Pilot Ryanaira zwolniony po wywiadzie

Pilot Ryanaira zwolniony po wywiadzie
18/08/2013 00:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
hops 2013-08-20 15:22   
hops - Profil hops
tak drodzy goście, wierzmy ślepo w ankietę o dziwo zrobioną przez (na zlecenie) "buntowników". a co do Waszych wywodów, proponuję realnie poczytać przepisy (aktualne) i wiedzieć jak planuje się i wykonuje lot.
ostatni komentarz dotyczący "regularnego" przewożenia większych ilości świadczyć może nie o trosce o bezpieczeństwo, a nieumiejętność planowania i decydowania podczas lotu, wtedy oczywiście dla wygody można wziąć więcej paliwa, bo po co je kontrolować, zliczać i podejmować decyzje, za które dostaje się pieniądze, prawda?
gosc_61561 2013-08-19 16:51   
gosc_61561 - Profil gosc_61561
marlenax88, w kontekście poniższego fragmentu to chyba od zeszłego roku w FR sporo się jednak zmieniło: "Jednakże John Goss dostał pismo od zarządu Ryanaira, w którym krytykowano go za regularne przewożenie zbyt dużej ilości paliwa"
usuniety 2013-08-19 15:05   
usuniety - Profil usuniety
@irkolo nie czuje się na na tyle mocna w temacie, żeby komentowac, dlatego zamiast medialnych bzdur posłuże się wypowiedzią pilota (nie lata w FR):
"ZTCW w FR Cpt moze wziasc extra ile chce, z tym, ze powyzej 300kg musi to pisemnie uzasadnić - to jest jakieś 12 minut holdingu. Podobna polityka paliwowa stosowana jest u wielu przewoźników (choć np. mój obecny pracodawca nie każe nic pisać - zaleca tylko, zeby nie brać wiecej niż 300kg bez wyraźnego powodu).

Nie, żebym był "fanbojem" FR (wręcz przeciwnie), ale IMHO sprawa jest sztucznie rozdmuchana. Z dotychczasowych informacji wynika, ze samoloty zrobiły wszystko "lege artis"... "
zobacz link
gosc_c1b9c 2013-08-19 14:08   
gosc_c1b9c - Profil gosc_c1b9c
Miejmy nadzieję, że koniec apodyktycznego Majkelka jest bliski. Żenujący typek i żenująca linia.
irkolo 2013-08-19 13:36   
irkolo - Profil irkolo
Proszę o komentarz nt. incydentów FR w Hiszpanii, opisanych w poniższym linku:
zobacz link
gosc_0b6b2 2013-08-19 13:24   
gosc_0b6b2 - Profil gosc_0b6b2
zobacz link -- kasowanie zawartości czarnych skrzynek po awaryjnym lądowaniu to jest "normalne" zachowanie linii lotniczej według Ryanaira.
gm717 2013-08-19 13:18   
gm717 - Profil gm717
Incydenty nie są spowodowane usterkami maszyn, tylko restrykcyjnymi, wewnętrznymi, NOWYMI regułami odnośnie ilości paliwa. Więc mogą sobie latac od 100 lat - przepisy zostały wprowadzone niedawno.
krzysiekl 2013-08-19 12:59   
krzysiekl - Profil krzysiekl
to jakaś bzdura, że mamy czekać na incydenty...z resztą FR lata od niedawna?
gm717 2013-08-19 12:56   
gm717 - Profil gm717
co do ankiety - dochodzi do, moim zdaniem, poważnych już incydentów z FRem - min. wspominane lądowania w Madrycie. Poczekajmy na powazniejsze incydenty - wtedy co niektórzy się obudzą. MOL jest ostatnią osobą, której chce się wierzyc, więc jego durne tłumaczenia są ...
gm717 2013-08-19 12:53   
gm717 - Profil gm717
jaczro - nie zapominaj, że FR do każdego lotu dodaje ok. 20 minut minimalny zapas paliwa, i może latac 90 minut. Jednak nie w każdym przypadku tak jest, o czym świadczą lądowania w Madrycie.
"samoloty LH czy LOTu siadały bez problemów, natomiast FR przy tych samych warunkach były przekierowywane do KRK czy WAW co świadczy o ostrzejszych wewnętrznych przepisach bezpieczeństwa w FR dotyczących podstawy chmur czy widzialności." - jesteś pewien, że świadczy to o zaostrzonych przepisach ? Raz siadają w złej widoczności, raz lecą na inne lotnisko. Może decydują się na lądowania na innym lotnisku właśnie ze względu małej ilości paliwa ? Nieudane podejście to spora ilośc paliwa mniej.... :)
jaczro 2013-08-19 12:38   
jaczro - Profil jaczro
gosc_00db9: taką ankietę medialną można o kant dupy potłuc. Daj mi kamerę a zrobię "reportaż" o tym jak to niby LH jest niebezpieczną linią z "anonimowymi" pilotami. Nie wiedziałem, że na holding składa się krążenie 90 min. nad lotniskiem przy podobnym czasie samego lotu, jeśli tak to w czym problem?
gosc_00db9 2013-08-19 12:10   
gosc_00db9 - Profil gosc_00db9
Jaczro, widocznie na podstawie obserwacji FR24 jesteś lepiej zorientowany w temacie niż piloci Ryanaira biorący udział w ankiecie. Gratuluję spostrzegawczości. Paliwo na holding jest składową minimalnej ilości paliwa, więc to że jakiś samolot latał w holdingu nie świadczy że piloci tej lini mają ostatnie słowo w kwestii paliwa na lot, co powinno być normą.
gosc_40aba 2013-08-19 11:38   
gosc_40aba - Profil gosc_40aba
jaczro: racja. To samo było na LUZ. Tego samego dnia kiedy lądowały W6 i FR w zbliżonych godzinach to tylko anglicy mieli problem z lądowaniem a wizyr jakoś siadał.
jaczro 2013-08-19 11:14   
jaczro - Profil jaczro
gosc_60295: kupa bzdur! No właśnie, zacznij się trochę interesować tematem nie tylko z gazet. Nie jestem fanem FR ale procedury bezpieczeństwa mają naprawdę ostre. Widzieliśmy na FR24 tej zimy, że bez trudu krążyły np. nad RZE ok. 45 min i później bez problemu dolatywały do WAW z powodu złych warunków atmosferycznych. Nad LUZ, przy dobrej pogodzie samolot FR z DUB krążył ok. 1,5 h z powodu jakieś awarii TAWS. Tak, że opowieści o paliwie można włożyć między bajki i czarny PR. Inny przykład to niska podstawa chmur późną zimą tego roku w RZE (remont pasa - wyłączony ILS), samoloty LH czy LOTu siadały bez problemów, natomiast FR przy tych samych warunkach były przekierowywane do KRK czy WAW co świadczy o ostrzejszych wewnętrznych przepisach bezpieczeństwa w FR dotyczących podstawy chmur czy widzialności.
gosc_a39f2 2013-08-19 10:33   
gosc_a39f2 - Profil gosc_a39f2
irkolo: to, że żaden urząd się nie przyczepił nie oznacza z automatu braku nieprawidłowości. Po pierwsze urzędy przy kontrolach nie sprawdzają wszystkiego, po drugie koncentrują się na papierach i procedurach, a nie stanie faktycznym, po trzecie wreszcie każdy urząd może po jakimś czasie okazać się niewiarygodny i za jakiś czas dowiemy się, że kontrole były, ale firma np. przekupywała kontrolerów. Wreszcie last but not least - tak jak to ma miejsce z rezerwą paliwa. Unia zaleca jej odpowiednią wielkość, ale ostateczną decyzję pozostawia pilotowi i co wtedy? Ograniczenia, które firma narzuca pilotom stanowić mogą pewne zagrożenie, ale formalnie wszystko jest w porządku, bo nie ma przepisu sztywno regulującego te kwestie.
gosc_60295 2013-08-19 09:26   
gosc_60295 - Profil gosc_60295
Irkolo, twoje pytania sugerują że pewnie jesteś prawnikiem i wydaje Ci się, że wszystko co jest zapisane w przepisach jest remedium na kłopoty. Że jak spełnia się minimum wymaganych standardów to wystarczy. Tymczasem kapitanowie chcą mieć możliwość zabrania takiej ilości paliwa jaka w ich ocenie w danym locie będzie niezbędna. Zwolniony pilot był krytykowany przez firmę właśnie za to. A jak się może skończyć latanie z minimalną z przepisów ilością paliwa pokazały zeszłoroczne problemy Ryanaira w Hiszpanii. Poznaj trochę latanie nie tylko z internetu to będziesz wiedział o czy mowa.
irkolo 2013-08-19 07:57   
irkolo - Profil irkolo
Czy jakiś urząd nadzorujący lotnictwo znalazł jakieś nieprawidłowości w działaniu Ryanaira?
Bo po tylu prasowych informacjach raczej na pewno sprawdzali tego przewoźnika w wielu krajach
jsg 2013-08-18 21:50   
jsg - Profil jsg
To prawda, podobnie nie słyszy się takich rewelecki o W6.
banan86 2013-08-18 20:30   
banan86 - Profil banan86
dlatego szanuje easyjet bo nie robi takich glupich oszczednosci
shorty 2013-08-18 09:17   
shorty - Profil shorty
to idzie w zla strne tym bardziej ze maja wietne wyniki finansowe a probuja oszczedzac chyab za bardzo
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy