Mikosz ambitnie o Okęciu.

Mikosz ambitnie o Okęciu.
13/08/2014 14:39   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_0fccd 2015-03-31 15:49   
gość_0fccd - Profil gość_0fccd
przyda się ten 3, równoległy pas... ale, żeby okęcie stało się lotniskiem przesiadkowym dla polaków, lot musi otworzyć więcej kierunków dalekodystansowych (kupić więcej maszyn), można by było wybudować kilka atrakcji w warszawie m.in. park rozrywki tak jak six flags a usa, szkoda tylko, ze nie mamy tyle ropy co uae
gość_9da33 2014-08-16 10:57   
gość_9da33 - Profil gość_9da33
Jak 14 lat temu zaczynałem pracę na Okęciu już nam prano mózgi takimi nowinkami. HUB, HUB, HUB...
Trudno mi w to uwierzyć żeby się udało. A wtedy było łatwiej, nie było tanich linii ;)
gość_bf708 2014-08-15 14:07   
gość_bf708 - Profil gość_bf708
stanjpn: Na tym opracowaniu odległość między 15R/33L a 15L/33R wynosi właśnie 1035 metrów, więc nie łamie tej zasady. Swoją drogą ciekawe, że Konwencja CHICAGOWSKA, a w ORD, czy innych lotniskach w USA powyższy przepis nie obowiązuje ;/
stanjpn 2014-08-15 11:44   
stanjpn - Profil stanjpn
Gosc_bf708 Dzięki za ten link z opracowaniem. Powtarza ono jednak błąd polegający na słabej znajomosci Konwecji Chicagowskeij, a szczególnie załącznika 14. Przepis 3.1.12 stanowi, ze równolegle drogi startowe dla zapewnienia niezależnych operacji powinno dzielić 1035 m (tyle jest w linkowanych opracowaniu). Jednak nie wydaje mi sie, aby na okeciu była potrzeba dwóch pasów do niezależnych ladowań. Jeśli jeden pas jest używany do ladowań, a drugi do startów, odległość miedzy nimi może wynieść 760 m, pomniejszone o 30 m na każde wysunięcia pasa do ładowania w kierunku podchodzącego samolotu. W układzie nowy pas ładowania, stary stary - nowy pas nie musi przesuwać całej obwodnicy, a jedynie przejść nad nią na krótkim odcinku, prostopadle. Popatrzcie na układ dróg startowych w MAN i oczywiscie DOC 4444 PANS-ATM, z którego to wszystko pochodzi. Pozdr!
gość_9a460 2014-08-15 09:08   
gość_9a460 - Profil gość_9a460
Panie Mikosz. Mówiliście to już od 10 lat, i koncepcja portu przesiadkowego dla regionu się nie sprawdza! Dziękujemy! Latam ok. 20 razy rocznie (mieszkam w Gdańsku) i przez ostatnie 10 lat nigdy nie leciałem lotem!
wroord 2014-08-14 18:36   
wroord - Profil wroord
Mietek zgadzam sie z opiniami nt portalu, ale jesli chofzi o komentarz w temacie to rozmowy dotyczace stworzenia hubu przesiadkowego slychac od 20 lat. Lotnisko konczy modernizacje starego terminala, wiec problemem pozostaje LOT. Trzeba pamietac ze jeszcze oprocz ceny pasazer chce miec zapewniona dobra obsluge od chwili kupienia biletu do chwili odebrania bagazu po podrozy. Strona internetowa LOT-u dalej jest do banii, jak chce sie kupic bilet to wywala po wpisaniu wszystkich danych i trzeba wszystko powtarzac pare razy, serwis pokladowy staje sie gorszy od ultra low costow, nie mowiac juz o niektorych pracownikach. Zycze im wszystkiego najlepszego, ale maja jeszcze bardzo daleka droge zanim ludzie na zachodzie zechca latac LOTem.
spotter10 2014-08-14 12:35   
spotter10 - Profil spotter10
Mikosza od zawsze uważałem za człowieka z wizją i pomysłem na przyszłość LOT'u. Szkoda, że przez pewne powody (których mi się nie chce ponownie opisywać) został praktycznie zmuszony do odejścia z tej firmy i przez czas jego nieobecności, nasz narodowy przewoźnik się trochę cofnął w rozwoju. WAW chyba już zrobił (i robi nadal) wiele, aby takim liczącym się HUB'em być. Teraz właśnie kolej na LOT aby to wykorzystał. I wierzę, że Mikoszowi może się to udać. Ale musi być prezesem przez dłuższy czas, a nie tylko rok czy dwa. A Pan Pamuła w swojej wypowiedzi pokazuje siebie, czyli jego niespełnione ambicje oby być portem nr 1 w Polsce. I oczywiście nie ma racji. KRK czy GDN będą po WAW najważniejszymi lotniskami w Polsce i może mają szansę stać się mini HUB'ami dla małych, regionalnych przewoźników, ale nie dla wielkiej linii. I wcale nie potrzeba 300 maszyn, tylko wystarczy mniej. Ktoś tutaj podał przykład Austriana ze 100 maszynami. Nie wiem czy to najlepszy przykład, gdyż Austrian należy do LH i liczy się obecnie tylko dzięki LH. Moim zdaniem lepszym przykładem powinien być Finnair oraz HEL. Niech LOT najpierw dąży do tego celu, a następnie dalej. Na sam początek zwiększenie liczby 787 do 10 maszyn oraz 40'tu regionalnych (klasa C oraz D), plus współpraca z ELO (docelowo 20 maszyn). To powinno spokojnie wystarczyć na stworzenie zauważalnego HUB'u w WAW i zauważalnej w Europie linii lotniczej.
mietek 2014-08-14 10:59   
mietek - Profil mietek
No ja szczerze powiem też jakoś nie mogę się oswoić z nowym wyglądem p.com. Strona jest jakaś taka sztywna, zbyt poważna no ale może to kwestia czasu. Dodatkowym minusem jest to, że muszę się logować za każdym razem, a już po zalogowaniu, bo dwóch trzech kliknięciach mnie wywala i muszę się ponownie zalogować. A jak ograniczyliście liczbę komentarzy od gości? Tylko co drugi jest publikowany?:)
BA850 2014-08-13 20:52   
BA850 - Profil BA850
gość_eb465: zauważ, że nowy pas jest równoległy do 15-33, czyli podejście od strony Piaseczna, nie Ursynowa. za to pas 11-29 zostałby zamknięty - czyli powinno to uszczęśliwić Ursynów i Ursus ;) IMHO powinno się dążyć do układu takiego, jaki jest w np. w Mediolanie - mniejsze lotnisko blisko miasta (patrz Mediolan Linate), by obsługiwać ruch p2p krajowy i europejski oraz duże lotnisko typu hub (patrz Mediolan Malpensa)... ale trochę nam jeszcze brakuje do tego :)
gość_eb465 2014-08-13 20:34   
gość_eb465 - Profil gość_eb465
gość_bf708: ten projekt moznaby rozwazac, gdyby 1/na Wschod i Zachod od lotniska nie bylo dwoch sypialni: Ursynowa i Ursusa (ktore zawsze beda dazyc do ograniczania ruchu na Okeciu), 2/ Okecie dalo sie wpisac w system miedzymiastowej komunikacji kolejowej (aby zapewnic rozwoj transportu multimodalnego). Rozwiazanie to nie daje tez szansy kolejnej rozbudowy w przyszlosci i wymusza przebudowywanie dopiero co zbudowanego fragmentu obwodnicy i koniecznosci schowania jej w tunel w duzej czesci (koszty). Rozwiazanie to nie ukroci rowniez wydawania pieniedzy na nierozwojowe lotniska w Lodzi czy Radomiu, ktore przy tak rozwinietym Okeciu dalej nie beda mialy szans rozwoju.
gość_1309a 2014-08-13 19:33   
gość_1309a - Profil gość_1309a
Ten prezes ma glowe na karku. Tylko pogratulowac,
gość_bf708 2014-08-13 19:08   
gość_bf708 - Profil gość_bf708
gosc_eb465: Czy aby na pewno trzeba budować kolejne lotnisko? ;) zobacz link
gość_eb465 2014-08-13 18:02   
gość_eb465 - Profil gość_eb465
Nie od dzis wiadomo, ze jedyny sposob dla LOTu, aby przetrwal i sie rozwijal to rozbudowa hubu. I w koncu chyba to zrozumial obecny prezes. Oczywiscie dwaj gwiazdorzy (jeden z Krakowa, a drugi z Gdanska) nie omieszkali zaspiewac swojej starej spiewki. Ale najwidoczniej oni nic wiecej nie potrafia zaproponowac. Trzeba jednak zwrocic uwage, ze jesli LOT ma rozwijac hub, to Okecie jest na to za male. I trzeba wrocic do tematu lotniska miedzy Lodzia i Warszawa (umiejscowionego na przecieciu linii kolejowej Y oraz przedluzonej na polnoc CMK), ktore zastapi Okecie, Lodz Lublinek, Modlin oraz Radom (ktory nigdy nie powinien powstac). Okecie ma szanse obsluzyc conajwyzej 15 mln pax rocznie i wiecej sie nie da. Od dawna jest nierozwojowe. To co pokazal ARUP (roczna przepustowosc na poziomie 26mln) mija sie z prawda. Aktualnie jest uaktualniany plan generalny Okecia i pojawi sie w nim wielkosc miedzy 14 a 16 mln pax. Nowe lotnisko jest potrzebne niezaleznie czy LOT rozwinie hub czy nie i jedynie w zaleznosci od tego czy to sie LOTowi uda czy nie nowe lotnisko powinno byc wieksze lub mniejsze. Do budowy hubu nie trzeba tez 300 samolotow. Austrian ma ich 100 i hub w Wiedniu swietnie dziala. ROwniez LOT (wspolnie z Eurolotem) z flota 100 samolotow (co jest wykonalne w ciagu 5-8 lat) bedzie w stanie stworzyc porządny wezel przesiadkowy, ktory w naszej czesci Europy jest potrzebny. Majac hub w Warszawie bedziemy mieli mozliwosc latac bezposrednio z Warszawy do duzo wiekszej liczby miast niz ma to miejsce obecnie.
admin 2014-08-13 16:50   
admin - Profil admin
mietek: ograniczyliśmy liczbę komentarzy od gości.
krystek 2014-08-13 16:34   
krystek - Profil krystek
....i jeszcze jedno. Na starej wersji po wylogowaniu, taka ładna pani machała na pożegnanie. Teraz niestety już jej nie ma :):):)
gość_1678d 2014-08-13 16:32   
gość_1678d - Profil gość_1678d
Sezon urlopowy ;), ale też nowe image portalu jeszcze nie przyzwyczaiło ludzi gdzie co i jak.
krystek 2014-08-13 16:31   
krystek - Profil krystek
mietek: Masz rację. To wynika zapewne z ostatnich zmian na samym portalu.
Tez jestem jeszcze przyzwyczajony do starej strony. Myślę ,że z czasem będzie tu jednak większy gwar jaki bywał wcześniej.
mietek 2014-08-13 16:14   
mietek - Profil mietek
Dobrze, że Mikosz myśli perspektywicznie i chce dążyć do czegoś na wzór Helsinek. PS. Czy tylko mi się wydaje, że na p.com ostatnio jakaś posucha? Mało artykułów, mało komentarzy...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy