Gdańskie lotnisko kusi Toruń

Gdańskie lotnisko kusi Toruń
04/04/2013 21:43   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_ed0cf 2013-04-05 17:09   
gosc_ed0cf - Profil gosc_ed0cf
Spotter nie podniecaj się.Lotnisko w Bydgoszczy jest i będzie,chociażby dlatego,że Bydgoszczanie chcą latać do świata via Okęcie,a nie via Gdańsk.Przede wszystkim dlatego,że są z Bydgoszczy loty na Okęcie,a do Gdańska nie ma.A poza tym dlatego,że z Gdańska nie ma ani jednego połączenia ze światem.A to,że jakieś piernikowe miasteczko pod Ciechocinkiem zostanie skomunikowane autobusem z Rębiechowem to nas nic nie obchodzi.Bydgoszcz będzie latała albo bezpośrednio do Europy z Bydgoszczy,albo via Okęcie na świat,nigdy zaś z Gdańska.A skoro ty sam nigdzie nie latasz,to lepiej się nie wymądrzaj.
4tech 2013-04-05 16:26   
4tech - Profil 4tech
spotter10 zacytuje Ciebie samego..[...]moje rozumowanie jest takie, by zamknac lotniska ktore obecnie maja raczej marne szanse na bycie rentownym[...] ile mamy czynnych lotnisk w PL? Policzmy: GDN,SZZ, POZ, BZG, WMI, WAW, LCJ, WRO,KTW,KRK RZE, LUZ...wyszlo 12...ile jest rentownych ? takich ktore nie musza splacac zaciagnietych kredytow na budowe nowych terminali, tych ktorym nie trzeba doplacac ? dlatego nie pomylilem sie piszac o 70 procentach. Wiem, zaraz mi napiszesz ( badz za chwile) ze lotniska aby sie rozwijac musza inwestowac. Tylko niech to robia ze srodkow wlasnych.
spotter10 2013-04-05 14:09   
spotter10 - Profil spotter10
Nie, moje rozumowanie nie dotyczy 70% lotnisk. Moim zdaniem w Polsce jest miejsce dla następujących portów: WAW, KRK, GDN, KTW, POZ, WRO, RZE. Przydałoby się zainwestować w SZY aby mogły obsługiwać północny wschód. Reszta moim zdaniem jest zbędna na dzień dzisiejszy i nie wiem, czy korzyści przewyższają koszty. Może, w przyszłości miałoby sens, aby te porty istniały w takiej formie jak dotychczas. Ale ruch musi w Polsce wzrosnąć przynajmniej 2,5-3 krotnie.
gosc_5f0fd 2013-04-05 11:52   
gosc_5f0fd - Profil gosc_5f0fd
Lotnisko dla regionu to duża wygoda ale i problemy - nawet niedochodowy port lotniczy pozytywnie wpływa na dochody i atrakcyjność regionu oraz jego skomunikowanie ze światem - dlatego Podlasie i Mazury muszą nadrobić stracony czas, a inwestycje w Radomiu i Gdyni winny udowodnić swoją przydatność ...
krzysiekl 2013-04-05 10:57   
krzysiekl - Profil krzysiekl
w końcu nikt nie chce zamknąć lotnisk w Londynie dlatego, że są blisko siebie ;)
krzysiekl 2013-04-05 10:53   
krzysiekl - Profil krzysiekl
KTW i KRK są blisko siebie pod warunkiem przejazdu samochodem. Komunikacją publiczną to droga przez mękę. Sam dojazd z Katowic do Balic to katastrofa. Sądzę, że to jeden z powodów że oba sobie jakoś radzą. Z resztą w okolicy mieszka mnóstwo ludzi - dwa lotniska w takich warunkach spokojnie dają sobie radę.
4tech 2013-04-05 10:48   
4tech - Profil 4tech
spotter10 ale Twoje rozumowanie dotyczy...70 procent lotnisk w PL.
@gosc_5d0b7, nie wiem na ile prawdziwe byly doniesienia z PLB ( za Wojtkowiaka) o gotowych umowach z FR ( Ryanair) na 6 nowych kierunkow w tym Rzym i Paryz ( BVA) ale nie tylko tych kierunkow. Raczej sklaniam się ku "prawdziwosci". A co zrobil pan Calbecki z panem Hartwichem i jak sie to skonczyło wiadomo jest dzis.
Nie wiem czy ktos z was pamięta słowa Calbeckiego..nie bede placil za kierunki tylko po aby z lotniska latali inni...nic dodac nic ujac..moze tylko to ze innym oplaca sie doplacac liniom loticzym aby z ich lotnisk latali mieszkancy regionu kuj-pom.
gosc_ab9e3 2013-04-05 10:38   
gosc_ab9e3 - Profil gosc_ab9e3
Lotnisko w Bydgoszczy jest w stanie szybko uzyskać rentowność. Potrzeba mu tylko mądrej kadry menadżerskiej.
spotter10 2013-04-05 10:32   
spotter10 - Profil spotter10
4 tech - moje rozumowanie jest takie, by zamknac lotniska ktore obecnie maja raczej marne szanse na bycie rentownym I wszyscy do nich doplacaja. KRK i KTW sa blisko siebie, ale sie uzupelniaja i kazde sobie dobrze radzi.
gosc_5d0b7 2013-04-05 10:03   
gosc_5d0b7 - Profil gosc_5d0b7
@4tech ilość "odpływających" pasażerów może się zgadzać i całego zapewne nie uda się powstrzymać, gdyż BZG nie zapewni odpowiednij siatki połączeń, np.: pasażer chcąc polecieć do Rzymu, Paryża itp i tak będzie musiał poechać np do WAW, gdyż takie połączeniz z BZG nigdy nie będzie rentowne.
4tech 2013-04-05 09:51   
4tech - Profil 4tech
Bodaj 2-3lata temu ( jeszcze za poprzedniego prezesa PLB na zlecenie UM w Bydgoszczy) wykonano analizę " odpływu " pasażerów z regionu kuj-pom, wg tej analizy było to między 400 a 450 tyś pax rocznie. Głównymi beneficjentami były lotniska w GDN, POZ i WAW. Również wg. tej analizy przy zwiększeniu oferty kierunkow lotnisko BZG w ciągu 2-4 lat zwiększyłoby obsługę pax do 1 mln.
4tech 2013-04-05 09:39   
4tech - Profil 4tech
spotter10, nie zrozumiałeś chyba do końca mojej aluzji. W Polsce są potrzebne i te większe porty regionalne i te mniejsze.
Napisałeś " taniej byłoby zamknąć lotnisko i skupic się na szybkich polączeniach doGDN czy POZ".Sęk w tym że takie połączenia ( szybkie) nie są nawet planowane, region kujawsko-pomorski pomijany jest przy KDP, A1 omija największe miasto regionu, S5 nie wiadomo kiedy powstanie i czy w ogóle powstanie etc. Pisząc o innych lotniskach ( do zamknięcia) użyłem " Twojego rozumowania". Po co dwa lotniska w odległości 100 km ; KRK i KTW?) taniej bedzie jedno z nich zamknąć, jest przeciez autostrada A4, prawda? Po co taki RZE jak można połączyć go albo z KRK albo z KTW? LCJ, po co gdy WAW jest blisko coraz bliżej? SZZ, mały problem ale dogadać się z Berlinem...są autostrady a i nawet pociągów trochę...
gosc_4b260 2013-04-05 09:31   
gosc_4b260 - Profil gosc_4b260
Jeśli chodzi o Gdańsk to znaczny odsetek pasażerów tego portu pochodzi z woj. kujawsko-pomorskiego. Jest to spowodowane wyłącznie brakiem lepszej siatki połączeń z Bydgoszczy. Jeżeli Bydgoszczy uda się rozszerzyć siatkę połączeń to z Gdańska nastąpi znaczny odpływ pasażerów.
spotter10 2013-04-05 09:24   
spotter10 - Profil spotter10
4tech - wiesz, jak chcesz możesz zamykać wszystko. Ale po co zamykać lotniska tj. GDN, KRK, KTW, WRO i POZ, skoro mają bogatą siatkę i dobrze sobie radzą. Natomiast BGZ, SZZ, LUZ moim zdaniem są zbędne - przynajmniej na razie. Nie ma aż tak dużego potencjału w Polsce. Ale to jest tylko moje zdanie i nie ja podejmuje decyzje.
4tech 2013-04-05 09:10   
4tech - Profil 4tech
spotter10, odnoszę wrażenie że oprócz lotniska BZG należałoby zamknąć też SZZ,LUZ, LCJ, KTW/KRK, KRK/KTW, RZE, WMI a i GDN bo w przeszłości pociągiemw dwie godziny do WAW.
spotter10 2013-04-05 08:21   
spotter10 - Profil spotter10
Odnoszę wrażenie, że chyba byłoby lepiej i taniej dla władz, aby zamknąć lotnisko w Bydgoszczy i skupić się na szybkich i bezpośrednich połączeniach autobusowych do GDN i POZ. 2,5h na dojazd pod sam terminal w GDN to nie jest naprawdę dużo. Ba, krócej nie będzie. A z Bydgoszczy do POZ dojazd się znacznie poprawił i poprawi w przyszłości.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy