Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_8902b
2013-09-09 20:09
Do banana! Chińscy emigranci??? Chyba osiedleńcy w celech biznesowych! Własnie w okolicach Jaworzna tworzy się duże centrum handlu hurtowego z Chin i jak cwierkają ptaki chińskie lobby handlowe upomina sie o połączenie cargo do KTW i połączenie regularne do KTW od nowego letniego rozkładu. Ciekawe czy to prawda???
gosc_c05fa
2013-09-09 17:17
do gosc_a251d nie bedę z Tobą licytował. Ale gdziekolwiek jestem za granicą - nie w Europie to 90% nie ma pojęcia gdzie lezy Polska, nie mówiąc co jest stolicą polski. A o KRK nawet nie wspomnę. W Europie region KTW kojarzony jest jako SILESIA i w tym zakresie jest to marka eksportowa. Co do Chin i dalekiego wschodu to dla nich marką rozpoznawalną jest PRAHA, dlatego tam lądują samoloty Chińskie, Koreańskie i Japońskie a nie w WAW czy KRK. Jestesmy zaściankiem i typowym przystankiem jest Wieliczka dla skośnookich, których autobusami przywożą tam właśnie z Czech! na jeden dzień po czym wracają zwiedzac Moravy, Pilzno I Pragę. A szkoda!
gosc_a251d: to zależy przez kogo rozpoznawalne? Dla zagranicznych biznesmenów inne miasta takie jak Wrocek, Katowice czy Poznań też mają dobrą markę (zwłaszcza biznesową). Skolei chińscy imigranci w Polsce najczęściej kojarzą tylko Łódź :P ale faktycznie Kraków jest zdecydowanie obowiązkowym przystankiem dla typowego kilkudniowego turysty
gosc_a251d
2013-09-09 16:20
W Polsce sa dwa rozpznawalne w swiecie miasta Warszawa I Krakow. I dlatego Warszawa powinna miec lotniczy hub zaspokajajacy potrzeby Polakow w kraju jak I tych zyjacych za granica, Krakow to taka polska Wenecja do ktorej zagraniczni turysci przyjezdzali.przyjezdrzaja I beda przyjezdrzc. Poza tymi dwoma osrodkami w kraju powinna byc siec lotnisk regionalnych I miedzynarodowych ale wielkoscia dostowana do potrzeb regionu I rynku
gosc_2801c
2013-09-07 20:22
Zgodnie z powyższym artykułem i danymi podawanymi niedawno na temat lotnisk w Polsce wynika, że według tych wypowiedzi jedynie KTW mieszczą sie w tych kryteriach, gdyz jak pisano w wczesniejszych artykułach ten port jako jedyny w Polsce zarabia na siebie. I co?? Wszystkich Was pewno zatkało!
Nie wiem co za eksperci dyskutowali w Krynicy, ale przeciez budowane lotnisko nie zawsze musi byc nastepnym Okeciem, moze byc malutkim lokalnym portem dla prywatnego i lokalnego ruchu z paroma charterami. Problem ze u nas wszyscy maja od razu wyolbrzymione aspiracje.
krzysiekl
2013-09-06 12:53
PKSowych? Cała Polska busami stoi a te są niedotowane (i wiele ma całkiem duże autobusy a nie busy). W wielu regionach nie ma innego transportu publicznego niż bus.
mppt: istotą dotacji jest (a przynajmniej powinno być) dokładanie pieniędzy na przedsięwzięcia / transport które nie mają szans się obronić z ekonomicznego punktu widzenia ale pełnią bardzo ważną funkcję dla społeczeństwa. Gdy tak popatrzeć okaże się że 90% połączeń kolejowych i PKSowych jest niedochodowych i należałoby zlikwidować...a to że gdyby ich nie było to tysiące ludzi nie miałoby opłacalnej możliwości dojazdu do pracy i szkoły to już inna sprawa. Natomiast lotniska faktycznie stanowią sprawę specyficzną i należy się 10 razy zastanowić przed wybudowaniem. Ja osobiście uważam, że w pewnych sytuacjach mimo wszystko warto i do nich także dopłacać jeśli to faktycznie przynosi inne korzyści miastu/regionowi. Ale wszystko trzeba dobrze przemyśleć
krzysiekl
2013-09-06 12:04
tak samo linie kolejowe i autostrady...:)
moze niech lotniska powstaja za pieniadze prywatnych inwestorow a nie z budżetu. rynek szybko pokazałby co się opłaca a co nie.
Kierując się tą logiką to najlepiej zostawić tylko Okęcie. Wszyscy będą z niego latać i ruch wzrośnie do 20 mln rocznie :)
Poza tym w Polsce nie ma żadnego dużego lotniska (30 - 50 mln pax). Jest tylko jedno ze średnim ruchem - Warszawa (około 10 mln). Więc o czym tu mowa?
gosc_e1856
2013-09-06 09:38
Przeczytałem artykuł i jestem pełen podziwu dla odwagi p. Pamuły. Jeżeli jest tak zdeterminowany by faktycznie w Polsce funkcjonowały tylko trzy lotniska, to rozumiem także, iż natychmiast zrezygnuje ze stanowiska przewodniczącego Rady Nadzorczej Portu Lotniczego Łódź. Przecież nie godzi się brać kasy jeżeli się wie że lotnisko nie ma szans. To się chyba kiedyś nazywało moralność w biznesie panie Pamuła.
przemolot
2013-09-06 09:33
3 duże lotniska ;) A to zmienia postać rzeczy :)
"Polsce wystarczą trzy duże lotniska. Ale brakuje nam mniejszych portów", "Za mało - jak ocenia (prezes Pamuła) - jest natomiast w Polsce małych lotnisk, które mogłyby obsługiwać ruch niewielkich prywatnych samolotów."
Nie zgadzam się, że 3 lotniska w Polsce wystarczą. Natomiast absolutnie nie ma potrzeby budowania nowych (ewentualnie można przemyśleć jeszcze Białystok?). Uważam, że obecny układ jest prawie idealny. Natomiast zbędne / mało potrzebne wydają mi się lotniska w Babimoście i Łodzi (z uwagi na łatwy dojazd do Warszawy i Poznania). O Gdynii nawet nie wspominam
gosc_13abb
2013-09-06 08:03
No przecież tylko Warszawa, Kraków i Gdańsk się liczą. Reszta to wieś. Może to samo zrobić z uniwersytetami. Wystarczą 3, po co więcej. W jakim kraju ja żyję? Szkoda słów!