się sprawdzają i czy nowe decyzje działają na plus, czy też nie. Jak ktoś ma pomysł jak zarabiać więcej i to napisze - pewnie LOT się nie obrazi. Tylko gdzie tutaj propaganda?
gość_57d23 2014-10-14 22:34   
gość_57d23 - Profil gość_57d23
Od kilku lat trwa najczarniejszy okres w całej długiej historii Lotu. Ale propaganda usilnie przedstawia to jako sukces :)
gość_4f33d 2014-10-12 20:17   
gość_4f33d - Profil gość_4f33d
Dobry bajer, to pół roboty. To podstawowa zasada w niektórych firmach zarządzanych przez "fachowców" z politycznego nadania partyjnych kolegów.
gość_61216 2014-10-08 16:16   
gość_61216 - Profil gość_61216
LOT miał od 2005 roku opcje na 8 dodatkowych Dreamlinerów, którego cena wzrosła od tego czasu co najmniej dwukrotnie. Czy oni te opce nadal mają, czy je sprzedali? Może w odpowiedzi na to pytanie tkwi tajemnica "zysku" w firmie? Bo jak jeszcze inaczej wytłumaczyć plus finansowy w sytuacji gdy nie podjęto żadnej strategii rynkowej? Ani dobrej ani złej, ani mądrej ani głupiej. Po prosu żadnej.
gość_e6e95 2014-10-07 21:21   
gość_e6e95 - Profil gość_e6e95
Myślę, że wspominane od lat Tokio a nawet i Hong Kong powinny być w siatce LOTu. Zainteresowanie może być niemałe. Zwłaszcza na do dziś niezrealizowane Tokio.
wroord 2014-10-07 16:47   
wroord - Profil wroord
Spooks z tego co wiem to LO jako jedyna linia z Europy ma pozwolenie na loty do Szenzen (SZX) kolo Hong Kongu i to moze byc bardzo ciekawa propozycja, bo teraz wiele ludzi musi z Hong Kongu jechac albo wodolotem albo autobusem. W Szenzen znajduje sie wiekszosc szwalni ubran i butow.Rosja straszy zamknieciem Syberii, ale to oplaty za przelot utrzymuja Aeroflot, wiec nie tak predko z tego zrezygnuja.
gość_c3d9c 2014-10-06 23:16   
gość_c3d9c - Profil gość_c3d9c
Itaka to Itaka oraz Rainbow "podpaśli LO " i nauczyli jak zarabiać na Egzotyce . Komisja UE odpuści kiedyś LO ... i wtedy LO zacznie robić takie trasy na własna rękę .. początkowo z sukcesem, potem w obliczu konkurencji ( touroperatorzy wynajmą inne linie do obsługi egzotyki ) zacznie sie to im sypiac i zaczną ponownie tracić .. wniosek trzymać z touroperatorami to oni sa na rynku z oferta i potrafią opakować sprzedać właściwie każde badziewiaste wakacje ... w Gambi i innych .. bo to Egzoryka i ludzie biurą .. Docelowo LO z B787 = Condor
mietek 2014-10-06 12:52   
mietek - Profil mietek
O matko, jaka panda maruderów i stękaczy. Rzygać się chce czytając niektóre wypociny. Jest zysk na działalności operacyjnej to od razu: to przez cenę ropy, zobaczymy jak dojdą inne koszty i wynik netto za rok. Jakoś Air France nie przynosi zysków mimo spadku ceny ropy, a LO kiedyś był na wielkim minusie na działalności operacyjnej. Tylko Polacy potrafią znaleźć tyle negatywów i podejrzeń w pozytywnej informacji.
spooks 2014-10-06 12:10   
spooks - Profil spooks
Jak dla mnie planowanie kierunku azjatyckiego wydaje się ryzykowne skoro wiadomo że nasz wschodni sąsiad tylko czeka ażeby jakoś nam dowalić. Idealnie mu się podkładamy snując plany tras nad Syberią.
gość_632a6 2014-10-06 10:20   
gość_632a6 - Profil gość_632a6
Zachęcam do przeliczenia cen ropy na złotówki powiedzmy z datą 1.05 oraz 1.10 zanim zaczniemy sugerować różne rzeczy.
gość_a5f55 2014-10-06 09:21   
gość_a5f55 - Profil gość_a5f55
Trzeba być niezwykle subiektywnym optymistom, aby zachwycać się ogłoszonym wynikiem LOT-u.
Zachęcam do głębszej analizy dokumentów finansowych Firmy, w celu sprawdzenia co odgrywa większą rolę w jej bilansie - tzw. "restrukturyzacja", czy rekordowo niskie ceny ropy?
wroord 2014-10-06 01:34   
wroord - Profil wroord
gość_d558f B747 to zupelne marzenie biorac pod uwage fakt ze LO nawet nie skusil sie na wieksze dramlinery 787-9 tylko pozostal przy najmniejszym modelu 787-8.
gość_d558f 2014-10-05 15:32   
gość_d558f - Profil gość_d558f
Trochę szkoda, że sytuację musiała ratować, nazwijmy to ładnie, restrukturyzacja. Niemniej jak LOT jest już na plusie (pytanie na jak długo), przyjdą bodaj wiosną 2015 roku jeszcze następne Dreamlinery 787, powinno być ich więcej niż tyle ile mamy dziś -powinna być nieco większa flota dalekiego zasięgu. 747 to chyba na razie marzenia... Średniego zasięgu mam nadzieję, że uzupełnią o choćby następne dwa, trzy E 190/195, może kilka 737 MAX next gen (według wielu świetne samoloty). Flota, choćby o te kilka samolotów, byłaby już na prawdę"zacna". Więc LOT mógłby wdrożyć obiecywane nowe połączenia w różnych kierunkach i zachodnim, i południowym, i północnym, a ze wschodniego -wyczekiwane Tokio.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy