Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_acceb
2013-07-05 11:11
shorty: Jak ELO bedzie dalej tak 'swietnie' zarzadzane jak jest to zaraz upadnie. Wystarczy, aby tylko LOT podziekowal ELO za obsluge rejsow krajowych i ELO jest z reka w nocniku, bo nie ma pomyslu jak wykorzystac 8 samolotow, aby siatka miala sens i pozwalala chociaz wyjsc na zero lub cos zarobic. Mielismy w zeszlym roku popis ELO na wlasnych trasach i przynioslo to wg. roznych zrodel od 30 do 70 mln PLN strat.
jak LOT tak dalej bedzie zarzadzany to ELO go przescignie
gosc_aaf47
2013-07-04 23:51
na bałkany malew miał super siatke latał do albani .kosowa pare miast w chorwacji
gosc_d6bd0
2013-07-04 23:45
Stoi jeszcze jeden 762 w pełnych kolorach MA
gosc_1a4dd
2013-07-04 23:24
leciałem malevem z 50 razy głownie na bałkany sarajewo,prisztina szkoda ze znikneli a moze ktos wie czy jeszcze ich 762 stoi w budapeszcie bo stał ładnych pare lat bez silników
gosc_87928
2013-07-04 23:14
A co oznacza wyrugowanie Lotu widać na przykładzie TXL. Przed wycofaniem z oferty w nowej first minutę mozna było kupić bilety za 200 zl w obie strony, AB najtańsze we flyclassic sprzedawali po 360. Teraz Lot sie wycofał i cena AB juz skoczyła do 420. Pewnie za pare miesięcy, gdy Lot juz pożegna sie z Berlinem definitywnie poniżej 500 zł bedzie mozna zapomnieć o tym kierunku, a za jakiś czas z 3 lotów dziennie zejdą do 2, wszak i obecnie zdarza im sie często odwoływać jeden rejs.
gosc_f167c
2013-07-04 23:14
W BUD pogorszyla sie oferta biznesowa. Jest mniej kierunkow obslugiwanych w dogodnych godzinach biznesowych, tak by poleciec rano i wrocic wieczorem. Ceny poszly ostro w gore. BUD stracil wiekszosc polaczen bezposrednich do portow na Balkanach i w Europie Wschodniej, skad MA dowozil sobie ruch na swoje rejsy europejskie a wczesniej i amerykanskie i czesto latal dwa razy dziennie. Podobnie zniknely polaczenia bezposrednie do mniejszych portow Europy Zachodniej (gdzie latal MA). Przestal latac AA i HU poniewaz zniknal im partner, ktory mogl rozwozic po Europie ich partner - MA. Pogorszyla sie sytuacja dla pasazerow korporacyjnych: dawniej korzystajac z programu dla klientow korporacyjnych MA mogli latac duzo taniej i do wiekszej liczby portow w Europie (gdzie latal MA) bezposrednio. Teraz musza korzystac z kilku programow korporacyjnych (roznych przewoznikow), a zatem duzo pozniej uzyskuja wieksze znizki (bo w poszczegolnych liniach lotniczych robia mniejszy obrot niz dawniej w MA, a zatem przywileje jakie maja sa mniejsze).
gosc_aee7b
2013-07-04 23:09
gosc_6b984: ale b737 zaraz ci napisze, ze loty krajowe nie sa potrzebne, a i linie inne niż FR i W6 tez na pryszcze, bo on z nich korzystac nie bedzie gdy raz w roku bedzie leciał do Egiptu i drugi raz na truskawki czy jagody. Dzieciakowi najpierw trzeba by było zafundować wycieczkę do Budapesztu, to moze wtedy zrozumialby co oznacza na stołecznym lotnisku brak strategicznego partnera. Przywolania wymaga jeszcze jeden fakt - przed upadkiem Malevu lotnisko Ferihegy miało duży plan rozbudowy, zdążyli otworzyć nowy terminal, stary miał byc wyremontowany i unowoczesniony. Upadek Malevu spowodował, ze plany wzięły w łeb, stary terminal zamknięto i hula po nim wiatr, a na nowym jest syf i malaria, bo za to, co płaca tanie linie trudno jest utrzymać infrastrukturę.
gosc_6aa2d
2013-07-04 23:00
Od kilku lat mieszkam w Budapeszcie i latam średnio dwa razy w tygodniu. Od upadku MA, stało sie to meka. Poza do hubbow nie ma w sumie szansy przeprowadzić jednodniowej podróży służbowej. Fr/w6 maja ciulate godziny, a sieciowi maja ceny z kosmosu...
gosc_95b48
2013-07-04 22:36
ta bilety z budapesztu wzrosły na trasch europejskich o 20-30%
gosc_465ec
2013-07-04 22:26
b737800max: o tym jak wazna jest konkurencja na niebie mozesz sie latwo przekonac porownujac ceny biletow na rejsy Lufthansy do NYC/ORD/PEK po wprowadzeniu przez LOT Dreamlinera na te trasy. Ceny, zwlaszcza do USA, LH musiala obnizyc w promocjach do dawno niespotykanych poziomow. Podobnie jest z Air Berlin. Myslisz, ze LH czy AB lubia obnizac ceny i beda to dalej robic w przypadku upadku LOTu, bo zajmuja sie dzialalnoscia charytatywna a nie biznesem?
gosc_6b984
2013-07-04 22:21
b737800max: nie, na Wegrzech absolutnie nic sie nie stalo po upadku Maleva, poza tym ze kilka tysiecy ludzi stracilo prace z dnia na dzien, ale cale Wegry to prawie bankrut, wiec kto by sie przejmowal. Tak samo jak nikt nie powinien sie przejmowac tym, ze wraz ze zmniejszona konkurencja ceny biletow poszly w gore. Zauwaz, ze Polska nie ma swojego Wizz Aira, ktory by mogl cos przejac. Poza tym na Wegrzech nie istnialy lotnicze trasy krajowe. Kto by je przejal w Polsce, jesli wiekszosc z nich (poza lotami WAW-WRO/GDN) nie jest zbyt dochodowa sama z siebie bez dowozu pasazerow na dalsze trasy do/z WAW?
gosc_868ef
2013-07-04 22:09
Polecam trzy lektury: a) eurostat i wzrost gospodarczy na Węgrzech - podpowiedź jest ujemny; b) statystyki iata dla Węgier - 2012 jest na minus 14% c) artykuł pana Serafina na prtl.pl gdzie masz zestawienie ile tras zniknęło po bankructwie MA, i w jako sposób pozostałe zostały zastąpione. Wniosek wszystkich trzech jest taki, ze budapeszt stał sie prowincja!
usuniety
2013-07-04 21:29
3 Er Pe nie straci dużo jak LOT ogłosi upadłość. Jakoś jak Malev Hungarian Airlines ogłosił upadłość to nic na Węgrzech się nie stało w stylu rozsypania się gospodarki - Wizz Air przejął pałeczkę i po kłopocie - gospodarka funkcjonuje dalej. Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem - trzeba działać.
usuniety
2013-07-04 21:18
gosc_6c56d: co ma gospodarka państwa Polskiego do LOT poza tym, że LOT ciągnie kasę z rządu jak komar krew z ciała człowieka? "Chociażby przez utratę atrakcyjności polski w przyciąganiu inwestycji zagranicznych!" Polska i atrakcyjna dla inwestorów? LOL. Dawno dobrego żartu nie słyszałem...
goluz masz rację zupełną - dotowanie trupów mija sie z celem - jakieś LOT , Eurolot , LOT-catering , LOT- services i inne spółki - córki dojące nasze państwo - wszystkie wykorzystuja pozycję stolicy , aby wyuchać resztę Polski . Najgorszym złem jest szara eminencja PPL - której nikt nie rusza i nikt się o tych darmozjadów nie pyta ???????????????????????????????????????????
gosc_6c56d
2013-07-04 19:42
Koszty bankructwa LO dla gospodarki polskiej przekraczałyby kilkanaście razy te kilka groszy wsadzone w LO. Chociażby przez utratę atrakcyjności polski w przyciaganiu inwestycji zagranicznych!
gosc_d48f8 ta i o ile znowu wyciągnie łapy po moje i wasze pieniądze.
gosc_d48f8
2013-07-04 18:51
goluz opowiadasz farmazony - jest miejsce dla tanich linii i jest dla LOTu o ile bedzie dobrze zarzadzany
gosc_80488
2013-07-04 18:43
Goluz, według ekonomicznej definicji rynek przewozów pasażerskich w PL od 2004 jest konkurencja doskonała, przedtem był conajwyzej oligopolem, także LO nigdy nie był monopolista. Ponadto centralizacja jest ogólnym trendem w lotnictwie juz kilka lat temu zapoczątkowany przez BA, aktualnie wdrazany przez LH.
To właśnie politycznie motywowane decentralizacja i durne pomysły typu rze-NYC albo krk-ord