Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@arahja racja, myślałem o łobzowie, napisałem mydlniki, sorry
@mirekk srednio, bo przystanek mydlniki jest przed zakretem do balic (od strony katowic) wiec to zupelnie nie ta trasa:-) najblizsze miejsce do zmiany kierunku to krakow-łobzow czyli przystanek 2 min przed glownym. w 2006 czyli 7 lat temu tory nie byly zniszczone codzienna jazda.
gosc_1934c: W rzeczy samej tak właśnie jest, ale przyczyną tego, że pociągi jeżdżą pustawe nie jest bynajmniej spowodowane małym zainteresowaniem podróżnych, ale przepaścią pomiędzy ceną za bilet kolejowy, a biletem MPK. Ta przepaść została trochę zmniejszona (19zl ->12zł), ale na powtórne ściągnięcie pasażerów to jeszcze za dużo.
Mam nadzieję, że zmienią to chyboczącą się drezynę na coś innego:)
Czas przejazdu na lotnisko ma spaść poniżej 15min (teraz jest 19).. a w 2006 gdy otwierali to połączenie też było 15min (!) Więc żaden rozwój tylko powrót do tego co było na początku. Przystanki dodatkowe jak już wcześniej ktoś napisał, nie wiem dla kogo, chociaż może być tak jak z Mydlnikami teraz że tylko wybrane kursy rano i wieczorem będą się na nich zatrzymywać. A na śląsk dlaczego musiałby przeczepiać lokomotywe? Wystarczy że się motorniczy przesiądzie z jednego końca na drugi (np na stacji Mydlniki) i gotowe, może jechać w drugą strone do Katowic. Taki postój by trwał max 5min, więc to nie jest wielki problem.
Na polaczenie ze slask nie ma co liczyc bo taki pociag musialby gdzies przepiac lokomotywe, najpewniej na glownym. Sam do balic dojezdzam zwykle autobusem bo mam karte miejska ale komfort kiedy do autobusu wsiada 10 turystow z bagazami jest zerowy, dlatego docelowo ruch powinien byc kierowany do pociagu.
gosc_8349f
2013-08-07 05:29
gosc_76667!!! Brawo nic dodac nic ujac. Wiekszosc polskich portow lotniczych powinno oferowac tego typu rozwiaznia komunikacyjne. To jest dopiero kolo zamachowe dla gospodarki, regionu i calego kraju. Laczniki kolejowe pomiedzy dworcami lotniczymi i kolejowymi to jak ktos pisze slusznie jest tylka PROTEZA. Pasazerowie w koncu chca dotrzec do konkretnych miejsc. Zalozmy ze port lotniczy w Modlinie ma stacje kolejowa pod terminalem, gdzie zatrzymuja sie pociagi relacji Gdynia - Warszawa (osobowe i pospieszne). Jest mgla, samoloty laduja w Gdansku lub Warszawie na Okeciu. Mozliwosc zmiany miejsca odlotu jest prawie automatyczna. Kazdy na tym zyskuje, jednak nikt tego nie widzi poniewaz mysli tylko o sobie.
gosc_887c9
2013-08-07 00:53
kasjanek: uwierz mi, że przynajmniej niektórzy dokładnie tak cię uważają...
Zapewne docelowo zmoderniozwana kolej przejmie większość ruchu, który obecnie dociera z/do Balic autobusami, a ruch autobusowy zostanie ograniczony, bo autobus jest tam tak na prawdę tylko protezą. Kraków jest na etapie początków budowania koleji aglomeracyjnej i nowa nitka do Balic częściowo wpisuje się w ten plan. Obecny Balice Express zostanie zapewne wygaszony, a w jego miejsce docelowo pojawią się pociągi lokalne, choć większym sensem mogło by być wprowadzenie tam regionalnych przywożących np. pasażerów z Podkarpacia na lotnisko w czasie poniżej 1-1.5h, czy jak ktoś pisał - także ze Śląska.
gosc_1934c
2013-08-06 22:55
uważam, że wydanie 240 mln zł na odcinek do Balic jest bezsensowną inwestycją. Chodzi przede wszystkim o rozbudowanie odcinka pomiędzy Mydlnikami a Balicami, dobudowanie drugiego toru, elektryfikacja i utworzenie trzech przystanków. Tak się składa, że mieszkam niedaleko tej linii i często mam okazje widzieć przejeżdżający tam pociąg z Lotniska. Jeszcze nie zdarzyło się, by w pociągu było więcej niż 20 osób. Zwykle znajduje w nim jedynie kilka osób, czasami wręcz jeździ pusty i wozi powietrze dla znużonego konduktora, który nie ma komu sprawdzać biletów. Oczywiście możnaby argumentować, że wybudowanie przystanku bliżej terminala zmieni tę sytuację, ale czy aż tak bardzo ? Już w tej chwili do Balic trzy razy na godzinę jeździ dwuprzegubowy autobus linii 292. Do tego jeszcze wspomagający go 208 i autobus nocny. Przystanek MPK jest bardzo blisko terminala, więc wiele osób i tak dalej będzie wybierać ten środek transportu.
Dobudowanie drugiego toru na tak krótkim odcinku, tj. 4 km, również nie znajduje racjonalnego uzasadnienia, bowiem pociągi przejeżdżają go w zaledwie kilka minut, więc nawet dwukrotne zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów w niczym by nie przeszkodziło. Drugi tor nie skróci również czasu przejazdu, bo w zamian dobudowane będą przystanki, na których prawdopodobnie pociąg będzie tylko tracił czas, bo i tak prawie nikt nie będzie z nich korzystać. Dodam jeszcze, że przystanków będzie aż trzy, ( na czterech kilometrach !!), więc pociąg nawet nie zdąży się dobrze rozpędzić, nie mówiąc już o deklarowanych 80 km/h.
Ponadto wybudowanie aż trzech przystanków nie usprawni ruchu komunikacji, bowiem w większości będą to przystanki, które znajdują się na szczerych polach, przy których stoi raptem kilkanaście domów. Mieszkańcy Olszanicy czy Mydlnik nie przesiądą się z MPK, które dojeżdża praktycznie na każde osiedle na PKP, które ma do dyspozycji jedynie kilka tras w Krakowie. Tym bardziej że autobusów w tej okolicy jest mnóstwo.
Poza tym argumentacja, iż należy wybudować kolej bo dni Młodzieży już tuż tuż, jest również nieracjonalna, bowiem wydarzenie to potrwa kilka dni, a kolej będzie kosztować prawie ćwierć miliarda złotych.
Najbardziej jednak szkoda, że kolejne piękne polno-łąkowe tereny, jakich już coraz mniej w Krakowie zostaną zniszczone, a wraz z nimi uciekną sarny i inne zwierzęta, które dzisiaj jeszcze tam mieszkają.
gosc_76667
2013-08-06 20:59
Sensowne to byloby przeprowadzenie linii kolejowej Krakow - Balice - Katowice. Niestety nikt o tym nie pomyslal, kiedy wlasnie w tym roku prowadzono gruntowna przebudowe tej linii kolejowej. Przelotowe polaczenie kolejowe zapewniajace Balicom polaczenie z obu aglomeracjami i polaczenie co 20-30 minut umozliwiajace dojazd do Krakowa Glownego w 15 minut i Katowic w 35-40 min byloby rozwiazaniem najsensowniejszym. Jednoczesnie polaczyloby aglomeracje krakowska z konurbacja slaska w jedna duza calosc, zamieszkiwana przez blisko 10 mlnosob.
gosc_6aa64
2013-08-06 18:51
@mushu Balice Express to nie jest pociąg PKP.
Check-in na dworcu PKP miał być już 2 lata temu, ale PKP chyba nie było zainteresowane współpracą, bo akurat koncentrowało się na kasowaniu 19zł za bilet w jedną stronę w "Balice Express".
ciekawe czy Balice otworzą check-in na dworcu.
gosc_5769f
2013-08-06 15:47
Zobacz facebooka, co do szybkiej kolei to przecież astaldi wygrało przetarg na cały odcinek do Balic, na przystanek w Balicach i stacje podrodze również. Jaki to zbieg okoliczności ta sama firma wygrała przetarg na budowę terminala. Już kopie wielką dziure. KRK to obecnie wielki plac budowy, mam nadzieję że do 2016 zdążą żeby nie było obciachu na dni młodzieży. BTW jeszcze nowy dłuższy pas by się przydał.
usuniety
2013-08-06 15:19
gosc_0c541, na KRK bylem ostatnio w styczniu, nie pamietam co tam bylo ani nie wiem co sie tam teraz dzieje :(
gosc_0c541
2013-08-06 14:39
Kasjanek a nie zauważyłeś że zniknęła zielona wyspa na środku płyty. Jak myślisz po co wykosili las, podpowiem pod rozbudowę płyty na nowe stanowiska:)
andrzejtoulon
2013-08-06 14:21
Rozumiem kasjanek to tak jak dla mnie taka druga Nicea :)
usuniety
2013-08-06 14:15
Nie rozumiecie. Frankfurt jest niemieckim nr. 1, Monachium - Numerem 2. Analogicznie WAW jest w PL 1, KRK - 2 i tak bedzie w najblizszych latach. Chyba nie uwazacie mnie za idiote bym wierzyl, ze w Krakowie bedzie identyczna siatka jak w Monachium, ludzie.
KRK do MUC jeszcze daleko. Nie tylko w kwestii siatki, ale głównie w kwestii jakości obsługi pasażerów.