Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
tak drodzy goście, wierzmy ślepo w ankietę o dziwo zrobioną przez (na zlecenie) "buntowników". a co do Waszych wywodów, proponuję realnie poczytać przepisy (aktualne) i wiedzieć jak planuje się i wykonuje lot.
ostatni komentarz dotyczący "regularnego" przewożenia większych ilości świadczyć może nie o trosce o bezpieczeństwo, a nieumiejętność planowania i decydowania podczas lotu, wtedy oczywiście dla wygody można wziąć więcej paliwa, bo po co je kontrolować, zliczać i podejmować decyzje, za które dostaje się pieniądze, prawda?
gosc_61561
2013-08-19 16:51
marlenax88, w kontekście poniższego fragmentu to chyba od zeszłego roku w FR sporo się jednak zmieniło: "Jednakże John Goss dostał pismo od zarządu Ryanaira, w którym krytykowano go za regularne przewożenie zbyt dużej ilości paliwa"
usuniety
2013-08-19 15:05
@irkolo nie czuje się na na tyle mocna w temacie, żeby komentowac, dlatego zamiast medialnych bzdur posłuże się wypowiedzią pilota (nie lata w FR):
"ZTCW w FR Cpt moze wziasc extra ile chce, z tym, ze powyzej 300kg musi to pisemnie uzasadnić - to jest jakieś 12 minut holdingu. Podobna polityka paliwowa stosowana jest u wielu przewoźników (choć np. mój obecny pracodawca nie każe nic pisać - zaleca tylko, zeby nie brać wiecej niż 300kg bez wyraźnego powodu).
Nie, żebym był "fanbojem" FR (wręcz przeciwnie), ale IMHO sprawa jest sztucznie rozdmuchana. Z dotychczasowych informacji wynika, ze samoloty zrobiły wszystko "lege artis"... "
zobacz link
gosc_c1b9c
2013-08-19 14:08
Miejmy nadzieję, że koniec apodyktycznego Majkelka jest bliski. Żenujący typek i żenująca linia.
Proszę o komentarz nt. incydentów FR w Hiszpanii, opisanych w poniższym linku:
zobacz link
gosc_0b6b2
2013-08-19 13:24
zobacz link -- kasowanie zawartości czarnych skrzynek po awaryjnym lądowaniu to jest "normalne" zachowanie linii lotniczej według Ryanaira.
Incydenty nie są spowodowane usterkami maszyn, tylko restrykcyjnymi, wewnętrznymi, NOWYMI regułami odnośnie ilości paliwa. Więc mogą sobie latac od 100 lat - przepisy zostały wprowadzone niedawno.
krzysiekl
2013-08-19 12:59
to jakaś bzdura, że mamy czekać na incydenty...z resztą FR lata od niedawna?
co do ankiety - dochodzi do, moim zdaniem, poważnych już incydentów z FRem - min. wspominane lądowania w Madrycie. Poczekajmy na powazniejsze incydenty - wtedy co niektórzy się obudzą. MOL jest ostatnią osobą, której chce się wierzyc, więc jego durne tłumaczenia są ...
jaczro - nie zapominaj, że FR do każdego lotu dodaje ok. 20 minut minimalny zapas paliwa, i może latac 90 minut. Jednak nie w każdym przypadku tak jest, o czym świadczą lądowania w Madrycie.
"samoloty LH czy LOTu siadały bez problemów, natomiast FR przy tych samych warunkach były przekierowywane do KRK czy WAW co świadczy o ostrzejszych wewnętrznych przepisach bezpieczeństwa w FR dotyczących podstawy chmur czy widzialności." - jesteś pewien, że świadczy to o zaostrzonych przepisach ? Raz siadają w złej widoczności, raz lecą na inne lotnisko. Może decydują się na lądowania na innym lotnisku właśnie ze względu małej ilości paliwa ? Nieudane podejście to spora ilośc paliwa mniej.... :)
gosc_00db9: taką ankietę medialną można o kant dupy potłuc. Daj mi kamerę a zrobię "reportaż" o tym jak to niby LH jest niebezpieczną linią z "anonimowymi" pilotami. Nie wiedziałem, że na holding składa się krążenie 90 min. nad lotniskiem przy podobnym czasie samego lotu, jeśli tak to w czym problem?
gosc_00db9
2013-08-19 12:10
Jaczro, widocznie na podstawie obserwacji FR24 jesteś lepiej zorientowany w temacie niż piloci Ryanaira biorący udział w ankiecie. Gratuluję spostrzegawczości. Paliwo na holding jest składową minimalnej ilości paliwa, więc to że jakiś samolot latał w holdingu nie świadczy że piloci tej lini mają ostatnie słowo w kwestii paliwa na lot, co powinno być normą.
gosc_40aba
2013-08-19 11:38
jaczro: racja. To samo było na LUZ. Tego samego dnia kiedy lądowały W6 i FR w zbliżonych godzinach to tylko anglicy mieli problem z lądowaniem a wizyr jakoś siadał.
gosc_60295: kupa bzdur! No właśnie, zacznij się trochę interesować tematem nie tylko z gazet. Nie jestem fanem FR ale procedury bezpieczeństwa mają naprawdę ostre. Widzieliśmy na FR24 tej zimy, że bez trudu krążyły np. nad RZE ok. 45 min i później bez problemu dolatywały do WAW z powodu złych warunków atmosferycznych. Nad LUZ, przy dobrej pogodzie samolot FR z DUB krążył ok. 1,5 h z powodu jakieś awarii TAWS. Tak, że opowieści o paliwie można włożyć między bajki i czarny PR. Inny przykład to niska podstawa chmur późną zimą tego roku w RZE (remont pasa - wyłączony ILS), samoloty LH czy LOTu siadały bez problemów, natomiast FR przy tych samych warunkach były przekierowywane do KRK czy WAW co świadczy o ostrzejszych wewnętrznych przepisach bezpieczeństwa w FR dotyczących podstawy chmur czy widzialności.
gosc_a39f2
2013-08-19 10:33
irkolo: to, że żaden urząd się nie przyczepił nie oznacza z automatu braku nieprawidłowości. Po pierwsze urzędy przy kontrolach nie sprawdzają wszystkiego, po drugie koncentrują się na papierach i procedurach, a nie stanie faktycznym, po trzecie wreszcie każdy urząd może po jakimś czasie okazać się niewiarygodny i za jakiś czas dowiemy się, że kontrole były, ale firma np. przekupywała kontrolerów. Wreszcie last but not least - tak jak to ma miejsce z rezerwą paliwa. Unia zaleca jej odpowiednią wielkość, ale ostateczną decyzję pozostawia pilotowi i co wtedy? Ograniczenia, które firma narzuca pilotom stanowić mogą pewne zagrożenie, ale formalnie wszystko jest w porządku, bo nie ma przepisu sztywno regulującego te kwestie.
gosc_60295
2013-08-19 09:26
Irkolo, twoje pytania sugerują że pewnie jesteś prawnikiem i wydaje Ci się, że wszystko co jest zapisane w przepisach jest remedium na kłopoty. Że jak spełnia się minimum wymaganych standardów to wystarczy. Tymczasem kapitanowie chcą mieć możliwość zabrania takiej ilości paliwa jaka w ich ocenie w danym locie będzie niezbędna. Zwolniony pilot był krytykowany przez firmę właśnie za to. A jak się może skończyć latanie z minimalną z przepisów ilością paliwa pokazały zeszłoroczne problemy Ryanaira w Hiszpanii. Poznaj trochę latanie nie tylko z internetu to będziesz wiedział o czy mowa.
Czy jakiś urząd nadzorujący lotnictwo znalazł jakieś nieprawidłowości w działaniu Ryanaira?
Bo po tylu prasowych informacjach raczej na pewno sprawdzali tego przewoźnika w wielu krajach
To prawda, podobnie nie słyszy się takich rewelecki o W6.
dlatego szanuje easyjet bo nie robi takich glupich oszczednosci
to idzie w zla strne tym bardziej ze maja wietne wyniki finansowe a probuja oszczedzac chyab za bardzo