Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_14690
2013-08-04 10:24
kto tu mowi o stratach jak niema przerobu to sa straty trzeba wziasc sie do roboty ROBMY SWOJE nie ogladajmy sie na innych
gosc_916fa
2013-07-26 09:37
Prosimy o kierunek Frankfurt LOT kierunek WROCLAW I LUBLIN GDANSK AMSTERDAM jednego dnia LUBLIN GDANSK MALME wiecej polaczen wiecej pasazerow i wyjdziemy na swoje
@gosc_3dbd5 przypomnij może ile pasażerów i linii lotniczych miały Katowice, Gdańsk , czy Kraków jak rozpoczynały działalność i o ile są to ludniejsze regiony od lubelskiego.
To wiemy, że będą straty, wiedzieliśmy to też rok temu. Pytanie jest o to, czy straty są mniej więcej takie jak planowano, czy przesadzono z optymizmem i są większe. Do tego moim zdaniem sprowadza się cała dyskusja o Lublinie. Ani nie mieli racji ci, którzy uważali, że nikt nie będzie latał, ani ci, którzy planowali 300 tys pasażerów w tym roku i szybkie osiągnięcie rentowności. To tak jak pytanie o stadiony piłkarskie. Na hurra budowano za duże i za drogie, a teraz wychodzi prawda, że może trzeba było zrobić mniejsze, bo te duże na razie na siebie nie zarabiają i nie ma mocnych widoków na razie na rentowność. Moim zdaniem to lotnisko na razie można określić raczej umiarkowanym sukcesem niż porażką.
gosc_3dbd5
2013-07-24 08:24
brak polaczen to calyproblem panie prezesie i dyrekcjo lotniska lublin zacznijcie dzialac a nie przychodzic do pracy zobaczcie jakto robia w katowicach gdansku krakowie czy ktos rozmawial z LOT em EUROLOTEM czy AIR BERLIN NORWEGIAN gdzie te kierunki obiecane [ czytaj dziennik wschodni i kurier lubelski]poczatek wielka pompa i nagrody [ za wczesnie] a odprawa dla prezesa kto za to placi my pasazerowie bardzo drogie bilety
Lubelskie lotnisko będzie miało straty podobnie jak lotniska w Bydgoszczy,Łodzi,Szczecinie, Rzeszowie (od początku działalności na grubym minusie) i Modlinie. Myślę jednak,że jeśli weźmiemy korzyści dla regionów (nie licząc Modlina na którym nie ma ruchu) to te straty się bilansują.
p747: ja zakładam że nie płacę, ale jestem ciekawy. Rozumiem, że Pan płaci, Pani płaci, społeczeństwo proszę Pana (lubelszczyzny oczywiście)
malin: też jestem tego zdania bo każdy z nas pośrednio "płaci" za to, że ono jest :)
A szkoda, bo przecież takie informacje powinny być jawne. Chyba że tak ma być, żeby nie raziło w oczy ile jeszcze trzeba dokładać do lotniska.
malin: powiem Ci, że próbuję znaleźć kosztorys z pierwszego roku działania lotniska i zakładane przez akcjonariuszy straty ale nic nie mogę znaleźć. Ciężko się czegokolwiek dowiedzieć od PLL jeśli chodzi o obecny bilans. Na media bym nie liczył bo od początku nie robią dobrej prasy temu lotnisku. Piszą o bzdurach, zajmują się ile kto słoików przewiózł a jeśli chodzi o merytoryczne sprawozdania finansowe to u nich opiera się wszystko na źródłach nieoficjalnych.
Myślę, że te 10 mln 5 miasta jest wliczone do końca roku, ale tego niestety póki co się nie dowiemy...
P747: Wczytałem się jeszcze raz w artykuł, 10 M PLN podjęło uchwałę województwo, że za tyle obejmie nowe akcje lotniska. Dalej jest akapit, że przewidywany wynik jest tajny, ale nieoficjalnie ma to byc kilkadziesiąt mln straty. A miasto ma zaplanowane 5 mln na ten cel, więc chyba będzie to za mało. Pytanie moje było o to, jaki jest plan strat na 2013 i czy jest on realizowany zgodnie z planem? Czy plan był zbyt optymistyczny, a potem tylko będą prośby o większą kasę, bo skoro lotnisko już jest... I to jest największy problem merytoryczny, czy przy podejmowaniu tej decyzji było to dla wszystkich jasne, że może być to bardziej kasochłonne. Żeby nie było hejterstwa, dla mnie jasne jest, że na początku inwestycji są straty, kwestia jest tylko czy ich rozmiar był możliwy wcześniej do oszacowania.
arahja: W linku masz działające punkty.
zobacz link
@p747, merytoryczne pytanie - ile na lotnisku w lublinie jest punktow uslugowych, ile punktow gastronomicznych, ile wypozyczalni samochodow?
malin: 5 daje miasto, 5 województwo. I to ma być przewidywana strata - 10 mln. Chętnie podyskutuję merytorycznie z tymi, którzy zanim wylądował pierwszy samolot razem z UE wieszczyli 30-50 mln na minusie.
gosc_38954
2013-07-22 12:49
27.5 mnl zł straty to było w zeszłym roku. W tym pewnie będzie dużo więcej.
gosc_316d7
2013-07-22 10:50
Modlin w tym roku 27,5 miliona straty.
zobacz link
gosc_01afa
2013-07-22 09:56
10 baniek na dofinansowanie 6 miesięcy działalności, cały rok zapewne zakończy się stratą nie mniejszą niż 25 mln. Boję się, że i po 2028 r. może być problem z zyskiem :/
gosc_47c69
2013-07-21 23:46
Ci co nie powinni w tej kwestii zabierać głosu, niech sobie zrobią przerwę. Przecież są zarejestrowani i merytoryczni?