Mgła uziemiła samoloty w Londynie

Mgła uziemiła samoloty w Londynie
11/12/2013 15:54   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_2bfc4 2013-12-13 16:03   
gosc_2bfc4 - Profil gosc_2bfc4
szacunek takze dla ludzi ktorzy sa odpowiedzialni za ruch samolotow po taxiwayach na lotnisku zeby wszystko szlo sprawnie
bagi 2013-12-13 15:13   
bagi - Profil bagi
Codziennie rano oba pasy sa uzywane dla long haul arrivals - przy ladnej pogodzie super widok jak "grubasy"laduja:)

Ostatnio wyszla super seria na BBC (destepne na youtube) o heathrow! polecam - sporo ciekawych informacji!!
greg0303 2013-12-13 15:01   
greg0303 - Profil greg0303
Czasami po prostu trzeba użyć obu dróg startowych do lądowań, gdyż jest zbyt duża ilość maszyn w powietrzu, a tzw. holding patterns są pełne. Mam wiele szacunku dla kontrolerów ruchu, bo ich praca wymaga wysokich kwalifikacji i jest bardzo odpowiedzialna.
gosc_52bb5 2013-12-13 09:06   
gosc_52bb5 - Profil gosc_52bb5
ale wtedy blokuja sie odloty bo zwykle jeden jest na odloty a drugi przyloty. zwykle drugi rwy jest uzywany sporadycznie do przyjecie duzego samolotu lub jakiegos extra np pamietam ze pierwsze ladowanie a 380 odbylo sie na rownoleglym ale po tym ladowaniu wszystko wrocilo do narmy czyli jeden na starty jeden na ladowanie. a tak z ciekawosci wiecie ze na Heathrow byl a wlasciwie jest 3 rwy stykajacy sie z polnocnym nie uzywany ad lat???
greg0303 2013-12-13 02:50   
greg0303 - Profil greg0303
Port lotniczy Londyn Heathrow czasami używa obu (równoległych) dróg startowych (RWY 9/27) do jednoczesnych lądowań w tym samym czasie (drogi startowe mają wystarczającą odległość/separację między nimi). Wymaga to jednak dobrych warunków atmosferycznych. @gosc_5e6a0: masz rację co do odstępów, jest to zależne od kategorii samolotów (startujących i lądujących): szerokokadłubowce, B757 oraz helikoptery wymagają wiekszych separacji (tzw. wake turbulence) oraz ciężkie odrzutowce dłuższej drogi rozpędzania/hamowania. W przypadku konieczności użycia pełnej długości drogi startowej załoga samolotu musi poinformować o tym kontrolę ruchu z wyprzedzeniem.
gosc_1aef8 2013-12-13 00:00   
gosc_1aef8 - Profil gosc_1aef8
mieszkalem kiedys dokladnie pod sciezka podejscie i sprawdzalem to na 100% sa godziny ze separacja jest 30s
gosc_5e6a0 2013-12-12 23:34   
gosc_5e6a0 - Profil gosc_5e6a0
na lotnisku Heathrow separacja jest minimum 60s, zwykle około 90s, po większym samolocie przerwa jest ze względu na większe zawirowania powietrza...
gosc_3c118 2013-12-12 17:39   
gosc_3c118 - Profil gosc_3c118
A dzisiaj we WRO taka mgła, że praktycznie nic nie lądowało i nie było artykułu...
gosc_6c2b1 2013-12-12 07:30   
gosc_6c2b1 - Profil gosc_6c2b1
greg0303 pamietaj, ze przy cat III pilot musi ladowac przy uzyciu autoland. Nie wolno rozlaczac autopilota przed przyziemieniem
greg0303 2013-12-11 18:30   
greg0303 - Profil greg0303
Technicznie samolot mógłby wylądować przy zerowej widoczności (autoland Cat IIIc), utrzymać się na środku drogi startowej oraz zwolnić do prędkości zjazdowej, ale problem zaczyna się na drodze kołowania: jak dojechać do stanowiska postojowego przy zerowej widoczności. Trwają obecnie wstępne prace nad projektem używającym bardzo precyzyjnego GPS, który współpracując z ILS Cat IIIc umożliwiłbym operacje przy zerowej widoczności (amerykańska FAA jest zaangażowana w ten projekt).
gosc_7dd0d 2013-12-11 17:55   
gosc_7dd0d - Profil gosc_7dd0d
Oj ludzie..ten parazliz to wymysl dziennikarski. Przeciez odwolali TYLKO 60 lotow z LHR. To jest znikoma ilosc przy tym co tam codziennie laduje/startuje.
Mgly przy ktorych cat IIIb nie daje rady rzadko sie zdarzaja i tym razem takiej nie bylo. gosc_13562 ma tutaj racje,bo praca lotniska w warunkach cat III wymusza wieksze separacje i zmniejsza ilosc slotow, ktorych jak wiadomo na LHR nadmiaru nie posiada.
Moge smialo zalozyc, ze 99% pilotow ladujacych na LHR ma cat III. W takim Ryanair-rze ma go ponad 90%. W tradycyjnych liniach tym bardziej nie oszczedzaja na takich rzeczach.

Co do London City, to tam maja cat I i nigdy nie bedzie wiecej ze wzgledy na dosyc specyficzne, strome podejscie.
japko69 2013-12-11 16:50   
japko69 - Profil japko69
b737 - nie ma na świecie ani jednego lotniska gdzie można byłoby wylądować przy zerowej widoczności (IIIc).
gosc_13562 2013-12-11 16:41   
gosc_13562 - Profil gosc_13562
tak ma ils III kat ale chyba chodzi tu o to ze trzeba zwiekszyc odleglosci pomiedzy ladujacymi samolotami. samoloty na jednym pasie laduja tam co 30 sekund jak wydluzy sie odleglosci to zabraklo czasu na te 60 samolotow. a jesli dobrze pamietam laduje tam cos okolo 1500 dziennie
marekd 2013-12-11 16:41   
marekd - Profil marekd
do b737800max: pomyślałem to samo, ale potem sobie przypomniałem co mi powiedział ostatnio znajomy pilot jak go o to pytałem. Same urządzenia ILS kat. III to nie wszystko. Również samoloty muszą być przystosowane do współpracy z nim. Ale najważniejsze to przeszkolenie pilotów na ILS kat. III. Linie oszczędzają i nie szkolą wszystkich. Podejrzewam że dzisiaj mgła była taka że gdyby nie ILS kat. III to nic by w Londynie nie wylądowało i nie wyleciało.
usuniety 2013-12-11 16:33   
usuniety - Profil usuniety
Dziwne. Przecież LHR ma ILS kategorii IIIb lub IIIC pewnie nawet. Więc jakim cudem nic nie wyleciało przy tak super nowoczesnej technologii??
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy