Gość Pasażera: Michael O'Leary

Gość Pasażera: Michael O'Leary Michael O'Leary udzielił wyłącznego, ponad godzinnego wywiadu Pasazer.com dzień przed konferencją prasową dla polskich dziennikarzy. Do jednego z warszawskich hoteli szef Ryanaira przyjechał prosto z lotniska. Mimo późnej pory, był wyluzowany i rozmowny.  W rozmowie nie ma śladu kontrowersyjności, z której znany był O'Leary, a szef Ryanaira sam przyznaje - do...
24/09/2014 23:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-09-30 16:31   
greg0303 - Profil greg0303
Ryanair oferował współpracę Alitalii i dowożenie (feedowanie) pasażerów do ich głównego lotniska Rzym/Fiumicino, ale włoski przewoźnik odrzucił tę ofertę. Obecnie MOL ma podobne propozycje dla Air France i Lufthansy.
infomodlin 2014-09-30 08:51   
infomodlin - Profil infomodlin
dokładnie rok temu wrócił na WMI Ryanair !!!
Największa tania linia lotnicza w europie.............
od 30.09.2014 na WMI zmieniło się wiele, ale i dużo zostało do zrobienia....
Ryanair już w tym roku obsłużył 1.2mln.pax do końca roku w sumie obsłuży 1.6mln.pax
Plany na 2015r. są ambitne czy do wykonania czas pokarze
Na ostatniej konferencji szef Ryanaira MOL zapowiedział 2.5mln.pax
Staniemy się 5 lotniskiem w Polsce nie da się oszukać ten rozwój jest dzięki zarządowi i właścicielom Portu Lotniczego Warszawa-Modlin którzy wynegocjowali powrót Ryanaira.
Co Ryanair zrobił przez ten rok od powrotu........
- obsłużenie w 2014r. 1.2mln.pax
- uruchomienie bazy od 23.10.2014 z dwoma samolotami
- zapowiedziane nowe połączenia
- i wiele innych rzeczy mniejszych ale równie pozytywnych dla rozwoju WMI.

Samo lotnisko rozwija się dynamicznie.
w 2014 rusza procedura projektu, następnie zgód środowiskowych, przetarg i budowa samego terminala który obsłuży 6mln.pax obecny ma możliwości przerobowe do obsłużenia 3mln.pax jak widać w 2015r. tego miejsca może zabraknąć.
Dlatego zarząd podjął decyzję o postawieniu, tak jak zrobiło to lotnisko w Krakowie namiotu tymczasowego do momentu oddania nowych części terminala.
Obecny terminal został zaprojektowany tak żeby mógł być szybko i tanio rozbudowany.
Dzięki świętej pamięci Stefana Kuryłowicza polski architekt, dr hab. inż. architektury i urbanistyki o specjalności architektura budynków użyteczności publicznej miałby powodu do dumy jak ładnie rozwija się jego myśl techniczna i samo lotnisko.

Samemu lotnisku specjaliści internetowi nie obrażając wszystkich porażkę WMI bo dojazd słaby, kolejki, stanie pod chmurą, obsługa itp.....
Nikt nie zaprzecza że tak nie było prawdy oszukać się nie da.
Ale z każdym dniem miesiącem rokiem jest i będzie lepiej.
Ilość pasażerów o czymś świadczy.
Infrastruktura i obsługa znacznie się poprawiła WMI uczy się na błędach proszę pamiętać lotnisko ma 2 lata i przez dwa lata przeszło tyle co nie jedno większe lotnisko w tak ciężkich czas wygrało walkę z problemami chyba nie trzeba przypominać jakie to były problemy.

Co do osób krytykujących krytyka jest potrzebna bo dzięki krytyce można zauważyć błędy jakie się robi za co dziękuje, krytyka wzmacnia nie osłabia bo wiem że jeśli ktoś krytykuje to trzeba udowodnić że ktoś jest w błędzie.
Proszę tylko o merytoryczną krytykę nie obrażanie.

infomodlin: w 2013r pisałem dużo i nic moje informacje były nie sprawdzone pełne plotek anie faktów... postanowiłem od stycznia 2014r. informować nie o mitach tylko o faktach o informacjach w 100% prawdziwych i potwierdzonych.
Wszystko to co zapowiadałem okazało się prawdą wymienię najważniejsze rzeczy:
- ILS cat II
- Baza
- Rozwój Ryanaira
i wiele innych ale tutaj nie ma miejsca na monolog dla osób zainteresowanych jest archiwum.
Ten rok 2014r. jeszcze się nie zakończył. jeszcze dla WMI przyniesie wiele........
każdy wie co mam na myśli..........

Proszę pamiętać macie problem z dojazdem chcecie coś wiedzieć o WMI piszczcie również na prywatną pocztę forum......
spływa dużo wiadomości pozytywnych i negatywnych za co dziękuje.........
gość_a30ab 2014-09-30 08:34   
gość_a30ab - Profil gość_a30ab
Precyzując: skasowano dwa połączenia do GDN (po jednym w sobotę i niedzielę) i niestety zamieszano w rozkładzie. Obecnie niestety loty w kolejne dni tygodnia nie są wykonywane o tych samych godzinach :/ Warto wspomnieć, że MOL zapowiadał, że są nastawieni na krajówkach na ruch biznesowy i właśnie dlatego będą dwie rotacje. A taki ruch ma miejsce od poniedziałku do piątku więc weekendowe dwie rotacje w rozkładzie zimowym przy obecnym nie najlepszym obłożeniu nie mogły się przyjąć. Natomiast w rozkładzie letnim taka opcja pozwoli na jednodniowe wypady nad morze :)
infomodlin 2014-09-30 08:04   
infomodlin - Profil infomodlin
gośc-b2eec@ Kłamiesz !!! nie wprowadzaj w błąd.... od 01.12.14 likwidowane jest jedno połączenie w Niedzielę od Poniedziałku do Soboty są po dwa. Połączenie zostało zlikwidowane na sezon zimowy. Dla twojej informacji Szczecin i Rzeszów od 2015r będzie. Kto ciebie zatrudnił hejterze..... ?!
gość_b2eec 2014-09-29 16:01   
gość_b2eec - Profil gość_b2eec
I mamy wiadomość dnia. Fr kasuje większość krajowek do Gdańska od 1 grudnia. Nieoficjalnie fatalna sprzedaż. @infomodlin to mała porażka i nadal sądzisz, że krajowki w Modlinie długo będą dostępne czy je skasuja lub przeniosą do WAWy ?
infomodlin 2014-09-26 21:35   
infomodlin - Profil infomodlin
miroso@ zgoda w 100% jedziemy tym co nam pasuje............ :-)
usuniety 2014-09-26 19:26   
usuniety - Profil usuniety
ekh... widzę, że czytanie ze zrozumieniem to nie jest umiejętność, którą wszyscy posiadają. a za to wielu to genialni interpretatorzy tekstu i świetni semantycy...

