Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spotter10
2013-09-12 12:14
O tak, tak, masz rację... TYLKO dobre rzeczy :)
przemolot
2013-09-12 11:52
spotter10: Ja mam nadzieję, że spełnią się te dobre prognozy ;) Niektórzy "prognozują" upadek, a tego nie chcemy
spotter10
2013-09-12 11:44
Nikt tutaj nie mówi, że GDN ma zrekompensować całe straty po zakończeniu współpracy z LO. Okres zapoznawczy, jak to nazwałeś, będzie trwać odwrotnie proporcjonalnie do akcji reklamowej. Jeżeli ELO rozpocznie zmasowaną akcję marketingową i będzie go wszędzie widać, to ludzie szybko się dowiedzą o takiej możliwości. Zobacz, że połączenia do Chorwacji były reklamowane powiedzmy na średnim poziomie, a zainteresowanie rejsami okazało się świetne. Wszystko zależy od tego jaka byłaby to siatka, jaka oferta i jak dobrze rozreklamowana. Kibicuje ELO i mam nadzieję, że te wszystkie przez nas "prognozy" się spełnią.
Wszystko to ładnie brzmi i wygląda z tymi transferami w GDN i rozwoju K2 ale szczerze to jakoś mi to za dobrze wygląda. Nie wiem czy GDN będzie w stanie zrekompensować eurolotowi straty po zakończeniu współpracy z LO. A i sam okres "zapoznawczy", żeby ludzi przyzwyczaili się, że można latać przez, jest tutaj moim zdaniem kluczowy. Gdyby K2 go przetrwał to może będzie dobrze ale obawiam się, że niestety nie dadzą rady...
spotter10
2013-09-12 09:53
Kontynuuję wątek T1-T2 tutaj. Znalazłem opis projektu i faktycznie rozwiązanie jest proste. Zastanawia mnie tylko, czy łącznik zostanie w środku podzielony, bo przecież nie mogą się mieszać ze sobą pasażerowie odlatujący NON-SHENGEN, którzy już są po odprawie paszportowej a przylatujący (ze wszystkich kierunków). Ale to ewidentnie pokazuje, że jest potrzeba stworzenia takiej ścieżki transferowej i ktoś będzie chciał z tego korzystać.
gosc_1dda2
2013-09-11 23:26
rozpaczliwie szukaja kase na spłate leasingu 8 Q400 a kary umowne dunczycy maja spore zobaczymy co dalej o 6 nowych samolotów to juz historia
Ja też trzymam kciuki za Eurolot i nie obraziłbym się, gdyby faktycznie otworzyli mi połączenie Katowice-Gdańsk.
spotter10
2013-09-11 21:53
Niestety link nie działa :(
teraz powinien zadziałać
zobacz link
cznika/01. Architektura/OPISY/zagosp_terenu .pdf.
coś mi wcięło, załączam link do opisu projektu
zobacz link
cznika/01. Architektura/OPISY/opis_techniczny.pdf
Pasażerowie przylatujący z kierunków non-schengen kierowani będą do pomieszczenia centralnej kontroli paszportowej mieszczącej się na parterze terminala T1. Następnie poprzez halę odbioru bagażu
przechodzić będą klatką schodową (umieszczoną z zachodniej strony terminala T1) na lacznik (poziom I piętra) pomiędzy obydwoma terminalami i udawać się będą na strefę poczekalni przedodlotowych
terminala T2. Tu kierowani będą do odpowiednich
gufi_gda
2013-09-11 15:38
spotter10: to co tam budują to właśnie będzie przejście tranzytowe do T2.
spotter10
2013-09-11 15:29
Nie wiem, czy to to, ale w okolicy łącznika między T1 a T2 od jakiegoś czasu coś jest budowane. A wiesz może, jak to miałoby wyglądać?
spotter: korzystałem ..... rozkoszne wrażenia :)
pytanie: czy w GDN trwają już prace w temacie tranzytu z T1 do T2 ? Projekt wykonawczy był już gotowy w zeszłym roku.
spotter10
2013-09-11 14:48
A z takim pytaniem to już nie do mnie. Nie posiadam odpowiedniej wiedzy oraz nie wiem, jak elastyczne byłyby władze portu.
A czy np. w Krakowie (pytam hipotetycznie) jakaś linia (np. Eurolot) zażyczyłby sobie obsługi linii Warszawa Kraków na terminalu międzynarodowym to byłoby to możliwe? Przecież to chyba kwestia umowy oraz gdzie pojedzie/przyjedzie bus i meleks z bagażami
spotter10
2013-09-11 14:42
Z go co mi wiadomo, to po rozbudowie terminala w KRK, terminal krajowy zostanie zlikwidowany. Nie wiem czy kiedyś z niego korzystałeś, ale to są hangary pojazdów lotniskowych zaadaptowane na terminal. Krajówki zostały wywalone, bo było potrzebne miejsce na międzynarodówki.
Spotter: a czy rozbudowa terminala w KRK przewiduje połaczenie krajówki i pozostalych rejsów ?
spotter10
2013-09-11 14:24
Zaproponowałem porównanie PL i DE przez pryzmat skali. Ruch lotniczy u nas jest znacznie mniejszy, ale tym samym linie są mniejsze i porty. Chodziło mi tylko o analogię, że to może się udać podobnie jak w przypadku AB.
spotter10
2013-09-11 14:23
Dokładnie. Np. takie Helsinki - pax nadal będzie miał w ofercie lot, tylko że z przesiadką w GDN. I będzie to na pewno tańsza i szyba alternatywa niż LH przez FRA czy MUC, SK przez CPH albo KL przez AMS. Jeszcze dla tych, którzy by się chcieli zapytać, dlaczego ELO miałby zrobić taki ruch w GDN a nie w KRK, które jednak jest większym portem i regionem o większym znaczeniu turystycznym: otóż w KRK nie ma możliwości zrobienia HUB'u - wszystkie rejsy krajowe są obsługiwane w innym terminalu niż zagraniczne i szybkie przetransferowanie się jest niemożliwe. Ale tak jak pisałem wcześniej - moim zdaniem ELO powinien się skupić na GDN i KRK (jak już będzie rozbudowany terminal) i w tych dwóch portach stworzyć swoje dwie bazy. Nie mieć nic w WAW i tylko rejsy WAW-GDN i WAW-KRK.