Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_371de
2013-07-14 23:40
Lublinianie życzą powodzenia Portowi Lotniczemu Białystok.
Niech wschód zawstydzi zachód !
gosc_e0dbe
2013-07-13 19:57
Port Lotniczy w Brześciu leży bliżej granicy niż lotnisko w Białej Podlaskiej - można podpisać porozumienie między oboma Państwami i nie będzie żadnych problemów, a ewentualna współpraca trochę zastąpi brak wspomagania naszego największego lotniska powojskowego ...
W Białej przecież miało być cargo na cały świat i co? Duża bliskość Ukrainy a zwłaszcza Białorusi to problem z naruszaniem obcej przestrzeni powietrznej.
gosc_4d7e6
2013-07-12 21:03
Oczywiście, żew nowe cywilne lotnisko winno zostac otwarte w BIAŁEJ PODLASKIEJ. bliskosc Białorusi i Ukrainy dobrze w to sie wpasowuje.
gosc_5be0d
2013-07-09 10:33
Widać, że komenatrze za lotniskiem w Białymstoku są jak najbardziej pozytywne(nie to co o Radomiu czy Gdyni, ale to inna bajka). Widać jak w Lublinie rośnie ruch biznesowy, ale na owoce trzeba czekać bo od niedawna jest lotnisko a powstawanie inwestycji trochę zajmuje. JEszcze wspomniana obwodnica czy S17 do Warszawy i będzie normalna europejska infrastruktura. Wiadomo na starcie lotniska nie mają łatwo, parę tras, ale z czasem przewoźnicy zwiększą częstotliwość, nowe trasy i ruch wzrośnie np. RZE-koło 600 tys. Na dodatek można przechwycić sporo Białorusinów bo tutaj jest ich sporo na zakupach a widać było ich ,,blachy" na parkingach koło Modlina-jakby mieli bliżej to również by wybrali np. z Grodna- miasto wielkości Białegostoku tuż za polską granicą.
Lotnisko w Białymstoku jest jak najbardziej potrzebne. Wiadomo, że przez pierwsze 1o lat może być deficytowe ale od czegoś trzeba zacząć. WAW jak startował też nie od razu przynosił dochody. Niektórzy piszą, że biznes nie lata Ryanair ale to raczej nieprawda. Ja sam służbowo leciałem Ryanair, bo był bezpośrednio i o sensownej godzinie, a było do wyboru jeszcze inne połączenie. Bez lotniska raczej ciężko myśleć o międzynarodowych firmach.
gosc_ebfbe
2013-07-09 09:05
Jasionka i Świdnik są przykładem na wielowymiarowy wzrost atrakcyjności regonu i dziwi fakt, że na Wschód i Północ od Stolicy do tej pory nie powstały tak potrzebne porty lotnicze dla Podlasia i Mazur ...
Niektórych wpisów się nie da czytać. Podsumowaniem i komentarzem na te bzdury może być pytanie: Czy tylko lewa strona Wisły ma monopol na latanie? Szowinistyczne podejście. Najlepiej żeby zlikwidować LUZ, RZE i nie budować już tworzących się.
gosc_f2de6
2013-07-09 07:56
Krótko mówiąc popyt jest- wiadomo to jest dopiero początek, ale pierwsze efekty są obiecujące. Do RZE Lufthansa też od razu nie weszła, jednak stopniowo- dali jeden lot a niedawno zwiększyli częstotliwość do dwóch. Spodziewam się, że jak będzie ILS to rzreszowski scenariusz powtórzy się w Lublinie. To wskazuje, że w przyszłości i w Białymstoku byłby popyt bo skoro 2 lotniska na ścianie wschodniej odniosły sukces to jest miejsce na 3 i tyle portów lotniczych wystarczy.
gosc_11e0b
2013-07-09 07:47
Tak jeszcze co do inwestycji do ktorych przychynilo sie powstanie LUZ. Po 3 firmach(brazna energetyczna i firma z Niemiec produkujaca silniki) dochodzą następne(link). Teraz dojdą dwie firmy medyczne i firmy maszynowo/lotnicze w Włoch i Francji. I niech mi nikt nie mowi, ze bez lotniska tez by byli, bo przez ostatnie lata tutaj firmy jedynie się zwijały, a o zagranicznych inwestorach można było pomarzyć. Ale zeby nie bylo, to oczywisie nie tylko lotnisko, ale tez budowa obwodnicy Lublina (w przyszlym roku pojedziemy cala razem z S-17 od Kurowa po Piaski). Do tego nowy wjazd do Lublina od strony Warszawy. do tego obwodnica przebiega dosłownie kilka km od LUZ i w tym miejscu bedzie wezel i zjazd na lotnisko. A to jest główny szlak transportowy na Ukraine.
zobacz link
gosc_941d0
2013-07-09 07:27
@gosc_d5628 Biznes do LUZ lata głównie własnymi samolotami i to dosyć często.
Z resztą nawet na miejscu działają dwie firmy oferujace takie usługi Fly Away i Heliseco
gosc_70d30
2013-07-08 23:28
Biała Podlaska posiadająca największe lotnisko powojskowe z dwoma pasami startowymi ze względu na odległość była nieatrakcyjna dla Lublina i nie jest zauważana przez Białystok ... ale leży przy głównej magistrali kolejowej i drogowej w Polsce - to raczej duży atut.
gosc_e5d23
2013-07-08 21:45
@gosc_58fe7 Te ceny są mocno zaniżone, licząć średnio , oszczędnie to będzie niech i 30 mln zł bo np. taka obwodnica Marek-koło 13 km ma kosztować z 800 mln. i Generalnie ,,domknięcie" S8 od Warszawy do Jeżewa to kwestia bliżej 4 niż 3 mld zł , tak czy siak kilkukrotnie więcej niż budowa od podstaw lotniska. Abstrahuję, że ekspresówkę i tak trzeba zbudować, ale chodzi by pokazać, że lotnisko to koszt koło 13 km ekspresówki.
Nam lublinianom lotnisko podniosło jakość życia i pomimo krótkiego okresu działania, atrakcyjność inwestycyjna miasta szybko wzrosła, więc panie poznaniński niech się pan nie martwi, może kiedyś będzie panu dane odwiedzić to wspaniałe miasto:)
gosc_d5628
2013-07-08 21:04
Od kiedy to biznes lata ryanairem do LUZ.Poczynione inwestycje to efekt sprzed dwoch lat zanim powstalo lotnisko !
gosc_08f89
2013-07-08 21:00
Za Brzesc dziekuje .Po co mi bialoruska wiza
gosc_3f0cd
2013-07-08 20:56
Z tym Grodnem to walnąłeś jak łysy grzywą o kant kuli. Mieszkańcy Białegostoku/Podlasia wybierają WAW/WMI ewentualnie Kowno, dalej to w sporadycznych sytuacjach. Wystarczy zobaczyć ilu ludzi wsiada w PKS Białystok na Okęciu albo ile było busów do Modlina.
gosc_58fe7
2013-07-08 20:54
gosc_9b5a0, mylisz się - podałeś kwotę budowy 1 km autostrady. Koszt budowy drogi ekspresowej (bez obiektów inżynierskich) szacowano przed Euro2012, a zatem w szczycie cenowym:
- w obszarze zamiejskim - 16-18 mln zł
- w obszarze zurbanizowanym - 28-30 mln zł.
A co domykania siatki lotniskowej - to zająłbym się rozwijaniem tego, co realnie może się rozwinąć, a nie mnożeniem bytów, jak np. ostatnio w Radomiu.
gosc_d1845
2013-07-08 20:47
@gosc_5bb65: zapomniałeś dodać Wrocławia i Berlina ;-)
gosc_5bb65
2013-07-08 20:29
Dopóki Białystok gdzieś wreszcie wybuduje swoje lotnisko toż zawsze można korzystać z pobliskich : Kowna, Wilna, Grodna, Brześcia, lub Warszawy, Gdańska, Modlina, Lublina a wkrótce Radomia i Gdyni.