ale z innej beczki - zainspirowanymi kwiecistymi opowieściami, jak to dzielnice północno-wschodnie zyskały na otwarciu WMI postanowiłem sprawdzić jak to jest z tym dojazdem. wirtualnie oczywiście - bo jako przeciętny nie-Warszawiak dojeżdżający na lotnisko użyję raczej transportu zbiorowego i możliwości sprawdzę w Internecie:
a zatem jest tak (wedle wskazań z serwisu jakdojade.pl; od razu też zaznaczam, że nie brałem pod uwagę cen biletów itp)
Warszawa Centrum - Okęcie: pociągiem i/lub autobusem (wg wskazań rozkładowych): 25 - 30 min (pociągiem szybciej i pewniej, bo wiadomo - nie stoi w korkach)
Warszawa Centrum - Modlin: ModlinBusem - ok. 40 min
A zatem różnica - prawie żadna (jak to niektórzy poniżej zauważyli zresztą)
A teraz weźmy te dzielnice północno-wschodnie. Sprawdziłem gdzie jest Tarchomin i Białołęka. W granicach tych dzielnic - o wcale nieźle rozwiniętej komunikacji miejskiej (lub ich okolicach) - są co najmniej dwie stacje kolejowe obsługiwane przez KM do Modlina - PKP Żerań i PKP Choszczówka, znacznie dalej - PKP Płudy. Jeśli jedziemy z Żerania - czas przejazdu do Modlina to 32 min. i ok. 10 min ze stacji pod terminal. Dojazd do PKP Żerań z najbardziej odległego punktu na Tarchominie - to ok. 20 min. Czyli suma - 60-65 min.
Jak wygląda dojazd na Lotnisko Chopina - a podobnie, najlepiej z PKP Żerań SKM - 50 min i dojazd na PKP Żerań - 20 min. Suma: 70 min.
Różnica - żadna. Liczby bezwzględne.
ModlinBus się z tych północno-wschodnich dzielnic się nie opłaca - bo do Centrum trzeba jechać ok. 40 min.
Poza tym, nie dalej niż trzy lata temu, kiedy mój brat mieszkał na Chomiczówce (czyli niemal dokładnie po drugiej stronie Wisły co przywołany Tarchomin czy Białołęka), często zdarzało mi się (zawsze poza godzinami szczytu) jeździć stamtąd na WAW. Albo jego prywatnym autem albo taxi. Czas przejazdu nie przekraczał 30 min, a koszt taksą - 60 zł. Także sorki - argument dojazdu w kontekście, w jakim został podniesiony raczej mnie nie przekona.
WMI - jak to pisałem jest potrzebne i nie mam co do tego wątpliwości. Jeśli jest popyt (i to jaki) na loty z niego - to jest to najlepszy dowód. Nie mam zamiaru ani ubliżać temu portowi ani deprecjonować jego znaczenia. Jeśli dla wielu ludzi podróżować - taniej, ale mniej komfortowo - jest najlepszym wyjściem i oni się na to godzą - to nikt nikomu tego nie broni. A to, że jestem uprzedzony do przewoźnika - to oczywiście moja sprawa. Ale niech rzuci kamieniem ten, kto nie jest do jakiegoś przewoźnika uprzedzony. To, że stawiam W6 wyżej niż FR opiera się na podobnych przesłankach jak ci, którzy robią odwrotnie.
Ale cóż - nie jestem z Warszawy tylko z reszty świata, nie mam własnego auta i jestem piewcą linii tylko za jej PR. :)
gość_a30ab 2014-09-26 15:39   
gość_a30ab - Profil gość_a30ab
@gość_82a2f Przeczytaj mój wcześniejszy post jeszcze raz, uwzględniłem koszt dojazdu do WAW i dlatego napisałem że do WMI jest drożej o 20zł a nie o 30zł (pisze o podróży RT). Jeszcze raz napiszę, że dla pasażera podróżującego z Centrum Warszawy różnica w locie RT (dojazd na lotnisko + bilety lotnicze) pomiędzy WMI a WAW to tylko 20zł więc grosze. I bardzo się cieszę, że W6 lata z WAW, a FR z WMI gdyż pasażer ma wybór.
gość_1f156 2014-09-26 15:24   
gość_1f156 - Profil gość_1f156
Niektórzy się zachowują, jakby Okęcie było w samym centrum i dojechanie do centrum Warszawy nic nie kosztowało ani nie zajmowało czasu. Otóż autobus 175, którym nadal jeździ większość pasażerów, z centrum na Okęcie rozkładowo jedzie 30 minut. W rzeczywistości często jedzie dłużej przez korki. Tymczasem Modlinbus rozkładowo jedzie 40 minut a dużo rzadziej natrafia na korki. Czy ta różnica w czasie dojazdu naprawdę jest aż taka wielka????
gość_82a2f 2014-09-26 15:04   
gość_82a2f - Profil gość_82a2f
@gość_a30ab no wymieniłeś, ale fakty pomimo są takie, że Ryanair rozwija się, rosną LF, przybywa tras pasażerów a różnica na opłatach to tylko część kosztów. Bilet kolejowy kosztuje 15 zł a w Warszawie to rozumiem, że dojazd do WAW jest za darmo? Nie, też trzeba płacić kolo 5 zł i ta różnica WAW vs WMI wynosi 10 zł. Do tego dochodzą inne opłaty, handling itd. a pewnie FR coś więcej wynegocjował, generalnie jest tańszy i w efekcie ostateczna cena biletu jest niższa. Pominę ostatnie zmiany-bezpłatny podręczny, numerowane miejsca co przekłada się na chętniejszy wybór Modlina. Może kiedyś z krajówkami wejdą do WAW, ale władzom PPL nie zależy wpuszczać Irlandczyków bo zaszkodzi LOtowi, więc o jakimś super traktowaniu Ryanaira można przez PPL zapomnieć. Powiedzą,,macie Modlin, tam latajcie". Co do Pendolino czas przjeazdu to jedno, ale jak ceny na ,,last minute" będą 200-300 zł jeśli nie więcej to ta różnica na niekorzyść samolotu nie będzie taka duża.
jaszunski 2014-09-26 14:37   
jaszunski - Profil jaszunski
pablakiss: Całkowicie się z tobą zgadzam. To inny forumowicz jako przykład "beznadziejności" FR podał ich agresywny PR. Więc mu odpowiedziałem, że W6, którego wychwalał pod niebiosa, ma taki sam, tylko głupszy :)
gość_a30ab 2014-09-26 14:36   
gość_a30ab - Profil gość_a30ab
Faktem jest, że na WAW opłaty za pasażera są wyższe o 40zł niż na WMI i to po części przekłada się na ceny biletów. Faktem jest, że dojazd RT komunikacją publiczną (pociągiem) dla większości pasażerów do WMI jest droższy o 20zł niż do WMI,. Faktem jest, że krajówki z WMI po 39zł sprzedają się średnio. Faktem jest, że krajówki FR z WAW w cenie 100-120zł sprzedawały by się jak świeże bułeczki, więc eksodus włoski CIA->FCO na trasach krajowych w Polsce to tylko kwestia czasu. Ale zobaczymy co będzie się działo na rynku po wyjechaniu na tory Pendolino.
pablakiss 2014-09-26 14:31   
pablakiss - Profil pablakiss
@jaszunski..tak naprawde co kogo interesuje polityka reklamyW6 i Ryanair...Dla mnie moga sie pozabijac ..i wielu milionow ludzi tez..aby bilety byly tanie i pelne lotniska...Dzieki tym LCC ..Jozek ktory doil recznie krowy w PL ..doi je teraz maszynowo w EU.i jest co roku na swieta!!!! Wlasnie dzieki tej reklamie!!!!!
jaszunski 2014-09-26 14:22   
jaszunski - Profil jaszunski
pablakiss: To nie była darmowa reklama jak pierniczenie MOL-a, tylko cała kampania reklamowa, za którą trzeba było zapłacić. Już samo jej założenie było z gruntu fałszywe i jak się okazało nietrafione. A jakbyś mnie czytał uważnie, to zobaczyłbyś, że ja nie mam za złe tego W6, tylko przywołałem ten w przykład w odniesieniu do postu innego forumowicza, który pisał o tym jaki FR ma agresywny PR. Otóż W6 ma taki sam agresywny PR, tylko jest mniej skuteczne, zarówno w działaniach public relations jak i w walce o polskie niebo. Koniec kropka
pablakiss 2014-09-26 13:41   
pablakiss - Profil pablakiss
@jaszunski-sam MOL przyznal ze robil sobie darmowa reklame pierniczac gupoty na temat platnych toalet i miejsc stojacych w na pokladzie RYanair ...a ty teraz opisujesz darmowa reklame Wizz ze RYanair jest be.No prosze Cieeee ...to polityka reklamowa.. wiec przykro mi ale mylisz pojecia...Ja dzis pracuje w RYanair i udziele wywiadu w ktorymopowiem o W6 na jakich to szmelcach lataja na okecie w porownaniu do next gen..i co..mi zrobisz? Ja sie reklamuje za free a ty sobie lataj na starych arbuzach co oczywiscie jest nieprawda ...
jaszunski 2014-09-26 13:18   
jaszunski - Profil jaszunski
gosc 32841: Nie ja porównuję, tylko inny forumowicz. Według mnie takie porównania sensu nie mają z powodów, które podałem wcześniej, nie będę się powtarzał. Założyłbym się z tobą, ale jesteś tylko trollującym anonimem, więc do zakładu chyba nie dojdzie, bo nie wiedziałbym, od kogo odzyskać należność :) Nalezysz pewnie do tych, którzy rok temu wieszczyli, że FR w ciągu roku, dwóch przejdzie na WAW. A tu proszę jaki piękny rozwój.
gość_32841 2014-09-26 12:43   
gość_32841 - Profil gość_32841
@jaszunski - Skoro porównujesz do BCN . Kilka lat temu FR zarzekał się,że do BCN i MAD nie pójdzie bo za drogo. Dziś lata w 40 kierunkach z BCN i jakoś nie jest za drogo, a bilety można kupić już za 15 euro w połączeniach krajowych. Założyłbym się ,że w ciągu 1-2 lata wszystkie krajówki przejdą do Warszawy bo z Modlina załe życie będą do nich dokładać. Bo jeśli płacą Modlinowi 18zł, a bilet sprzedają za 19zł. to nic dobrego to nie wróży i świadczy o tym jak mizerna jest frekfrencja szczególnie z WMI do GDN. Trochę logiki.
jaszunski 2014-09-26 12:43   
jaszunski - Profil jaszunski
krzysiekl: Fr płaci z zależności od ilości przewiezionych pax. Dlatego tak bardzo zależy im na zwiększaniu ruchu w Modlinie. Przy 1,6 mln pax w 2014 roku stawka wynosi 18 zł za pax. W 2015 FR deklaruje że przewiezie 2,5 mln pax, czyli stawka będzie już 9 zł za pax. Powyżej 3 mln pax stawka zatrzymuje się na 5 zł i tyle FR zadeklaruje w 2016 roku. Masz rację z tymi zmianami stawek na lotniskach, ale zwróć uwagę, że cennik WMI jest zrobiony pod FR. Jest to cennik promujący takiego giganta, który jest w stanie wygenerować ruch kilkumilionowy. Dla mniejszych przewoźników stawki nie są już tak atrakcyjne. WAW natomiast nie będzie dostosowywać cennika pod FR, dlatego ewentualne korekty w cenniku nie zmienią sytuacji.
krzysiekl 2014-09-26 12:25   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@jaszunski

całkowicie się zgadzam, oczywiście trzeba uwzględnić, że istotna kwestia kasy, zwłaszcza stawek z pasazera na lotnisku może się zmieniać (gdyby kiedyś Modlin podniósł opłaty pobierane od FR a Okęcie obniżyło...może to diametralnie zmienić sytuację. ) Rozumiem, że FRa na Modlinie płaci stałą kwotę niezależna od ilości podróżnych?
gość_aeddb 2014-09-26 12:17   
gość_aeddb - Profil gość_aeddb
@gość_96877
to dotyczy każdej linii a nie tylko FR.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy