Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Ja się im wcale nie dziwię, że twierdzą, iż zła passa zaczęła się od mikrofalówki. Jak wczoraj nie bardzo działało w A319 (Air Malta) nagranie z instrukcją bezpieczeństwa to też przemknęła mi myśl, że już się psuje. W końcu 'fly-by-wire'... No i podlatywało mi spalenizną, ale to tylko żarełko się podgrzewało (bardzo dobre).
Ja się im wcale nie dziwię, że twierdzą, iż zła passa zaczęła się od mikrofalówki. Jak wczoraj nie bardzo działało w A319 (Air Malta) nagranie z instrukcją bezpieczeństwa to też przemknęła mi myśl, że już się psuje. W końcu 'fly-by-wire'... No i podlatywało mi spalenizną, ale to tylko żarełko się podgrzewało (bardzo dobre).
piotrekch : Nigdy nimi nie lecialem, ale moi tureccy znajomi na lotach do Turcji jesli tylko sie dalo to wybierali inne linie ... Pozatym nie o tym pisalem bulwersuje mnie okreslenie linie europejskie.
piotrekch
2007-10-13 14:58
chris: Turkish Airlines to wg mnie bardzo dobre linie pod względem serwisu - o wiele lepsze niż np. LOT.
Zresztą Sky Airlines, też Tureckie linie, są chyba jedną z najlepszych linii czarterowych ;)
Disorder
2007-10-12 23:35
Podejrzewam, że niedziałająca mikrofala nie miała NIC wspólnego z wypadkiem. Oświetlenie jest zawsze wygaszane na czas AWARYJNEGO lądowania i wtedy włącza się TYLKO oświetlenie AWARYJNE, żeby ludzie w ewentualnym zadymieniu mieli oświetloną ścieżkę i wyjścia. Żeby się kierowali do oświetlonych punktów. To, że zgasło światło przed lądowaniem awaryjnym to perfekcyjnie normalna procedura. Ma się świecić właśnie tylko oświetlenie awaryjne.
szumny : No jasne ze sa jakies pozytywy i wszedzie mozna spotkac dobrych ludzi - w Egipcie takze. Ja jednak mam prawo napisac ogolnie o tych krajach i dla mnie ogolnie obraz jest negatywny i w sensie cywilizacyjnym te kraje duzo sie dla mnie nie roznia. Choc oczywiscie wszystko zalezy co dla kogo znaczy cywilizacja :) Mam prawo do takiego zdania. PS Aby nie odniegac za bardzo od lotniczych tematow widzialem ostatnio na BBC World reklame Turkish Airlines jako najlepszej pod jakims tam wzgledem czy tez najbardziej lubianej linii .... europejskiej ! Wiecie tez co Turkowie sadza o najwyzszym szczycie Europy ? Wiecie gdzie wg nich lezy ? ;)
chris: Bez urazy. 1)Napisałem: " Nie byłem ani tam ani tam". 2)Nie pisałem żebyś pojechał i zobaczył. 3)Sam w ostatnim zauważasz że istnieją różnice międzytymi krajami. O to mi właśnie chodziło że nie wolno czegoś wrzucać do jednego worka. Znam - z racji swojej pracy - wiele pozytywów z Turcji. Kurorty wszelakie omijam jak mogę.
pasazer : OK, samochodem mniejsze ryzyko niz rowerem ( kamienie ) ...
Szumny : A skad ty wiesz jaka ja mam wiedze na temat tych krajow ? Byles moze w jakims kurorcie tureckim czy egipskim i juz myslisz ze znasz te kraje ?
pasazer, szumny : nie musze odwiedzac tych krajow gdyz juz ta zrobilem. Mowie wiec o doswiadczeniu czegos na wlasnej skorze. Egipt to syf i kraj w ktorym jestes traktowany jak niewierny pies. Jesli jestes innowierca to masz prawo zyc gdy placisz danine na rzecz ich wiary ( np jak zarabiaja na tobie , oszukuja na rachunkach to mozesz przetrwac ). Pozatym to sa niesamowite lenie nastawione na bakszysz czyli po prostu jalmuzne w wersji hard core nachalnej. Dla tego ten kraj klepie biede. W Turcji obrzuca sie rowerzystow kamienami , zabija ksiezy i udaje ze Kurdowie maja wolnosc slowa tylko po to by przyjeli Turcje do UE. Wiec gdzie ta cywilizacja ? w ruinach zabytkow których nie wybudowali ?
Pasazer: będę się upierać. Stan techniczny samolotu może być dobry, zły czy mieszczący się w jakiś tam fachowych przedziałach. Na pewno nie afrykański czy burkinafasońsko-górnowolciański. Co najwyżej stan załogi może być filipiński. A to zupełnie inna sprawa.
pozpiotr
2007-10-12 11:32
OT/ szumny: znalazłeś swój lot do TSE?
Samoloty nie mają narodowości. Mają okreslone parametry i stan techniczny z reguły niezależny od wieku maszyny.
McDonnell Douglas MD-88 oznaczenie SU-BOY to wcale niestary samolot, dostarczony w 1996r. i lata obecnie dla AMC od 2002 r.jako 2 linii (wcześniej Air Jamaica)
ja tam upieram sie przy swoim zdaniu, ze biuria organizujące pobyty w egzotycznych krajach powinny korzystac ze swoich samolotów, lub z samolotów linii europejskich, których serwisowanie mozna sprawdzic i potwierdzic czy nawet wymuszać. Watpie czy linie z afrykii są ekspertami w serwisowaniu samolotów i trzezwym mysleniu o tym ze to niezwykle konieczna sprawa. I na pewno samolot ma mniejsze znaczenie niz własnie serwis. MD sa stare ale jesli sie nim dobrze opiekuje moze 20 lat latac bez probelmu, i z drugiej strony jesli sie kupi nowego A320 i nic przy nim nie robi moze spasc za rok.... Cały czas marzy mi sie w Polsce touroperator typu First Choice czy MyTravel etc
piotrekch
2007-10-12 09:18
Egipskie czartery to największy syf jaki tylko może być !!! Zresztą w jednym odcinku serialu kiepskich dobrze powiedzieli, że Egipt to przereklamowany bród, smród i ubóstwo.
W Egipcie byłem 3 razy. Za pierwszym razem leciałem AMC a z powrotem Air Cairo. Nigdy więcej dlatego 2 pozostałe wycieczki wybrałem ze względu na to, że lot wykonywał Fischer.
chris: Nie byłem ani tam ani tam. Jednak na zdrowy rozum na pewno jak niemal w każdym kraju są miejsca cywilizowane i takie co określasz "shit". Poza tym myślę - nie obrażając Cię - że wiedzę na temat tych krajów masz taką jak przeciętny Amerykanin o Polsce.
pasazer : buehehe . Turcja to cywilizowany kraj ? Moim zdaniem to jeden i ten sam shit.
Pasazer: To Ty sprowokowałeś ten wypadek swoimi nowymi fotkami. Dobrze jednak że nie wsadziłeś - jak pisałeś - fotek zwęglonych wraków. Swoją drogą ciekawe jakie odczucia mają pasażerowie w WAW kiedy się dowiedzieli o wypadku. Daję głowę że wielu było jednak szczęśliwych że nie polecą tym samolotem.
Mówcie co chcecie , ale czarterem zawsze strach leciec. Czarna lista przewoznikow jakos mnie nie uspokaja przy tej liczbie linii.
adamlubin
2007-10-12 07:20
DAreck: lądowałbym oczywistość oczywistości :) nie słyszałem informacji o problemach na pokładzie (jak pisałem nie podali jeszcze w mediach).