Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_705f5
2013-04-16 12:24
aha, czyli tak jak oś pasu startowego lotniska Szczytno-Szymany
gosc_c8204
2013-04-13 18:25
Przecież PAŻP instaluje ILSa (tj wybrała firmy do tego w Zielonej Górze i w Lublinie(mają być do końca roku) a w Radomiu ma być DVOR/DME a docelowo również ILS.
gosc_6ce0d
2013-04-13 17:32
Lotniska Białystok-Nowosady, Olsztyn-Szymany i Radom-Sadków mogą mieć mniejsze zamglenia niż Modlin i Okęcie, ale na pewno wszystkie powinny mieć ILSa ... tak samo jak Lublin-Świdnik i Zielona Góra-Babimost.
gosc_04e65
2013-04-13 14:12
Gdynia, Biała Podlska czy Szymany to będą niewypały. Radom przy możliwym zapchaniu Modlina low costami ma spore szanse sukcesu(dziś można się z tego śmiać bo owszem nikt nie lata, ale ruch W6 i FR na WAW to ponad 180tys miesięcznie a w sezonie znacznie więcej czyli w skali roku wynik podobny do KTW a przeciez obecny terminal w WMI ma przepustowość 2,5 mln), można owszem rozbudować a wymaga to czasu no i kasy której nie posiada zamknięty przez pól roku Modlin. Kwestia mgieł to inna sprawa.
gosc_63d33
2013-04-13 09:38
Gdynia-Kosakowo, Radom-Sadków ... Koszalin-Zegrze czy Biała Podlaska to dobre lotniska powojskowe i jedni mają pomysł na ich cywilny rozwój, a drudzy ciągle myślą i myślą ... myślenie jest w cenie, byle nie za długo !
gosc_e40a9
2013-04-12 21:55
@gosc_5dfea a ile dopłaca lub jaki upust daje twój zakompleksiony Lublin żeby być zadowolonym, że mają LCC? (oczywiście nie mam pewności, że jesteś z Lublina, ale podając RZE można mieć takie wrażenie).Podlasie ok- niech się budują, mogą działać na takiej zasadzie jak lublin czy Rzeszów czy może i Radom.Ale w takim wypadku dla mnie bez sensu jest budowanie portu na Mazurach.Tak samo jak bezsensem jest PL w Gdyni. :O
gosc_3d42a
2013-04-12 21:37
Wykup ziemi, projektowanie i realizacja to minimum 3.lata przy determinacji i profesjonalizmie wszystkich stron ... a jeśli utrzyma się dotychczasowe tempo decyzyjności to i 7.lat może nie starczyć - Nowosady są lepsze niż Topolany, tak jak w przypadku LUZ Świdnik zdystansował Niedźwiadę.
gosc_d5125
2013-04-12 18:56
Są szanse że szybciej np. wybór lokalizacji 2013, jednocześnie pod koniec roku tworzą koncepcję programową, w 2014 robią projekty, w międzyczasie walczą z zielonymi, którzy chcą uwalić jakąkolwiek lokalizację i ostatecznie i tak przegrają, ale napsują krwi. Projekty gotowe koło 2015, trwają przetargi na budowę i wiosną 2016 rusza budowa by do końca 2017 skończyć. W Lublinie który budował od podstaw zajęło 5 lat a trzeba się sprężać bo specustawa lotniskowa ułatwiająca wiele formalności m.in. wywłaszczenia ma obowiązywać tylko do końca 2015 roku. W takim wypadku wiosną 2018 realne jest uruchomienie lotniska(jak będzie kasa, wola i determinacja władz i lokalizacja się obroni).
gosc_7e67e
2013-04-12 16:15
2020r to prawdopodobnie optymalna data oddania do użytku nowego Podlaskiego Portu Lotniczego ... pożyjemy = zobaczymy czy przepowiednie się sprawdzają ...
gosc_6f601
2013-04-12 13:00
Oni aż tyle dopłacają,(moim zdaniem za dużo) ale prawie każde lotnisko w PL albo dopłaca wprost albo daje za zbazowanie duży upust np. WRO, WMI było wyliczone w obszernym artykule pasazera.com Analogicznie można powiedzieć, że komunikacja miejska też jest deficytowa i trzeba ją zlikwidować bo koszty biletów nie pokrywają całych kosztów, ale wiemy, że ułatwia ona życie i bez tego byłoby trudno(i nikt nie kasuje rozwoju komunikacji w miastach a chce się rozwijać) i podobnie z lotniskiem-samo w sobie na starcie będzie deficytowe, z czasem mniej ale ma przyciągnąć inwestorów, biznes, turystów inaczej Podlasie nie wyrwie się z błędnego koła zacofania.
gosc_5dfea
2013-04-12 12:16
Lotnisko na Podlasiu ma rację bytu jedynie pod warunkiem, że województwo zdecyduje sie dopłacać do lotów LCC. Tak jak to ma miejsce w RZE ( 24 mln zł dla Ryanaira za kierunki którymi latają głównie emigranci na Wyspy). Nie ma to zadnego sensu gospodarczego dla rozwoju regionu, ale grunt, ze mieszkancy regionu i wladze sa zadowolone ze maja lotnisko.
gosc_e9352
2013-04-12 11:59
Tymczasem Podlasie mogłoby dogadać się z Lubelszczyzną w sprawie korzystania z najlepszego w PL lotniska powojskowego w Białej Podlaskiej ... a jak już wreszcie wytypują miejsce nowego portu lotniczego to też minie kilka lat zanim odlecą pierwsi pasażerowie ...
gosc_01706
2013-04-12 10:15
Kolego to sprawdż ile busików, busów kursuje z Białegostoku do WAW/WMI albo ile osób tam wsiada-zmienisz zdanie.
gosc_6d995
2013-04-12 09:24
Woj podlaskie ma prawie o połowę mniej ludności niż np. Kuj-pomorskie,gdzie port lotniczy mimo niezłej demografii jednak nie potrafi się rozwinąć.W woj.podlaskim nie ma też tak dużego miasta jak Bydgoszcz,więc pytam kto będzie latał z Białegostoku?-no chyba nie warszawiacy.
gosc_d05dc
2013-04-12 09:15
Dziś do LUZ latają dwaj przewoźnicy, ale przecież jest Cargo np. śmigłowce i trzeba czasu by port się rozkręcił, nie spodziewajmy się, że będzie 1 mln w pierwszym pełnym roku, ale liczy się trend i liczby- w tym koło 200 tys, w kolejnych będzie lepiej bo pewnie zachęceni dobrymi bookingami wejdą z kolejnymi trasami. RZE też się rozkręcało i radzą sobie coraz lepiej-w tym roku powinno być z 600tys i też minęło parę lat zanim weszła Lufthansa. Tych Białorusinów to trochę lata z WMI(widać po blachach aut na lotnisku), a wystarczy też zobaczyć ile z nich jest na zakupach w Białymstoku. Poza tym widać też ile osób jeżdzi busami na lotnisko do WAW/WMI z Podlasia. Owszem Białystok to nie WRO czy GDN, ale lotniska w tych miastach przyciągają biznes a nie zbudowanie portu w Białymstoku to utrwalanie skansenu na ścianie wschodniej(dlaczego nie ma zagranicznych inwestycji? Bo jest trudny dojazd i nie ma lotniska. Aha nie ma lotniska, to nie ma inwestorów. Skoro nie ma inwestorów to po co budować lotnisko? Dlatego powstanie portu rozbije te błędne koło. Inaczej przez lata będzie jak u Kononowicza,,nie będzie autostrad, lotnisk, nie będzie niczego" ;) istny skansen. A oto chodzi by port nie zarobił od razu na siebie a by przyciągał biznes, turystów itd. np. w LUZ coraz więcej jest bizjetów.
Na Litwie w Kownie(mieście mniejszym od Białegostoku, kraj podobnie zamożny a nawet biedniejszy od Polski) jest lotnisko bo dla wielu Polaków z Suwałk, Grajewa, Augustowa jest bliżej do Kowna niż do polskich lotnisk. Port tam się świetnie rozwija(mają koło 800tys paxów, bazę Ryanaira) też sporo ludzi to emigracja, ale mają też kierunki turystyczne np. Grecja.
gosc_44d92
2013-04-12 08:42
Białorusini nie będą latać, bo jest problem z wizami. Oczywiście jest też kwestia zarobków na Białorusi itd. Jeżeli stać Białorusina na podróż a/c to wsiada w B2 i leci do EU. To kraj trochę hermetyczny, ale nie wchodźmy w politykę. Wszyscy wiemy, o co chodzi. Ilu Białorusinów lata z WMI? Powiem tak...w skali przewozów zero. Latają obywatele EU, ale najwięcej Polaków wiadomo dlaczego. Kto będzie latał z podlaskiego? Polacy. Ilu? Nie wiem, ale raczej nie będą to tłumy. I pls nie liczcie, że LOT będzie latał stamtąd do ORD na 787.
gosc_8e5b9
2013-04-12 08:32
Kolejna bzdura. Do Lublina latają dwaj przewoźnicy, największa ilość rejsów to 3 dziennie! Jak lotnisko ma się utrzymać? Chyba z wycieczek szkolnych, które przyjadą oglądać lotnisko. Nie ma co liczyć na lc bo dzisiaj są jutro, ich nie ma. Jakie są szanse na przewóz cargo do regionu? Nie problem wybudować lotnisko, problem żeby przynosiło zyski a z tym będzie ciężko. Za 10 lat będziemy mieli pełno lotnisk, które przynoszą straty, ale gminy będą się chwaliły czego to nie zrobiły dla rozwoju regionu. Co do GDN, WRO i KTW to zupełni inna liga i nie ma co porównywać do nich portu, który ma powstać. Wszystkie te regiony są centrami ekonomicznymi, a porty obsługują także ruch cargo. Może się nie znam, ale chyba w woj.podlaskim nie ma krzemowej doliny. Gorąco dopinguję rozwój lotnisk regionalnych, ale niech ma to logiczny sens, a nie powiększenie ego samorządowców.
gosc_c4c58
2013-04-12 08:30
Szymany bardzo ok pod warunkiem szybkiej kolei do Olsztyna, wtedy w region sie ruszy jak nigdy
gosc_1a5ff
2013-04-11 21:08
Białystok-Nowosady to następny po Lublinie-Świdniku port lotniczy, który ma być zbudowany od podstaw i nie ma wątpliwości, że jest tak samo potrzebny jak RZE czy LUZ na Wschodzie Polski ... a jeśli opłaca się inwestować w lotniska powojskowe to popieram inicjatywę Radomia i Gdyni oraz Szyman, Koszalina, Piły, Białej Podlaskiej itd
gosc_1dfae
2013-04-11 15:39
stop wypowiedziom goscia_54c7c, a poza tym rzeczywiscie im port lotniczy bedzie blizej miasta macierzystego, tym korzystniejesz rokowania dla jego rozwoju. Powoływania sie na kazusy adaptacji powojskowych lotnisk, jako polozonych daleko od miast sa zgoła idiotyczne, bo wlasnei ten powod jest wskazywany czesto jaka ich slabosc.