Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lotnisko w Zielonej Górze w wersji sprzed paru lat, czyli z połączeniem codeshare LOT do Warszawy było dużo pożyteczniejsze dla gospodarki woj. lubuskiego niż lotnisko w Lublinie dla gospodarki woj. lubelskiego dzisiaj. Lublin oferuje nadal tylko połączenia dla emigrantów. Natomiast lotnisko w Zielonej Górze oferowało poprzez hub w Warszawie dostęp do siatki połączeń. Oferowało również szybki przelot do odległej stolicy - autostrada A2 jest przecież dopiero od niedawna. Szkoda, że Sprintair nie jest w stanie się dogadać z LOTem w sprawie codeshare do Zielonej Góry.
W przeciwieństwie do Lublina, w Zielonej Górze nie było trzeba wydawać setek milionów na budowę i uruchomienie lotniska. Plus w postaci bodaj najlepiej zachowanego w kraju nieużywanego lotniska powojskowego był tak istotny, że każde województwo dałoby się pokroić za takie aktywa. Jeśli zaś dla Ciebie nierentowne połączenie to najważniejszy argument za zamykaniem lotnisk, to gratuluje pasji :) Transport to ogólnie taka dziedzina, która bez różnego rodzaju wsparcia ciężko sobie radzi. Rozwój cywilizacyjny kolego decyduje o tym, że do pewnych dziedzin po prostu trzeba w taki czy inny sposób dopłacać.
Na pewno nie jest i nie będzie konkurencją dla Lublina lotnisko w Zielonej Górze, które już dawno powinno zostać zamknięte, z prostych przyczyn - znikoma ilość lotów i pasażerów oraz wieloletnia nierentowność bez szans na zmianę tego stanu. Ale to pieniądze samorządu lubuskiego, więc niech je marnują jak chcą...
gosc_d1c20
2013-03-26 14:25
przez kilka miesięcy będzie w czwartek Londyn (Wizz) z małą przerwą na wakacje, a może się i jakiś czarter przytrafi :D wtedy to już tylko Okęcie będzie konkurentem dla Lublina :D:D
gosc_51df7
2013-03-26 13:15
dojdzie byc moze niedziela goluzie a co z czwartkiem? czy to dzien wolny od pracu na LUZ-ie?
Od kwietnia w Lublinie będzie co niedziele startował samolot do Londynu, więc lotnisko będzie działać w każdy dzień tygodnia:) Tak wczoraj było na płycie LUZ (link)
zobacz link
gosc_345d1
2013-03-25 22:24
niezle w zielonej górze jeden samolot dziennie w lublinie brak lotów w niedziele chore to jest
Dlaczego nikt nie zamknął jeszcze tego lotniska? Materiał w linku.
gosc_f1054
2013-03-14 19:43
Tyle tu piszą o portach:lublińskich,lubuskich i lubelskich,a ja zawsze myślałem,że region lubuski i region lubliński to dwa zupełnie inne województwa.Więc to jest chyba tak,że lotnisko lublińskie jest w Lublinie,a lotnisko lubelskie w Lubelsku pod Zieloną Górą.Czy tak?
gosc_59840
2013-03-13 14:44
W Babimoście dopłacają 27 milionów do latania do Warszawy i chwalą się,że lotnisko działa 24 na dobę a prawie nikt z niego nie lata poza politykami. Muszyński to przy tym pikuś.
gosc_ca772
2013-03-13 14:23
Skąd Lublin wytrzsnął takiego prezesa? Ale jaja. Cztałem jego wywiady, jeden jest na pasażer.com Ale mają pecha!!!
gosc_424c8
2013-03-13 11:48
Różnica między Babimostem a Lublinem jest taka, że w Babimoście przynajmniej nie bzdurzą o Lufthansie lub jakichkolwiek innych połączeniach bez dopłaty. Wszyscy za to śmieją się z majaków prezesa Muszyńskiego i lokalnej gazety.
gosc_6d15c
2013-03-13 09:50
Heringsdorf jakoś działa i nikt się nie śmieje.
Nie śmieje się, pokazuje tylko,że w przeciwieństwie do Lublina Zielonej Góry nie stać na dopłacanie liniom. Lublin ma kolejny proinwestycyjny budżet i na same dojazdy do obwodnicy miasta wyda więcej niż na budowę lotniska i jego utrzymanie.
gosc_11460
2013-03-12 19:34
goluz , Lublin ma 1,4 mld przychodu bieżącego , a na koniec 2013 r zadłużenie wyniesie około 1 mld zł.Nie jest za bogato , więc nie śmiej się z Zielonej Góry
gosc_db21c
2013-03-12 17:37
Czy ktoś może wytłumaczyć logicznie dlaczego Sprintair ma tak dziwnie ustawiony rozkład, że nie lata w niedziele do Warszawy? Efekt jest taki, że nie można z WAW polecieć na weekend w lubuskie? Mało to ludzi pracujących w stolicy, którzy chcieliby odwiedzić ojcowiznę w weekend? Ktoś tam nie myśli!
Podpowiem Ci Przyjacielu, Zielona Góra ma budżet 498 mln z czego 86 milionów na inwestycje. Widzisz dysproporcje kolego?
zobacz link
@gosc_081e3 no lata ,tylko nie z Babimostu...Hmm to kto w końcu miałby płacić liniom?Ten mityczny prywatny inwestor, czy miasto Zielona Góra? A co ze stopą zwrotu? Może jakaś fundacja powinna tam zainwestować? Lublin ma 2 miliardowy budżet na ten rok, z czego 650 milionów przeznaczy na inwestycje. Jak to wygląda w Zielonej Górze?
gosc_081e3
2013-03-12 14:26
i tu przyjacielu Goluz się mylisz.Naprawdę sporo osób z Lubuskiego lata np.do Skandynawii do roboty, więc gdyby był tam prywatny inwestor to Ryan bądź Wizz (po powiększeniu terminala na lotnisku) mógłby latać czy do Skandynawii czy na Wyspy.Spokojnie kasa by była.Skoro twój Lublin płaci grube miliony FR i W6 to i ZG by płaciła.