@gosc_150be dziękuję za zaproszenie, mam tą przyjemność być na nim praktycznie codziennie w różnych porach. obecnie nie kwestia 1 pasa, a kilku inwestycji utrudnia kołowanie. inna sprawa, że takie jest odwieczne prawo natury i się tego nie przeskoczy.
@gosc_3cf70 ponieważ polscy kontrolerzy potrafią jedynie (z nielicznymi wyjątkami) puszyć się i symulować inglisz akcent (nie wiadomo po co).
gosc_3cf70
2013-05-02 19:05
gosc_8bea5, ale dlaczego najeżdżasz na kontrolerów? Analiza takich rzeczy, jak opisałeś i optymalizacja przepustowości lotniska w żadnym wypadku nie jest zadaniem szeregowego kontrolera. Zwykły kontroler przychodzi do pracy i nie ma czasu, możliwości ani uprawnień do realizowania takich przedsięwzięć. On ma przyjść i przez siedem i pół godziny, odliczając obowiązkową przerwę, kontrolować żywy ruch.
Od optymalizacji przepustowości jest organizacja, czyli PAŻP. Trzeba przyznać, że PAŻP bardzo słabo sobie z tym radzi, ale "kontrolerzy" naprawdę nie są temu winni.
gosc_150be
2013-04-28 18:55
hops, korzystam z Okecia srednio 2x w misiacu, sprawdz, co sie dzieje po dodz 18tej na naszym Okeciu wtedy porozmawiamy ...
gosc_8bea5
2013-04-25 13:29
Gatwick sobie radzi bo mają bardzo dobrych kontrolerów i świetne systemy wspomagające ich pracę. Poza tym wiele miesięcy zajęło im prowadzenie statystyk(np. ile czasu zajmuje wjazd na pas z holding point A3 , a ile z A1 itp.) Tam ludzie są przygotowani i w pełni profesjonalni. U nas to dalej improwizacja i puszenie się kontrolerów jacy są dobrzy.
gosc_bc96b
2013-04-24 18:32
Nie lepiej wybudować już drugi równoległy pas i zwiększyć w ten sposób przepustowość lotniska? Jeden mógłby być do startów, a drugi do lądowania w tym samym kierunku.
Widać gość lata tylko na FRA, LHR oraz CD;-)
gość, niewielki? skąd Ty się wziąłeś?
Gatwick jakoś sobie radzi ;)
gosc_8615c
2013-04-24 10:25
dobrze, ze ruch na naszym Okeciu jest niewielki, bo prawde mowiac , nie wiem jak poradziliby sobie z jednym pasem i wysokim natezeniem ruchu....