Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_ac1ba
2014-02-05 04:20
Kompletny brak profesjonalizmu, glowy powinny poleciec ..wstyd !!!!
gosc_d938f
2014-01-30 11:04
@gosc_44e7f Nawet gdyby byl CAVOK bez wiatru, to i tak z awaria klap zawsze leci sie na lotnisko z mozliwie najdluzszym pasem w okolicy. Tutaj pogoda wiekszoego znaczenia nie miala co do samego przekierowania.
gosc_44e7f
2014-01-30 10:44
Stansted nie wylądował wczoraj na LUZ między innymi ze względu na warunki pogodowe. Między innymi, ponieważ miał awarię. "przekierowane zostało wymuszone względami bezpieczeństwa. Samolot linii Ryanair ma awarię klap i będzie lądował awaryjnie w Warszawie." W Lublinie wiał silny wiatr więc lądowanie w takiej sytuacji byłoby bardzo ryzykowne.
Lokalizacja: EPLB
Czas: 20:00 UTC
Średni kierunek wiatru: 100 °
Średnia prędkość wiatru: 18 węzłów
Prędkość wiatru w porywach: 28 węzłów
Widzialność: 5000 metrów
Opad: śnieg
Intensywność: słaba
Zjawisko: niska zamieć śnieżna
Zjawisko: zamglenie
Pierwsza warstwa chmur: 5/8 do 7/8, wysokość podstawy 1800 FT
Druga warstwa chmur: 8/8, wysokość podstawy 4200 FT
Temperatura powietrza: -10 °C
Temperatura punktu rosy: -13 °C
Ciśnienie QNH: 1020 hPa
PS. Właśnie ląduje samolot, który "na pusto" przyleciał po paxów z Londynu.
gosc_82d3b
2014-01-29 23:38
Kolejne przekierowanie jedynego dzisiaj rejsowego samolotu. Fatalnie Lublin sobie poczyna. Na co komu to lotnisko?
gosc_ec6eb
2014-01-29 21:50
W WMI ostatnie lądowanie było o 21 więc pewnie też nie byli przygotowani na przyjęcie "po godzinach"...
krzyniu30
2014-01-29 21:40
A tymczasem mamy środę wieczór a Stansed do Lublina ląduje w Warszawie,nie w Modlinie,ale w Warszawie. Ciekawe
@gosc_bcbaf stawka opłaty terminalowej jest kalkulowana na podstawie ruchu na wszystkich lotniskach, a nie danego portu.
nie rozumiem dyskusji i oburzenia. w AIP jest opublikowane kiedy lotnisko działa z CTRem. IEG, BZG, SZZ także zamykają wieże na kołek i nie działają w pewnych godzinach, nie ma potrzeby to nie trzyma się kontrolerów na siłę, kropka. nawet gdyby przewoźnika, agent obsługi czy wreszcie zarządzający porozmawiali z obsadą można by wydłużyć doraźnie pracę, ale doraźnie i pod warunkiem odpowiedniej obsady (czas pracy).
gosc_e3eda
2014-01-29 14:03
@sauvi, możesz się nie napinać, bo pasażer pożegnał się z niewygodnym goluzem dawno temu.
coś nie mogę wkleić całej odpowiedzi w sprawie tego "skandalu" więc odsylam do źródeł
zobacz link
Ze względów bezpieczeństwa nie można
Komentarz Polska Agencja Żeglugi Powietrznej w sprawie odwołania rejsu RYR95 w dniu 27 stycznia
Harmonogramy czasu pracy służb kontroli ruchu lotniczego są przygotowane tak, aby zapewnić obsługę operacji rozkładowych.
Godziny pracy służb kontroli ruchu lotniczego na lubelskim lotnisku, tak jak i na pozostałych lotniskach, są opublikowane w AIP Polska.
W przypadku 27 stycznia 2014 roku, służby kontroli ruchu lotniczego były zapewnione na lubelskim lotnisku przez pięć godzin. Od 07:30 do 10:00 i od 11:30 do 14:00 (czasu uniwersalnego UTC).
Godziny pracy służb ruchu lotniczego, szczególnie kontroli ruchu lotniczego, są ściśle powiązane z klasą przestrzeni sektora odpowiedzialności oraz wymaganiami, jakie muszą spełnić użytkownicy przestrzeni, którzy mają zamiar
wykonać lot.
Na lubelskim lotnisku, zgodnie z obowiązującą strukturą przestrzeni powietrznej, w przypadku braku służb kontroli ruchu lotniczego, przestrzeń powietrzna staje się przestrzenią klasy G, w której już nie obowiązują rygorystyczne wymagania; np. brak obowiązku składania planu lotu, brak
obowiązku nawiązania łączności z organami służb ruchu lotniczego.
Ze względów bezpieczeństwa nie można
gosc_295e0
2014-01-29 12:34
Ze względów bezpieczeństwa nie można w ostatniej chwili wydłużyć godzin pracy służb kontroli ruchu lotniczego poprzez wydawanie depeszy NOTAM z krótkim wyprzedzeniem czasowym. Działanie takie rodziłoby zagrożenie, że informacja w formie depeszy NOTAM nie dotarłaby do pilotów małego lotnictwa, którzy jako użytkownicy przestrzeni klasy G nie mają obowiązku nawiązywania łączności radiowej ze służbami PAŻP.
Samolot rejs RYR95 zaplanował start z Rzeszowa na godzinę 13:15 (czas UTC).
Potem dwukrotnie opóźniał planowany czas startu (czas UTC), najpierw na 13:40 a później na 14:00. Biorąc pod uwagę obowiązujące publikacje, bezpieczne wykonanie operacji lądowania RYR95 w EPLB stało się niemożliwe w ruchu kontrolowanym.
Przedłużenie w ostatniej chwili pracy kontrolerów, mogło doprowadzić do zaistnienia niebezpiecznej sytuacji, w której w przestrzeni kontrolowanej lotniska, mogły się znaleźć i komunikacyjny statek powietrzny i statek powietrzny, którego załoga sądziła, że znajduje się w przestrzeni klasy G.
gosc_2f95d
2014-01-29 12:33
cd:
Ze względów bezpieczeństwa nie można
gosc_4bc22
2014-01-29 12:33
Ze względów bezpieczeństwa nie można w ostatniej chwili wydłużyć godzin pracy służb kontroli ruchu lotniczego poprzez wydawanie depeszy NOTAM z krótkim wyprzedzeniem czasowym. Działanie takie rodziłoby zagrożenie, że
informacja w formie depeszy NOTAM nie dotarłaby do pilotów
gosc_22004
2014-01-29 12:32
Komentarz Polska Agencja Żeglugi Powietrznej w sprawie odwołania rejsu RYR95 w dniu 27 stycznia
Harmonogramy czasu pracy służb kontroli ruchu lotniczego są przygotowane tak, aby zapewnić obsługę operacji rozkładowych.
Godziny pracy służb kontroli ruchu lotniczego na lubelskim lotnisku, tak jak i na pozostałych lotniskach, są opublikowane w AIP Polska.
W przypadku 27 stycznia 2014 roku, służby kontroli ruchu lotniczego były zapewnione na lubelskim lotnisku przez pięć godzin. Od 07:30 do 10:00 i od 11:30 do 14:00 (czasu uniwersalnego UTC).
Godziny pracy służb ruchu lotniczego, szczególnie kontroli ruchu lotniczego, są ściśle powiązane z klasą przestrzeni sektora odpowiedzialności oraz wymaganiami, jakie muszą spełnić użytkownicy przestrzeni, którzy mają zamiar
wykonać lot.
Na lubelskim lotnisku, zgodnie z obowiązującą strukturą przestrzeni powietrznej, w przypadku braku służb kontroli ruchu lotniczego, przestrzeń powietrzna staje się przestrzenią klasy G, w której już nie obowiązują rygorystyczne wymagania; np. brak obowiązku składania planu lotu, brak
obowiązku nawiązania łączności z organami służb ruchu lotniczego.
Ze względów bezpieczeństwa nie można
gosc_2cdbb
2014-01-29 10:21
A Gazeta Wyborcza oczywiście krytykuje PAŻP a nie Ryana który zostawia ludzi samych sobie zamiast podstawić autokar
japko69 ma racje. Problemem jest to ze Ryan znowu olal swoich pasazerow oferujac zwrot kasy zamiast transportu alternatywnego. Mam nadzieje ze chociaz nie beda sie uchylac od pokrycia kosztow podrozy ze Swidnika do Modlina
@japko69: czy ja twierdze, ze zachowanie kontrolerow bylo skandalem ? Natomiast problemem dla operacji lotniczych w LUZ sa tak ograniczone godziny pracy kontrolerow - a te z kolei wynikaja z malej liczby lotow. Jakos goluz glosno sie objawia, ile razy jest mowa o LUZ, a dzis nie bierze udzialu w dyskusji.
@sauvi - a co ma napisać? To, co się stało nie jest żadnym skandalem. Kontrolerzy zachowali się w 100% zgodnie z prawem i zgodnie ze zdrowym rozsądkiem. W lotnictwie są procedury - i należy się ich trzymać w 100%. Jeżeli jest powiedziane, że pracujemy do np. 15:00, to DOKŁADNIE o tej godzinie przestrzeń staje się przestrzenią niekontrolowaną. I zmiana tego nie jest taka prosta. A zatrudnianie większej liczby kontrolerów na lotnisku przyjmującym kilka samolotów dziennie, tylko po to by dyżurowali "poza godzinami" - bo a nuż "coś weźmie i przyleci" jest, delikatnie mówiąc, nieekonomiczne. Skandalem jest to, że FR nie przewiózł pasażerów do Rzeszowa, a nie to, że kontrolerzy zakończyli pracę wtedy kiedy musieli ją zakończyć.
Myślę, że problem rozwiąże się wtedy gdy samolotów będzie po prostu więcej i tyle w tym temacie. Nie wiem nad czym tak dyskutujecie