Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
przemolot
2013-09-26 21:11
arahja - zgoda. Szymany muszą ruszyć do 2015, inaczej przepadnie dotacja z RPO. Wrzucam ciekawy artykuł. Z lipca więc nie do końca aktualny. Poza tym nie ma tam mowy o OLT więc w 100% nie można się zgodzić z autorem. Ale coś w tym jest.
zobacz link
@przemolot, owszem, ale chodzi mi o to że jesteśmy mamieni wizją regularnych charterów pełnych turystów, sprzedaje nam się wizje że dzięki lotnisku mazury będą nową majorką. Polska poza dużymi miastami zawsze będzie kierunkiem dla niszowego turysty. tak jak my nie latamy na skandynawskie pojezierza, niemieckie góry i holenderskie wybrzeże, tak i do nas nie będzie latać europejski turysta.
gosc_a0442
2013-09-26 20:44
@przemolot, owszem, ale chodzi mi o to że jesteśmy mamieni wizją regularnych charterów pełnych turystów, sprzedaje nam się wizje że dzięki lotnisku mazury będą nową majorką. Polska poza dużymi miastami zawsze będzie kierunkiem dla niszowego turysty. tak jak my nie latamy na skandynawskie pojezierza, niemieckie góry i holenderskie wybrzeże, tak i do nas nie będzie latać europejski turysta.
przemolot
2013-09-26 19:33
Arahja, zgoda. Ale nikt nie mówi, że dzięki lotnisku pojawią się miliony turystw rocznie. Lotnisko jest jednym z wielu elementw który MOŻE wpłynąć na wzrost turystyki.
Dla wszystkich ktorym sie wydaje ze mazury albo lubelszczyzna zaczna sciagac tlumy turystow dzieki lotnisku, sugeruje spojrzec na mape europy i uswiadomic sobie ze podobnych miejsc jest kilkadziesiat. Sam las i jezioro to za malo zeby sciagac masowo turystow.
to dobrze dla regionu, biznes się ruszy , wprawdzie mazury nie nie grecja ale na pewno turystyka się poprawi. podobno kazda zlotowka wydana na lotnisko to trzy zlote zysku. to chyba ostatnie lotnisko które powinno powstać. Radom i gdynia z góry skazane na straty
krzysiekl
2013-09-26 13:39
tam trzeba modernizacji linii kolejowych w calym regionie. swego czasu (teraz jest trochelepiej) pociag Elk - Ruciane Nida jezdzil na czesci trasy 7km/h. serio. choc nie wiem jak w praktyce maszynista utrzymywal taka predkosci.
gosc_4e275
2013-09-26 13:35
Niemcy tlumnie na 737 czy A-320 to lataja na Majorke czy Kanary. Ale nie na jakies Mazury.
gosc_24b41
2013-09-26 12:37
Zadzam sie w zupelnosci Radom jest absurdem a to to juz mega absurd . Ja mieszkam w Krosnie I Cale szczescie ze woldarze tego miasta zaniechali budowy portu dla Bieszczad. Ludzie w samorzadach calkowicie pozbawieni sa wyobrazni. licza sie tylko ich ambicje kosztem innych. Powinno sie organizowac dla nich wycieczki do Hiszpani czy Portugalii by mogli zobaczyc te wszystkie pustostany , twory hiszpanskich wizjonerow ktore przyczynnily sie do tego ze kraje te stanely u progu bankructwa
przemolot
2013-09-26 12:31
gosc_86224: linia kolejowa już była. (Olsztyn-Szymany) Kończy się jej modernizacja.
zobacz link
gosc_86224
2013-09-26 10:56
Ludzie! Opamiętajcie się! Jacy Niemcy? Jacy Japończycy? Jaki 737? Jaki 320? Szymany nie mają potencjału. Marszałka powinien przepytać, ale prokurator dlaczego ma zamiar ładować takie pieniądze na lotnisko w lesie. Nie będzie połączeń po kraju, bo i dokąd? Do Niemiec kilka rejsów w tygodniu to jest maks. Do tego jakiś low cost do Londynu maks dwa razy na tydzień. Jakieś sporadyczne czartery. Tych kilka milionów deficytu to bardzo optymistyczna wersja. I jeszcze budowa linii kolejowej na lotnisko. Dla kogo? Dla 100000, czy 200000 pasażerów rocznie. A ilu z nich wybierz kolej? Kpina. I tak sie wydaje publiczne pieniądze w najbiedniejszym województwie...
gosc_48918
2013-09-26 09:45
no to do zielonej góry ,lublina łodzi(jeden 2 samoloty dziennie wozace ludzi na zmywak do uk) dołączy kolejne niepotrzebne lotnisko do obsadzenia swoimi ludzmi
krzysiekl
2013-09-26 09:38
oni tam potrzebuję linie kolejowe i znacznie więcej połączeń, drogi, a nie lotnisko.
Szczerze to jakoś nie widzę tego lotniska w Szymanach. Nie wiem czy mazury są aż taką mekką turystyczną, żeby nagle zaczeły ta lądować B737 lub A320 z masą Niemców lub innych turystów. Może nie jestem za bardzo zorientowany w temacie ale moim zdaniem budowa drogi S7 połaczonej z obwodnicą Warszawy, i łatwym dojazdem zarówno z WAW jak i WMI załatwiła by sprawę. Ale może się nie znam:)
gosc_ad619
2013-09-26 09:33
Z uwagi na lokalizacje lotniska w Szymanach bedzie taka sama sytuacja jak w Zielonej Górze. Do Babimostu dokładają cały czas a wyjscia nie widac. Nie ma chetnych na loty.
no ale koszty funkcjonowania trzeba ponosic caly rok
Panowie to jest bardzo dobra inwestycja, jesli tam beda ladowały a beda A320 i 737 to od turystów sie nie opedzimy. Ostatnio tv z Japonii krecila duzy material o mazurach a niemcy to sami wiecie. W zime pewnie bedzie pustawo ale przez pozostala czesc roku powinno byc ok. Do tego w przyszlym tyg bedzie wiadomo czy na mazurach beda mistrzostwa swiata w rajdach samochodowych wiec przez3 kolejne lata wiec ludzi tłumy
gosc_1c725
2013-09-26 07:51
Czyli powrót do koncepcji lotnisko w każdym powiecie?
gosc_140a6
2013-09-25 22:37
Najtaniej jest inwestować w lotniska powojskowe, więc jeśli nie ma kasy na zbudowanie od podstaw nowego portu w dogodniejszym miejscu to szybciej modernizujmy SZY !
gosc_a7e52
2013-09-25 19:30
Przesadzili w ogóle w momencie kiedy zaczęli się upierać, żeby tam był port regionalny. Toż to jest to jasnej Anieli za blisko Warszawy, na Miłość Boską!!! Jeśli ma być regionalny port obsługujący północny wschód, to najlepiej Krywlany. Bo to, że urzędasom się odwidziało i wymyślili, że będzie gdzie indziej w jakimś szczerym polu, to też absurd.