greg0303
2014-05-10 01:00
22 marca tego roku samolot American Airlines prawie zderzył się z dronem na wysokości 2300 stóp w pobliżu Tallahassee na Florydzie. Linie lotnicze w USA apelują od wielu lat do FAA (Federalnej Administracji Lotnictwa) o bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące lotów maszyn bezzalogowych.
gosc_01595
2014-05-08 23:13
Nie wiem czy wiecie ale TCAS to nie radar wojskowy i pokazuje jedynie intruza z włączonym transponderem, a jeśli ten go posiada a nie ma kodowania wysokości to TCAS pokazuje tylko punkt bez sugerowania zmiany wysokości lotu zatem trzeba samemu wypatrywać intruza choć ten może być kilka tysięcy stóp wyżej lub niżej. Nie sądzę żeby rosyjski samolot zwiadowczy leciał na zwiady z włączonym transponderem.
gosc_77d93
2014-05-08 20:02
tcas chyba działa tylko wtedy gdy w drugim samolocie jest tcas;)
gosc_cd939
2014-05-08 20:01
Trochę to by było idiotyczne jakby mieli transponder włączony :)
No jak to Rosja!!
Nie liczy się z nikim. Gdyby była katastrofa i tak znaleźli by wytłumaczenie. Z nikim się nie liczą. Robią co chcą!!
usuniety
2014-05-08 17:17
Czegoś tu nie rozumiem. Samoloty cywilne w większości są wyposażone w system TCAS (Traffic Alert and Collision Avoidance System). System TCAS w samolocie SAS nie wykrył, że ma nieoznakowany samolot na kursie kolizyjnym?