Poważne zarzuty wobec Ryanaira

Poważne zarzuty wobec Ryanaira
18/08/2013 00:05   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_b738f 2013-08-22 15:41   
gosc_b738f - Profil gosc_b738f
Belfast Telegraph oficjalnie przeprosił za opublikowany artykuł i wycofał się z oskarżeń pod adresem Ryanaira.
hops 2013-08-22 10:09   
hops - Profil hops
@gm717 po pierwsze jak już napisał gość, licencje często zwracają się do 5 lat. po drugie, pilot ze świeżym ATPL-frozen czy przychodzący do linii (z pożyczkami na szkolenie) jest często goły jeśli chodzi o godziny, więc dlaczego ma zarabiać kokosy nie mając ku temu doświadczenia? to tak jak polscy studenci na rozmowach życzą sobie kokosy, bo mają wyższe (ale po co doświadczenie) i już klękajcie narody... po trzecie jak wspomniano tuż przed pyskówkami jest to wybór i zawód, a nie kara i przymus. jasne, że to nie znaczy, że pracuje się za grosze, ale też nie robi afery na coś na co się zgodziło.
ponadto nie jestem fanem FR i nie lubię tej linii jako pasażer, nie lubiłem jako handler. inna sprawa, że robienie szumu o "bezpieczeństwo" tylko degraduje to pojęcie i nijak się ma do tego co chce osiągnąć ta grupa, bo nie o bezpieczeństwo chodzi, a o kasę.
greg0303 2013-08-22 04:02   
greg0303 - Profil greg0303
Obecnie w USA wymagana jest juz licencja ATP (Airline Transport Pilot), aby zostac pierwszym oficerem w linii lotnicznej (nawet regionalnej) i wozic ludzi, a to oznacza conajmniej 1500 godzin nalotu (z czego kilkaset na maszynach wielosilnikowych). Wczesniej wiele szkol lotniczych oferowalo specjalne przyspieszone programy, aby zasiasc w prawym fotelu pilota, z nalotem okolo 600-750 godzin (250-300 godzin na maszynach wielosilnikowych). Czyli obecnie normalna droga do linii lotniczej to PPL (private pilot license), IR (instrument rating), CPL (commercial pilot license), CFI/CFI-ME (certified flight instructor/certified flight instructor multi engine) i praca w szkole nauki latania, az sie osiagnie 1500 godzin nalotu i mozna przystapic do egzaminu ATP. Niektorzy piloci kupuja bloki godzinowe i lataja dla malych linii wozacych ladunki. Na przeciwleglym biegunie czeka praca kapitana latacego na maszynach szerokadlubowych w duzej linii lotniczej, ze znakomitym pakietem swiadczen, dlugim urlopem, emerytura w wieku 60 lat oraz dobrymi zarobkami.
dgtljnk 2013-08-21 23:35   
dgtljnk - Profil dgtljnk
Nie ma juz powrotu z tej sytuacji i podejrzewam ze bedzie jeszcze gorzej, przykre ale prawdziwe.
dgtljnk 2013-08-21 23:34   
dgtljnk - Profil dgtljnk
Mimo wszystko jest to wybrany zawod a nie kara. Nikt z odrobina oleju w glowie nie rzuci sie na gleboka wode. Piloci sami sa sobie winni, kiedys nie trzeba bylo miec pieniedzy zeby zostac pilotem i latac. Wiekszosc linii oferowala lojalnosciowki, ale przyszly czasy ze zachcialo sie bogatym latac, bo bycie pilotem jest takie cool. No i pracodawcy zauwazyli ze piloci niedosc ze sami sobie zaplaca za licencje, to jeszcze sami zrobia TR i beda latac za 1/3 wynagrodzenia. Niedlugo dojdzie do tego ze piloci beda paliwo tankowac z wlasnej karty kredytowej. Ale podkreslam to nie jest wina pracodawcow a pilotow ktorzy maja za duzo kasy i zgadzaja sie na takie traktowanie.
gm717 2013-08-21 23:26   
gm717 - Profil gm717
Nikt nie biadoli, że mają mało - absolutnie. Biadolic, że za dużo to moim zdaniem niedorzecznosc.
gosc_21c01 2013-08-21 23:20   
gosc_21c01 - Profil gosc_21c01
Ani jeden, ani drugi nie ma pojecia o kosztach i zarobkach.. Pilotowi linii lotniczej wydatek zwiazany z licencja zwraca sie po niecalych 4 latach. Ale licencja to nie wszystko, rzeczywistosc jest brutalna - znam ludzi z ATPL co pracuja na zmywaku w UK.
dgtljnk 2013-08-21 23:18   
dgtljnk - Profil dgtljnk
Oczywiscie ze nie bede robil zadnej innej licencji ! Wydac lekka reka 50 a 300tys to jednak jest roznica, a w czasach obecnych branza ta jest bagnem. Po drugie nie robie tego zeby popisywac sie przed innymi jak to wielu pilotow ma we krwi i potrafia rzucic tekst typu- "jak to tez jestes pilotem? przeciez robisz tylko PPL" . Wiec niektorzy maja na tyle duzy tupet zeby miesziac z blotem tych ktorzy tylko pragna latac , nie wazne czy to jednosilnikowa cessna czy jumbo. Pilotem moze zostac kazdy kogo na to stac, nie zamierzam bronic pilotow i biadolic jaki przykry los ich spotkal bo to jest niedorzeczne, sami sobie taki los zgotowali. Wielu ludzi ma kredyty 200 tys na dom i zarabiaja 1000zl miesiecznie, wtedy mozna narzekac, ale bycie pilotem jest tylko wlasnym "widzimisiem".
gm717 2013-08-21 23:07   
gm717 - Profil gm717
Nie dyskutowałem z Tobą, tylko z użytkownikiem hops, więc nie wiem o jakim wtrącaniu trzech groszy piszesz. Doskonale znam te skróty, gdyż sam planuję kiedyś zrobic którąś z tych licencji. Nie zaprzeczyłeś, że nie będziesz robił CPL czy ATPLki, więc o co ci chodzi ? Znasz sporo osób, częsc z nich jest zapewne Twoimi znajomymi, a hejtujesz sprawy związane z zarobkami ? Nie należy się godziwe wynagrodzenie pilotom, czy o co chodzi ? Bo zupełnie nie rozumiem Twojego podejścia do tematu zarobków, co również wiąże się z zadłużeniem.
dgtljnk 2013-08-21 23:05   
dgtljnk - Profil dgtljnk
Piszac w tym zawodzie mialem na mysli latanie rejsowkami dla linii lotniczej.
dgtljnk 2013-08-21 22:58   
dgtljnk - Profil dgtljnk
W ogole nie jestes w temacie a wtracasz swoje trzy grosze. PPL - private pilot licence. Zeby zarabiac na lataniu trzeba miec CPL/IR albo ATPL . Osobiscie znam pelno osob z powyzszymi kwalifikacjami ktorzy nie pracuja w tym zawodzie bo po prostu im sie nie poszczescilo (naleze do aeroklubu i mam stycznosc z osobami z branzy lotniczej)
gm717 2013-08-21 22:53   
gm717 - Profil gm717
daj sobie spokój
dgtljnk 2013-08-21 22:51   
dgtljnk - Profil dgtljnk
No wlasnie wykazales sie znajomoscia tematu.. PPL-ka nie ma nic wspolnego z zarabianiem pieniedzy.. jest to wlasnie spelnienie marzen.
gm717 2013-08-21 22:48   
gm717 - Profil gm717
w takim razie przeczytaj komentarze jeszcze raz. Z kogo robisz debila ? Robisz PPLkę i szczekasz na swój przyszły zawód ? Nie chcesz zarabiac dobrą kasę po ogromnych wydatkach ? Więc albo ściemniasz, albo jesteś... "pomyśl logicznie..." heh...
dgtljnk 2013-08-21 22:41   
dgtljnk - Profil dgtljnk
Odezwal sie wielki znawca lotnictwa.. ja chociaz jestem w trakcie robienia PPL-ki ale co ja tam wiem na ten temat..
dgtljnk 2013-08-21 22:38   
dgtljnk - Profil dgtljnk
zwrocil*
gm717 2013-08-21 22:26   
gm717 - Profil gm717
Od kiedy jestem Twoim kolegą ?
Skoro tyle kosztuje spełnienie swoich marzeń, to później mają prawo do godziwych wynagrodzeń, które te koszty pokryją. Jeśli nie interesuje Cię to, to daj sobie spokój z komentarzami na ten temat. Nie znam osoby, która wyciąga 200 tys z kieszeni i idzie latac. Ale ta dyskusja jest bezsensowna. FR ma sporo zwolenników, którzy najwidoczniej popierają ich formy zatrudniania/traktowania pracowników. Latamy tanio kosztem kogoś, no ale kogo to obchodzi.
dgtljnk 2013-08-21 22:15   
dgtljnk - Profil dgtljnk
gm717 , troche sie zagalopowales kolego..nie zapominaj ze nikt nie zostaje pilotem z przymusu ! Nie obchodzi mnie ze ktos ma 300k dlugu ktory musi splacic i jeszcze utrzymac rodzine, skoro ta osoba sama zdecydowala sie na taki krok niech sie z tym meczy. Druga sprawa to wielu pilotow placi za licencje tylko dlatego ze latanie jest ich pasja , a maja warunki finansowe i moga sobie na to pozwolic.
gm717 2013-08-21 12:07   
gm717 - Profil gm717
hops - i co z tego, że zarabiają po 10 tys. - osoba, która zaczyna karierę w lotnictwie w życiu tyle kasy nie zobaczy. A na pewno nie w FR. Zrobienie licencji pilota to koszt ok. 200-240 tys. zł. Co Ty na to ? To jest kilka lat spłacania pożyczki, którą ma/miał na głowie każdy pilot. Z drobnymi wyjątkami. Więc chyba należy im się te 10 tys. (w Polsce) skoro CC potrafi zarobic 3,5 tys. w takim Wizz. Specyficzna branża, więc i specyficzne zarobki.
hops 2013-08-21 11:44   
hops - Profil hops
gm717 odnosiłem się do całości, a to kto jakie pożyczki brał zależy raczej od niego, nie od pracodawcy. faktem jest, że FR nie jest pracodawcą roku, ale niepodważalnym faktem jest również to, że piloci wiodą w tej branży prym i to czy zarabiają 8k, 10k czy 15 k to zawsze jest mało, źle i ktoś ma więcej.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy