LOT i Eurolot na wojennej ścieżce

LOT i Eurolot na wojennej ścieżce
27/08/2013 10:17   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_0bee3 2013-08-29 17:38   
gosc_0bee3 - Profil gosc_0bee3
Oby nie bylo tak ze tam gdzie 2 ......to 3 korzysta......
geram23 2013-08-27 21:08   
geram23 - Profil geram23
@sauvi: dokładnie!
sauvi 2013-08-27 16:48   
sauvi - Profil sauvi
@geram23: tak to jest, gdy wlascicielem jest panstwo... czyli nikt
geram23 2013-08-27 16:16   
geram23 - Profil geram23
widać, że zarówno kierwonictwo LOTu jak i kierownictwo EuroLOTu nie mają zielonego pojęcia o tym, jak robić business. mając jednego właściciela powinny jak najbliżej współpracować, regulując swoje wewnętrzne rozliczania w taki sposób, by LOT wykazywał minimalne straty, a EuroLot jakikolwiek zysk. Ścisła współpraca, rozsądna budowa siatki, czy code share powinny wzajemnie napędzać obu liniom klientów i działać razem na korzyść właściciela.

Dziwnym trafem, Iberia nie ma problemu korzystać z samolotów Vueling na mniej obciążonych trasach w ramach umów code-share; to samo Iberia z Iberia Express -- ścisła współpraca i wspólne zarządzanie kosztami pozwalają tym liniom osiągnąć zysk.

Trochę przykre i smutne jest, że właściel siedzi z założonymi rękami i nic nie robi, bo szopka między LOTem i EuroLOTem ciągnie się już od dawna...
sauvi 2013-08-27 16:12   
sauvi - Profil sauvi
@japko69: a co wiecej, sa TGV low-cost i takie zwykle. I ceny zaleza od momentu rezerwacji i zapelnienia.
japko69 2013-08-27 14:56   
japko69 - Profil japko69
banan86 - nie zawsze tańsza :) Bilety na TGV sprzedawane są na takich samych zasadach jak lotnicze. pod koniec września lecę do CDG a potem pakuję się w TGV to Montpellier (stacja TGV jest bezpośrednio na lotnisku) - za bilet pierwszej klasy zapłaciłem 12 Euro.
krzysiekl 2013-08-27 14:47   
krzysiekl - Profil krzysiekl
mentalność może wynikać z tych dwóch poprzednich:P
banan86 2013-08-27 14:44   
banan86 - Profil banan86
pytanie brzmi kiedy polacy będą chociaż w 10% tak mobilni jak francuzi czy brytyjczycy? Wiem, że to kwestia zarobków i poziomu życia... ale myślę, że przede wszystkim mentalności
marcowy 2013-08-27 14:40   
marcowy - Profil marcowy
krzysiek: pojechali z Tobą jak z dzieckiem ;)
sauvi 2013-08-27 14:27   
sauvi - Profil sauvi
@banan86: wolniejsza w przypadku polaczen z Paryzem. Trasy typu NCE - BOD sa duzo szybsze samolotem.
banan86 2013-08-27 14:24   
banan86 - Profil banan86
loty krajowe we Francji istnieją jako tańsza i wolniejsza alternatywa dla pociągów. To samo dotyczy trasy Paryż - Londyn gdzie pociąg jedzie dwie i pół godziny ale kosztuje 150 funtów
krzysiekl 2013-08-27 14:05   
krzysiekl - Profil krzysiekl
o nawet nie wiedziałem:)
japko69 2013-08-27 14:03   
japko69 - Profil japko69
krzysiekl - z CDG/ORY do MPL loty są co godzinę. Latają A320/321 a LF jest prawie zawsze ponad 80%. Lot trwa troszkę ponad godzinę. Tą samą trasę TGV jedzie niecałe 4 godziny (to prawie 1000 km).
sauvi 2013-08-27 13:47   
sauvi - Profil sauvi
@krzysiekl: owszem, loty krajowe we Francji istnieja, i to nie tylko jako dowoz pasazerow do CDG przez AF, i nie tylko na Korsyke ktora jest wyspa.
Sprawdz np. polaczenia EZY i FR.
EZY lata np. z z BIQ do LYS, CDG, z BOD do LIL, LYS, NCE, z BES do LYS,
z LIL do BOD, NCE, TLS, z LYS do BIQ, BOD, BES, NTE, NCE, TLS, z NTE do LYS NCE TLS, z NCE do BOD LIL LYS NTE CDG ORY TLS, z CDG do BIQ NCE TLS, z ORY do NCE TLS, z TLS do LIL LYS NTE NCE CDG ORY. Warto sprawdzic, zanim sie cos napisze. Natomiast malo jest lotow krajowych do Paryza, bo ten jest niezle skomunikowany szybka koleja.
krzysiekl 2013-08-27 13:33   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Tak na prawdę powinno być możliwe (lepszym taborem i po poprawkach w infrze) zrobienie tego odcinka w 2h.
W Większej Francji loty krajowe prawie nie istnieją. U nas w przypadku sprawnej kolei jedyne uzasadnione połączenia lotnicze to byłyby typu Rzeszów - Szczecin ;) i inne z pominięciem Warszawy.
smok1 2013-08-27 13:15   
smok1 - Profil smok1
Między Krakowem Głownym a WC jest wg biletu PKP 299km. Lokomotywa EP09 ma prędkość maksymalną 160km/h i potrafi tą trasę zrobić w 2h29min. Tyle zdarzyło mi się jechać w 2001 roku, kiedy odcinek Kraków-Tunel był w lepszym stanie. Wyremontować tory, puścić szybsze pociągi i zrobić Okęcie Express z Krakowa Głównego z odprawą i bag dropem na KG (vide wiedeński CAT). Przy czasie KG - WAW (że lotnisko znaczy się) zniknie konieczność feedowania z Balic. Podobnie zapewne byłoby z szybkim połączeniem z Katowic. Ale oczywiście będzie że "niedasię" mimo że od strony technicznej jest to raczej proste.
banan86 2013-08-27 12:47   
banan86 - Profil banan86
tak samo jak samorzady dotuja.linie lotnicze ;-)
solokhumbu 2013-08-27 12:34   
solokhumbu - Profil solokhumbu
banan: tak: Min Trans może i buduje tylko drogi, ale mnóóóóstwo (mówię przynajmniej o swoim podwórku) inwestycji kolejowych wykonały samorządy. Dotyczy to zarówno taboru, jak i infry. Nie twierdze, że jest idealnie, ale poprawa w ostatnich 5-6 latach jest znacząca! A tak BTW: to portal bodajże o lataniu ;-)
banan86 2013-08-27 12:21   
banan86 - Profil banan86
ale ministerstwo transportu potrafi tylko budowac autostrady... koleja nikt na powaznie sie nie zajmuje, jak widzimy lotnictwem tez
krzysiekl 2013-08-27 12:16   
krzysiekl - Profil krzysiekl
jedna z możliwości jest taka, że gdyby znacząco zwiększyć dotacje do infrastruktury kolejowej, tak by nie musiała utrzymywać się z tego co płacą przewoźnicy, oraz poprawić jej stan (Vmax co najmniej 100km/h) to wiele z tych firm wejdzie w przyszłości na rynek przewozów kolejowych (naturalna kolej rzeczy: bus złomowy -> nowy bus -> autobus -> większy autobus i więcej autobusów -> kolej (która jest stworzona do obsługi dużych przewozów masowych). Oczywiście na liniach gdzie tak duże potoki są uzasadnione.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy